|
25.770
netweters
|
159.606
antwoorden
|
|
21.512
vragen
|
Allen,
Ik heb sinds kort een nieuwe TP-Link Deco XE200 als hoofddeco, vorige hoofddeco was een XE75Pro.
Nu ondervind ik problemen met het uitgesteld kijken of opnames bekijken.
Wifi van Telenet modem staat uit, enkel wifi signaal van DECO.
Indien ik wifi van modem gebruik dan werkt het wel.
Diagnose via TV-box geeft geen problemen.
Heeft er nog iemand dit probleem met het DECO mesh systeem?
Ter info: Deco is nu ingesteld als router en niet als access point.
De modem in bridge mode gezet. (moest wel via helpdesk/technieker gebeuren, werkte niet via MyTelenet)
Als de router in access point stond was het probleem hetzelfde.
Het werkt nu wel via wifi van modem maar... wil eigenlijk telenet wifi uitschakelen.
Kan het zijn dat de XE200 ergens iets blokkeerd of kan het op een andere maniet opgelost worden?
Bedankt voor eventuele suggesties/oplossingen
Het zou handig zijn als je er ook bij vermeld welke tv box je hebt , dus de laatste nieuwe of nog 1 of 2 generaties eerder.
Daarnaast heb je dit al eens getest met een kabel op je aan de Deco en ervaar je dan hetzelfde probleem ?
Je vermeld ook je hebt een nieuwe Deco , had je dit probleem dan ook met de oude Deco ?
Vermoedelijk heb je een Digicorder of Digibox en geen TV-box. Digicorder en Digibox hebben enkel hun volledige functionaliteit als ze rechtstreeks verbonden zijn met Telenet. De tv-gids is dan ook beperkt tot twee dagen.
Beste Patrick,
De TV-box is net vervangen. Model: 2008C-STB-TN
Met de vorige hoofddeco model XE75-Pro had ik dit probleem niet totaal niet.
Daar werkte het wifi signaal via Deco mesh perfect met de TV-box.
Ondertussen heb ik TV box verbonden met kabel en probleem is opgelost.
Ik vermoed dat er ergens in de Deco XE200 iets mis is met het Wifi signaal waardoor de TV-box geen uitgestelde of opgenomen uitzendingen kan afspelen.
Voorlopig dus verder via de kabel dan maar...
Gtz,
Geert
Beste @janne_man
Is wel degelijk TV-box. Model 2008C-STB-TN
Dan zou ik eens kijken welke signalen je deco uitzend.
Kan zijn dat je enkel de 5 Ghz hebt aan gehad bij deze Deco en dat je bij de 'oude' Deco ook de 2.4 Ghz hebt aangehad ?
Beste is eens te controleren dat je beide kanalen uitzend dat je tv box die kan oppikken. Want als je de wifi aanzet van je Deco en je zet de wifi uit van je Telenet modem vindt je tv box dan jouw eigen netwerk dat je hebt van de Deco ? En als je probeert te verbinden zijn er dan ook fout meldingen ?
De deco zendt 2.4, 5 en 6 Ghz uit. Mss ligt het aan het 6 Ghz signaal? Dit heb ik nog niet uitgezet.
Sowieso vond de Tv-box het wifi signaal van de deco. Via diagnose op Tv-box is er nooit een probleem geweest.
Mvg,
Geert
Kan niet met 100 % zekerheid zeggen of daar je probleem zit door die 6 Ghz die de Deco ook uitzend.
Als je tv box jouw netwerk vindt van de Deco wat je hebt ingesteld en probeert te verbinden welke melding zie je dan als de tv box niet kan verbinden ? Het kan zijn dat je tv box met die 6 Ghz wil verbinden die mogelijkheid is er altijd dus das al één ding om te testen.
Maar ben eerder eens benieuwd naar de foutmelding zeg als je verbind en kan niet verbinden.