24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hoi ,
Ik merk nu al een week dat de Geavanceerde instellingen van mijn modem niet werken.( CV8560E).
Ik zou graag deze in bridge mode zetten voor mijn tp link omada.
Ik heb enkele dagen geleden ook al gebeld met de technische dienst.
Hun hebben een software reset uitgevoerd op de modem. Maar te vergeefs, het probleem blijft.
Als ik de wijzigingen wil opslaan , krijg ik telkens de melding "oeps , er ging iets verkeerd , probeer het later opnieuw"
Vandaag heb ik opnieuw gebeld maar kreeg als antwoordt dat ik daar niet moet inzitten omdat het mijn verbinding onstabiel maakt. En dat ik beter overga naar de nieuwe modem en wifi boosters erbij moest nemen!.
Ik heb hem vriendelijke bedankt en opghangen.
1) dit lijkt me niet echt hulp van de technische dienst, eerder verkoop praat
2) hoe kan ik dit nu best oplossen. : ik kan het niet wijzigen en de technische dienst helpt me niet.
Groetjes
Inhoud gewijzigd door Lieselotte (mod) | Reden: Geavanceerde instellingen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb nu wel een CH8568LG modem, en bij geavanceerde instellingen, die hier wel werken, zie ik geen mogelijkheid om deze in bridge modus te zetten. Mijn eigen router staat wel in bridge modus, om geen dubbele nat te hebben. Misschien heb je hier wat aan.
@dannyro schreef:Ik heb nu wel een CH8568LG modem, en bij geavanceerde instellingen, die hier wel werken, zie ik geen mogelijkheid om deze in bridge modus te zetten.
Bridging (MAC Passthrough) is inderdaad enkel beschikbaar op CV8560E. Daarbij krijgt je eigen router een publiek IPv4-adres zodat je voor de rest niets meer hoeft aan te passen in MyTelenet.
@dannyro schreef:Ik heb nu wel een CH8568LG modem, en bij geavanceerde instellingen, die hier wel werken, zie ik geen mogelijkheid om deze in bridge modus te zetten. ... knip
Enkel de E-Router kan in "bridge" mode gezet worden. Eigenlijk is de juiste term "MAC Passthrough" mode, het is geen echte bridge. Het IPv6 verkeer blijft door de E-Router beheerd, ook wanneer je de MAC Passthrough activeert. Daarmee zal enkel het IPv4 verkeer beïnvloed worden.
EDIT: ik zie net dat @WG94 eigenlijk net hetzelfde gepost heeft ... Nuja, beter tweemaal hetzelfde dan geen antwoord hé 😋
vult u het mac adres in met streepjes xx-xx-xx-xx-xx of met dubbelpunten xx:xx:xx:xx:xx ? misschien is het dat vroeger werkte het maar op 1 manier denk ik . op dit moment wel niet zeker misschien nu al wel
Dat was het probleem dus.
Er moesten : tussen staan ipv -
Heel veel bedankt voor dit bericht.
Jammer dat de technische dienst dit niet dadelijk wist.