Beantwoorden
strangeed
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Fritzbox aansluiten op Telenet-modem voor DECT-deurbel?

Beste allemaal,

 

dit wordt gedaan via google translate uit het Engels, excuses voor eventuele vreemde grammatica.

Ik heb wat gelezen over slimme deurbellen en thuisnetwerken. Ik heb de Netatmo-deurbel gehad en hij werkte een tijdje, met gebreken, en is nu dood. Het heeft me nogal gedesillusioneerd achtergelaten met de meeste slimme deurbellen. Ik ben niet van plan om een ​​van die deurbellen te krijgen waarvoor een abonnement vereist is of die met een extern netwerk praat.

 

Ik ben onlangs DECT-aangesloten deurbellen tegengekomen, waarvoor ik een DECT-basisstation nodig zou hebben. Mijn vraag is, als ik een AVM Fritz!box 7590 zou aansluiten achter de Telenet CV8560E modem die ik in huis heb, zou dat dan werken? Ik heb al een eigen thuisnetwerk achter het Telenet-modem, gebaseerd op meerdere Asus Zenwifi-routers in een mesh-configuratie, gekoppeld aan een switch en gevoed via cat6 door het hele huis. Kan ik de Fritzbox gewoon als een andere router aansluiten? Op dit moment is het een dubbele NAT, ik ben er nog niet helemaal aan toegekomen om de modem in bridge mode te zetten.

 

Of zijn er andere oplossingen die ik moet onderzoeken?

 

Zodra er een DECT-basisstation in huis is, zou ik gaan kijken naar andere op DECT gebaseerde apparaten, zoals slimme radiatorbedieningen. Hoewel dit niet compatibel zou zijn met de Thread and Matter-normen, is dit een technologische doodlopende weg?

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw suggesties.

 


Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: slimme deurbellen en thuisnetwerken

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Fritzbox aansluiten op Telenet-modem voor DECT-deurbel?

@strangeed De deurbellen met  DECT station hoeven geen wifi te hebben. Daarvoor maakt deze verbinding met uw DECT basisstation. Dit is storingsvrij omdat deze op een andere frequentie werkt. De AVM Fritz!box 7590 zou je achter de e-router kunnen zetten als je het mac adres gebruikt om uw router in bridge te zetten. De Fritz zal dan dienen als DHCP en de nodige ip adressen uitdelen.

Ik heb dit nog nooit zelf gedaan op die Fritz maar in de gebruiksaanwijzing staat wel dat het mogelijk is. Oorsponkelijk is deze fritzbox een ads/vdsl router, maar het kan ook op kabel gebruikt worden. Je kan maar 1 mac adres in bridge zetten dus moest je routers achter je Telenet router hangen gaan deze dubbele NAT hebben tenzij je deze routers in AP mode zet.In dat geval zal de Telenet router dienen om je ip adressen te verdelen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
strangeed
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Fritzbox aansluiten op Telenet-modem voor DECT-deurbel?

Bedankt voor het antwoord. Ik moet even verduidelijken, ik kijk naar de Fritz!box als een DECT-basisstation in de eerste lijn, om dan misschien ook de Fritz-thermostaat te gebruiken, die ook DECT gebruikt. De extra functionaliteit van de Fritz heb ik niet nodig, tenzij ik besluit om de Asus routers helemaal weg te doen en het thuisnetwerk opnieuw op te bouwen met de Fritz box en repeaters/switches.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Fritzbox aansluiten op Telenet-modem voor DECT-deurbel?

Je kunt de fritzbox een ip adres van bijvoorbeeld 192.68.0.2 geven, en (heel belangrijk!):

1) de DHCP server uitschakelen

2) een statische route toevoegen (default route) naar je internet router (192.168.0.1)

Je kunt deze daarna dan gewoon via een LAN poort aan je bestaande netwerk aansluiten. De fritzbox werkt dan niet als router.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Fritzbox aansluiten op Telenet-modem voor DECT-deurbel?


@Arnie  schreef:

Je kunt de fritzbox een ip adres van bijvoorbeeld 192.68.0.2 geven, en:

1) de DHCP server uitschakelen

2) een statische route toevoegen (default route) naar je internet router (192.168.0.1)


Niet nodig.

Je moet gewoon de Fritz!Box instellen als "IP Client".

  • Internet > Account Information > Connection to an external modem or router > Operating Mode > Share existing internet connection in the network (Mesh Wi-Fi / IP client mode).
  • Internet > Zugangsdaten > Anschluss an externes Modem oder Router > Betriebsart > Vorhandene Internetverbindung mitbenutzen (WLAN Mesh / IP-Client-Modus).

Dan wordt de DHCP automatisch uitgeschakeld, en krijgt de Fritz!Box een IP adres van de voorliggende router.

 

Gezien de TS de Fritz!Box alléén wil gebruiken voor de VoIP, kan hij nu kiezen:

  • ofwel de Fritz!Box aansluiten aan de E-router (dan krijgt die een IP adres van de Telenet modem: 192.168.0.1xx).
  • ofwel de Fritz!Box aansluiten op zijn lokaal netwerk (achter de Asus Zenwifi: dan krijgt die een IP adres in zijn lokaal netwerk).

Persoonlijk zou ik kiezen voor dit laatste (kwa bereikbaarheid web interface, eventueel gebruik van de WiFi als een extra AP, gebruik van de vrije LAN poorten als switch, etc.).

strangeed
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Fritzbox aansluiten op Telenet-modem voor DECT-deurbel?

Dear all, many thanks for your advice!