Jouw mening is belangrijk!

We willen begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Help ons en beantwoord 2 korte vragen: Vertel ons jouw mening over het contactformulier.
Beantwoorden
geertvangaever
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Foutcode CS2217 bij terugkijken TV-box via DECO

Allen,

Ik heb sinds kort een nieuwe TP-Link Deco XE200 als hoofddeco, vorige hoofddeco was een XE75Pro.
Nu ondervind ik problemen met het uitgesteld kijken of opnames bekijken. 
Wifi van Telenet modem staat uit, enkel wifi signaal van DECO.
Indien ik wifi van modem gebruik dan werkt het wel.
Diagnose via TV-box geeft geen problemen.
Heeft er nog iemand dit probleem met het DECO mesh systeem?
Ter info: Deco is nu ingesteld als router en niet als access point.
De modem in bridge mode gezet. (moest wel via helpdesk/technieker gebeuren, werkte niet via MyTelenet)
Als de router in access point stond was het probleem hetzelfde.

Het werkt nu wel via wifi van modem maar... wil eigenlijk telenet wifi uitschakelen.

Kan het zijn dat de XE200 ergens iets blokkeerd of kan het op een andere maniet opgelost worden?

Bedankt voor eventuele suggesties/oplossingen

7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

@geertvangaever 

Het zou handig zijn als je er ook bij vermeld welke tv box je hebt , dus de laatste nieuwe of nog 1 of 2 generaties eerder. 

Daarnaast heb je dit al eens getest met een kabel op je aan de Deco en ervaar je dan hetzelfde probleem ? 

Je vermeld ook je hebt een nieuwe Deco , had je dit probleem dan ook met de oude Deco ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Vermoedelijk heb je een Digicorder of Digibox en geen TV-box. Digicorder en Digibox hebben enkel hun volledige functionaliteit als ze rechtstreeks verbonden zijn met Telenet. De tv-gids is dan ook beperkt tot twee dagen.

geertvangaever
Freshman Beetjesweter

Beste Patrick,

De TV-box is net vervangen. Model: 2008C-STB-TN
Met de vorige hoofddeco model XE75-Pro had ik dit probleem niet totaal niet.
Daar werkte het wifi signaal via Deco mesh perfect met de TV-box.

Ondertussen heb ik TV box verbonden met kabel en probleem is opgelost.
Ik vermoed dat er ergens in de Deco XE200 iets mis is met het Wifi signaal waardoor de TV-box geen uitgestelde of opgenomen uitzendingen kan afspelen.

Voorlopig dus verder via de kabel dan maar... 

Gtz,

Geert

geertvangaever
Freshman Beetjesweter

Beste @janne_man 

Is wel degelijk TV-box. Model 2008C-STB-TN

patrick37
Professional Superweter

@geertvangaever 

Dan zou ik eens kijken welke signalen je deco uitzend. 

Kan zijn dat je enkel de 5 Ghz hebt aan gehad bij deze Deco en dat je bij de 'oude' Deco ook de 2.4 Ghz hebt aangehad ? 

Beste is eens te controleren dat je beide kanalen uitzend dat je tv box die kan oppikken. Want als je de wifi aanzet van je Deco en je zet de wifi uit van je Telenet modem vindt je tv box dan jouw eigen netwerk dat je hebt van de Deco ? En als je probeert te verbinden zijn er dan ook fout meldingen ? 

Patrick37 | Krak
geertvangaever
Freshman Beetjesweter

@patrick37 

De deco zendt 2.4, 5 en 6 Ghz uit. Mss ligt het aan het 6 Ghz signaal? Dit heb ik nog niet uitgezet.

Sowieso vond de Tv-box het wifi signaal van de deco. Via diagnose op Tv-box is er nooit een probleem geweest.

Mvg,

Geert

patrick37
Professional Superweter

@geertvangaever 

Kan niet met 100 % zekerheid zeggen of daar je probleem zit door die 6 Ghz die de Deco ook uitzend. 

Als je tv box jouw netwerk vindt van de Deco wat je hebt ingesteld en probeert te verbinden welke melding zie je dan als de tv box niet kan verbinden ? Het kan zijn dat je tv box met die 6 Ghz wil verbinden die mogelijkheid is er altijd dus das al één ding om te testen. 

Maar ben eerder eens benieuwd naar de foutmelding zeg als je verbind en kan niet verbinden. 

Patrick37 | Krak