Beantwoorden
OlivierGhys
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Internet (UTP) valt weg tijdens gamen met ouders online

Beste

 

Ik ben een gamer dat veel programma's gebruikt en zou graag een stabiele connectie op mijn internet willen. Ik heb een download snelheid van 250Mpbs en upload van 20, maar als de avond mijn ouders thuis komen heb ik de indruk dat ze mijn "internet stelen" en de connectie wegvalt. Ik zit op kabel met mijn pc en als ik een speed test doe de avond heb ik nog steeds rond de 250 download speed...

Ik heb van een vriend gehoord dat ik een switch kan installeren op mijn internet verbruik te limiteren van verschillenden toestellen maar ik ben hier geen kenner van. 

Ik heb al telenet gecontacteerd en ze zeiden dat ik een upgrade kan krijgen naar 1Gbps maar ik denk dat ik nog steeds hetzelfde probleem zal hebben. 

 

Alvast bedankt !

mvg olivier

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: Internet zwakt af

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet (UTP) valt weg tijdens gamen met ouders online

@OlivierGhys Als je denkt dat je internet wegvalt, moet je eens commandline open (CMD)

en en dan ping -t www.google.be intypen

als je continu response krijgt is het goed en als je een timeout hebt is er een connectie probleem.

Best even de test ook doen op je modem/router van Telenet met de kabel.

Hetgeen je vriend bedoeld is network throttling. Daar kan je inderdaad bepaalde devices en toepassingen of users minder bandbreedte laten gebruiken.

Maar je moet zelf toch weten wat je aan het doen bent op het internet. Dus als er geen streams bezig zijn en je hebt problemen is het een ander probleem.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Internet (UTP) valt weg tijdens gamen met ouders online

Weet je wat je ouders precies doen dan? Merk je het bij meerdere games of een bepaalde game? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet (UTP) valt weg tijdens gamen met ouders online

@OlivierGhys  

Je zit op de kabel van je pc ......en waar hangt deze kabel dan aan vast? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes