Beantwoorden
Emile51
Freshman Meerweter
Topicvreter! Topicwurm! De vlam zit erin. Goed bezig!

F@ST5685LGB-TN

Iemand op dit forum die al beschikt over een F@ST5685LGB-TN, de fibermodem ?

Zo ja, wil eens kijken of, via Mijn Telenet, expertinstellingen, dit toestel  in DMZ mode kan geplaatst worden?

3 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

F@ST5685LGB-TN

Bedoel je een specifiek MAC-adres instellen voor "bridge mode" of een specifiek IP adres als DMZ-adres instellen?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Emile51
Freshman Meerweter
Topicvreter! Topicwurm! De vlam zit erin. Goed bezig!

F@ST5685LGB-TN

MAC adres gebruiken voor de bridge mode is zowiezo onmogelijk, dus inderdaad specifiek LAN IP als DMZ proberen te gebruiken.

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

F@ST5685LGB-TN

Ik heb helaas nog geen mogelijk over te stappen naar Telenet fiber, dus heb ook dit tpye modem nog niet, daarom misschien domme vraag; is het in my telenet niet mogelijk een bridge mac adres in te stellen>
Uit je vraag vermoed ik dat je een eigen router achter dit modem wilt gebruiken? Nadeel van DMZ te gebruiken is dat je dan dubbel-NAT gebruikt. Als dubbel-NAT de enige optie is, is het gebruik van DMZ inderdaad het eenvoudigste, en voorkomt dat je op beide apparaten port-forwarding moet instellen om interne apparaten bereikbaar te maken.
Eigenlijk zou ik toch verwachten dat Telenet voor dit soort situaties bridge beschibaar moet maken. Misschien is de vraag nog niet groot genoeg.
Een ander alternatief is wellicht het gebruik van een eigen modem/router.\

Ik volg dit topic graag, om te weten wat mij te wachten staat, eenmaal dat de overtap naar fiber mogelijk is.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.