24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zie niets abnormaal?
Ik heb net bevestiging van Samsung gekregen, dat er idd een fijne zwarte rand rond sommige monitoren zit, dit is eigen aan VA panelen volgens hen
ikzelf heb ook een curved scherm maar heb dit toch niet hoor.
Ik denk dat de callibratie niet juist is op dit scherm.
Samsung heeft een callibratie software dat je kan installeren op je pc.
Misschien dat eens proberen.
Je kan misschien ook eens uw resolutie aanpassen op het scherm om te zien of je dit nog hebt.
Ik heb ooit een 1080p bron aangesloten op mijn 4k pc scherm en natuurlijk had ik randen op de zijkant. Dit is natuurlijk wel logisch maar bij de callibratie kan je kiezen voor de optimale beeldkwaliteit en grootte en daar kan je dus uw beelscherm breden of smaller maken (smallere of bredere randen).
succes!
@kristofDW waar vind ik die calibratie software?
De schermresolutie zowel in Windows als het beeldscherm staat op 1920x1080 dus dat staat juist
Dit valt op foto niet zo op, wel als je ervoor zit.
ik heb gezien dat je al een oplossing hebt gegeven, maar toch even meegeven dat je via het scherm zelf al veel instellingen kan doen, maar via deze tool kan je ook enkele dingen aanpassen:
https://displaysolutions.samsung.com/solutions/monitor-solution/easy-setting-box
Allemaal geprobeerd, bracht geen oplossing. Wat ook eigenaardig is, ik zette het scherm daarstraks af via de knop, even later terug aan, beeld was groen en bleef groen, waarna hij verschillende kleuren gaf. Dan moet je ook weten dat ik het al met een andere hdmi kabel ook geprobeerd heb, zelfde resultaat. Ik ga hem moeten retouren....
Dat is iets dat altijd kan gebeuren, een nieuw toestel dat niet goed werkt. Tja, de eindcontrole gebeurt steekproefsgewijs, dus er kan altijd iets doorglippen.
Gelukkig hebben ze daarvoor de garantie uitgevonden .. 😉
Kben eens benieuwd hoe Coolblue met deze case zal omgaan.
@TMCLS93 schreef:Kben eens benieuwd hoe Coolblue met deze case zal omgaan.
Die sturen dat gewoon door naar de fabrikant en dan kan je wachten. Het zou me verbazen moesten ze je onmiddellijk een nieuw toestel opsturen. Maar ik hoop dat ik het mis heb. (-:
Ik heb bij het online retour formulier wel aangegeven dat ik een vervang toestel wou, dit van dezelfde prijs. Ik kon zelfs een toestel zoeken en aanduiden vanuit hun assortent ☺️
Tis bang afwachten....
Stel ik krijg men geld terug: €129.
Wat voor scherm raden jullie aan?
Prijsklasse €100 - €200