Beantwoorden
maxviper
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk

Na vervanging van CV7160E modem-only door CV8560E heb ik geen toegang tot de geavanceerde instellingen van de modem. Ik kan de LAN IP range niet wijzigen en de bridging ook niet instellen. Ik heb Telenet ONEup.

Sinds de vervanging van de modem/router kan ik nu wel de vermelde maximum snelheden voor download en upload benaderen. Met de CV7160E kon ik enkel uitzondelijk tussen 300-400 Mbps download halen.

Ik vermoed dat de CV8560E niet correct werd geconfigureerd. Deze staat ook aangeduid als een 24*8 DOC3 EMTA. Kan iemand met een CV8560E even een schermafbeelding delen om te zien of dit ook zo is? 

Ik heb reeds 3 maal naar Telenet support gebeld en tot heden nog niet opgelost.

 

Screenshot 2021-05-16 at 10.13.30.png

 

Onder toestelinstellingen heb ik enkel dit

Screenshot 2021-05-16 at 10.20.52.png

 

En als ik via de URL https://mijn.telenet.be/mijntelenet/rgw/settings.do?action=showAdvancedSettings naar geavanceerde instellingen wil gaan krijg ik een foutmelding

Screenshot 2021-05-16 at 10.24.20.png

 

Is het omdat deze URL niet werkt bij dit type, of is het weerom omdat er een configuratie probleem is.

 

Graag ontving ik wat feedback van personen met dit type CV8560E router en hoe hun configuratie er in Mijn Telenet uitziet. Zodat ik bij Telenet helpdesk verder kan geraken dan tot heden.

 

Tips zijn welkom. Alvast bedankt voor uw hulp.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: geavanceerde instellingen CV8560E Oneup plus

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk

@maxviper  

Hier heb ik geen afbeelding voor nodig want ik kan je nu al zeggen dat je modem bij de provisionering verkeerd gegaan is. 

 

Vandaag tot 22 uur kan je bellen naar de klantendienst en vraag ze een case op te maken dat de provisienering niet correct gedaan is. Of je belt morgen hé wat jou uitkomt. 

 

Op jou plaatje had moeten staan :

Docsis 3.1 E-router. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk

@maxviper  

Zo ziet dat er dan uit. 

 

 

 

patrick37_0-1608420687383.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
maxviper
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk

Nu reeds voor de 4de maal aan de lijn met Telenet helpdesk.

Die beweren dat dit normaal is, dat ik deze CV8560E niet kan configureren ...

Terwijl de website van Telenet duidelijk vermeld

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen0

 

 

BRIDGING
 

 

Deze ze modem ondersteunt ook bridging. Zo kan u aan een bepaald toestel een publiek IP-adres toewijzen in een privaat IPv4-netwerk.

Let op: aanpassingen aan de geavanceerde instellingen doet u steeds op eigen risico! 

 

Wil u de instellingen toch aanpassen? Dan kan dit via Mijn Telenet. Kies voor 'Uw Thuisnetwerk' en klik vervolgens op 'Geanvanceerde instellingen'. Bridging vindt u onder het tabblad 'Netwerk'.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk


@maxviper  schreef:

Nu reeds voor de 4de maal aan de lijn met Telenet helpdesk.

Die beweren dat dit normaal is, dat ik deze CV8560E niet kan configureren ...


Heb je de modem al eens heropgestart???

 

Jammer, maar ze hebben ongelijk.

Het is duidelijk dat jouw modem niet correct geprovisioneerd werd.

Wat je kan doen: Op het etiket van de modem staan er 3 MAC adressen:

  • het HC Mac adres, het MTA Mac adres en het GATEWAY of GW Mac adres

Neem een foto, of noteer deze 3 Mac adressen nauwkeurig.

 

Bel dan terug naar de Helpdesk (5de keer, goede keer 😊) - of ga naar een Telenet center - en zeg hen dat je vermoedt dat de modem niet correct geprovsioneerd is.

Als ze jou horen over "Mac adressen" en "provisoneren" gaan ze zien dat je er iets van afweet, en gaat misschien een belletje rinkelen ...


Ze kunnen jouw probleem in enkele minuten oplossen (je zal de modem wel eens moeten heropstarten om de correcte configuratie bestand binnen te halen).

 

Succes (en laat ons iets weten hoe het opgelost is).

maxviper
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk

Wat een dienstverlening. Na anderhalf uur proberen uiteindelijk iemand gevonden die wel in staat was het probleem te identificeren. Een dikke pluim voor deze medewerker.

Wordt opnieuw geprovisioneerd en zou binnen een uur correct moeten zijn. Ik kijk er naar uit en hou je op de hoogte.

 

0 Likes
maxviper
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk

Uiteindelijk opgelost. Nu het juiste type en toegang tot de instellingen.

 

Screenshot 2021-05-17 at 10.59.56.png

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen CV8560E niet toegankelijk

@maxviper 

 

Fijn dat het uiteindelijk opgelost is. Wel jammer dat het zoveel voeten in de aarde heeft gehad ...

 

Blijkbaar zijn goede helpdeskmedewerkers, die iets meer kunnen dan een checklist aflezen, niet dik gezaaid ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.