Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Foutmelding "Not Found" bij opbouwen website

Hello ,

Ik ondervind het volgende probleem. Op de home pagina van mijn nieuwe website Meisje uit het Noorden staat op de index.htm pagina onderaan bij de afgebeelde drukknop pag 2, pag 3 en page 4 in rode letters. Ik heb zowel pag 3 en pag 4 voorzien van een hyperlinck met index 3.html en index 4.html.

pag 2 heeft ook een hyperlinck met index 2.html en heeft geen problemen. Maar als ik op pag 3 of pag 4 klik komt er "Not Found".

In FileZilla staat zowel in de linkerkolom(intern) als in de rechterkolom(extern) de index 3.html en de index 4.html .

Wat is er aan de hand? Kan iemand dit oplossen voor mij?de netweters 25 8 febr 2021.pngde netweters  45 8 febr 2021.png

grtz,

gigi 

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Not Found

0 Likes
92 reacties
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Foutmelding "Not Found" bij opbouwen website

Thanks.

Hier een simpele oplossing. je hebt die foto of dat bestand gedownload en op je PC gezet.

 

Hernoem gewoon die foto met een westerse naam en da kan je die uploaden naar je webruimte.


Dat is heel juist en ondertussen staat de afbeelding, waarvan de cyrillische bestandsnaam is gewijzigd naar een Latijnse bestandsnaam op mijn index.html webpagina.


De grote vraag blijft: Hoe kan ik de bestaande website naam Index.html in de browser veranderen naar een andere naam?


Telenet biedt geen support aan degenen die gebruik maken van de gratis 50 MB opslagruimte.
Daarom vraag ik het hier.
grtz,
gigi

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutmelding "Not Found" bij opbouwen website

@gigi  Je bestand noemt index.html en dat blijft nodig om als startpagina te dienen. Maar bovenaan je pagina staat er ook index.html. Wis dat via uw dreamweaver en zet daar iets anders. En laad je veranderde index.html pagina terug naar de Telenet webruimte.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Foutmelding "Not Found" bij opbouwen website

Dat is heel goed gezien van jou. Ik heb een vergissing gemaakt bij het begin toen ik mijn website begon te bouwen.

 

In het microsoft expression web 4 programma moet je eerst op de tab Site klikken en dan op New.

 

Dan verschijnt een menu venster waarin je de naam voor de hoofdmap(directory) kunt invullen en ook de titel voor de startpagina. Ik vulde geen titel in en sloeg alleen de hoofdmap op.

 

 

Daarna klikte ik op File en New zodat er een startpagina verscheen waarop ik bovenaan "index.html" typte. Als ik klikte op opslaan verscheen "index.html" in de Folder list.

 

En door mijn foutief handelen want ik heb "index.html" bovenaan de startpagina getypt en opgeslagen als html bestand, was zowel de "index.html" zowel een html bestand als een titelnaam op de startpagina.

 

Dit mag dus niet en alleen de startpagina mag index.html worden genoemd.

 


En dat is nu het grote probleem. In de broncode zie je alleen de tag voor <title>...</title> staan als alles normaal is gegaan, maar in mijn broncode stond ook "index.html" vermeld als titel, en dit mag niet.

 

Ik heb dus een nieuwe site gemaakt en nu staat er alleen een titel in de broncode. En hij werkt goed. Maar ik wil de website naam veranderen naar een andere naam.

 

Maar dit blijkt moeilijker te zijn  als dat ik dacht. Ik heb vandaag ervaren dat de website naam in de browser "index.html", en de bestandsnaam "index.html" van de startpagina aan elkaar zijn gelinkt.

 

Dat zit zo: Ik zag toen ik een tweede webpagina aanmaakte, dat de index_2.html pagina met een underline werd aangemaakt. Ook de derde webpagina wordt automatisch aangeduid als intel_3.html bestand.

 

 

Daarom sloeg ik wanneer ik de nieuwe website begon op te bouwen, deze op als "index_.html."

 

En wat gebeurde er???

 

Wanneer de nieuwe website in orde was om op te laden, en ik in FileZilla de nieuwe bestanden had opgeladen, en een verbinding maakte met de server van Telenet, verscheen er in de browser van Microsoft Edge alleen de mappen structuur met losse bestanden.

 

Het duurde een hele tijd voordat ik de ware oorzaak vond. Alles was in orde met mijn bestanden, wat kon het dan toch zijn? En plots kreeg ik een inval en hernoemde de "index_.html" startpagina terug "index.html" .

 

En wat bleek.

 

Ja de website verscheen nu wel normaal in de browser op het internet. Hieruit volgt dat zowel de website naam "index.html"  en de bestandsnaam van de startpagina "index.html" aan elkaar zijn gelinkt.

 

Als dat niet zo zou zijn, dan zou ik de mappen structuur niet hebben gezien op het internet.

 

De vraag is nu of we daar iets mee kunnen doen. Ik weet het niet. De Telenet server heeft blijkbaar alleen de mogelijkheid om dit op te lossen.

de netweters  2 9 maart 2021.png

grtz,

gigi    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 Likes