24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Het lijkt erop dat de knop om instellingen op te slaan verdwenen is????
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Kan niet opslagen - Geavanceerde instellingen
Heel juist en men krijgt in dat geval zelfs een foutmelding in het rood.
Een actieve uPnP kan niet gecombineerd worden met een DMZ-adres.
Als ik via Mijn telenet, op mijn modem Port forwardingregels wil toevoegen heb ik het probleem dat ik deze in de nieuwere interface niet meer kan opslaan ?
Ik kan nieuwe regels toevoegen, maar er is nergens meer een knop om deze op te slaan ?
Regels verwijderen doet hij wel direct blijkbaar, maar kan ze niet opnieuw instellen.
Dit is heel lastig aangezien ik dringend 2 nieuwe regels moet toevoegen.
Met een CV8560E Docsis 3.1 met eigen router kan je dit wel.
Je bent niet de enige: Geavanceerde instellingen opslagen in mijn Telenet
Als ik een Port forwardingregel toevoeg krijg ik direct helemaal onderaan de pagina de keuze:
Annuleren in het zwart en Wijzigen in het geel.
Dit was dus het probleem --> Een actieve uPnP kan niet gecombineerd worden met een DMZ-adres.
Heb uPnP uitgezet. Zeer vreemd dat ik hierover geen foutmelding gekregen heb.
Je zou verwachten dat dit vanuit UX?/UI toch wel doorgetest zou zijn (of een FMEA; User Story met acceptance criteria).
Maar ja, voor mij is het nu opgelost.
Zelfs met een oude sleur CH6643E lukt het. 😀
Fijn dat het is opgelost.👍
Ik krijg wel degelijk als ik die combinatie maak een foutmelding zoals ik reeds heb aangegeven.
Een actieve uPnP kan niet gecombineerd worden met een DMZ-adres.
De foutmelding verschijnt enkel bij het aanpassen van UPnP of DMZ (wat best een normale manier van werken is trouwens). Het systeem weet dat de fout er staat en toont daarom de knop niet.
Het probleem is dat (als ik het mij goed herinner) dit op de vorige interface wel gecombineerd kon worden en de logica om de foutmelding te tonen is niet aangepast aan deze situatie. (zelf webdeveloper zijnde weet ik dat dit soort dingen helaas vaak over het hoofd gezien worden).
Bij een nieuwe klant (of eentje met default instellingen) zou dit dus volgens mij nooit voorvallen.
Dat is echt heel raar (verschillende browsers, cache gecleared, modem gereset enz).
Misschien een korte zijstap. Kun je poort 443 niet meer forwarden?
Idd, maar dat lost jammer genoeg het probleem niet op natuurlijk. Ben er al enkele maanden mee aan het sukkelen.
Heb ook al met DMZ en uPNP settings proberen te spelen, dan krijg ik wel de buttons, maar als ik dan probeer op te slaan krijg ik de melding "oeps er ging iets mis"
Jammer dat het nog niet werkt. Maar als ik het dus goed voor heb zit je met 2 problemen tegelijk:
Probeer eens stap voor stap de nodige aanpassingen te doen. Eerst conflict UPnP DMZ oplossen, bewaren, modem herstarten (denk eraan dat dit hinder kan geven voor anderen die ook verbonden zijn). Daarna poorten instellen en bewaren.
Ik ga het eens proberen. Hartelijk dank voor de reactie!