Beantwoorden
patrickvdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geavanceerde instellingen werkt niet

 

Hallo,

Een hele tijd kreeg ik een wit scherm te zien bij de geavanceerde instellingen.

Sinds deze week krijg ik wel de inhoud terug te zien, doch geen enkele verandering blijft bewaard.

Man man het is toch meer dan ongelooflijk wat voor een gepruts het nu echt is... Dat is toch echt niet meer aanvaardbaar. Hoe doen ze het toch.

 

Ik wil gewoon port forwarding en mijn DMZ adres veranderen, maar dat lukt niet, gevolg dat niets van mijn interne configuratie bereikbaar is.

Heb 2 x 50 minuten aan de lijn geweest met de Helpdesk.. Die persoon wist met moeite van het bestaan van mijn telenet af... Ik heb hem stap voor stap moeten uitleggen wat hij moet doen om aan die instellingen te geraken... Die helpdesk medewerker heeft het intern getest en had hetzelfde probleem... Doch bleek dat men van dit probleem nog niet heeft gehoord... Dat kan toch gewoon niet.

 

En ondertussen.... geen oplossing.

 

Ik zou eigenlijk liefst van al gewoon terug een modem hebben zonder enige inteligentie, die me gewoon een officieel IP adres geeft waar ik een firewall kan op aansluiten en zelf volledige controle heb over de configuratie.

Kan dat nog eigenlijk?

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Geavanceerde instellingen

 

 

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1119
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geavanceerde instellingen werkt niet

Natuurlijk wil iedereen dat het weer gewoon werkt.

Maar als je zegt “ik wil een eigen modem om niet meer via Mijn Telenet moeten gaan voor netwerkinstellingen”; met de gemelde combinatie krijg je hetzelfde effect. Je bent zeker dat je modem compatibel is met het Telenet netwerk en je kan alles wat eigen netwerk betreft instellen hoe je dat zelf wil (afhankelijk van wat de fabrikant je geeft als opties)

Een manier die wel werkt voor een heleboel klanten


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geavanceerde instellingen werkt niet

@patrickvdb  schreef:

Ik zou eigenlijk liefst van al gewoon terug een modem hebben zonder enige inteligentie, die me gewoon een officieel IP adres geeft waar ik een firewall kan op aansluiten en zelf volledige controle heb over de configuratie.

Kan dat nog eigenlijk?


Ik heb hier nog een CV7160E (e-MTA of "modem-only" genoemd) liggen, misschien kan ik die per opbod verkopen? Blijkt veel vraag naar te zijn 🤔

Ik heb geen Telenet internet, maar als ik deze aan de coax hang, dan krijg ik een IP adres, en toegang tot de self-install pagina. De modem werkt dus nog 🤗.

 


@patrick37  schreef:

Vermoedelijk wist @BillyX dit wel enkel wil die dat de instellingen bij Telenet ook gewoon werken zoals voorheen. Of zoals die aangeeft een vrije modem keuze en dan heb je dat 'gesukkel' niet meer met het systeem binnen Telenet. 


Maak je geen illusies.

Zelfs bij "vrije hardwarekeuze" zal jouw eigen kabelmodem (vb FRITZ!Box 6690 Cable | AVM Nederland) door Telenet geprovisioneerd moeten worden.

Dat zal ook een goed-werkende "Mijn Telenet" toegang vereisen, waar je dan als klant zelf het HC-MAC adres van je modem zal moeten kunnen invoeren 🤔

Je kan dus nog altijd te maken hebben met 'gesukkel' van de Telenet systemen 🤗

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Geavanceerde instellingen werkt niet

Ik heb hier nog een CV7160E (e-MTA of "modem-only" genoemd) liggen, misschien kan ik die per opbod verkopen? Blijkt veel vraag naar te zijn 

 

Antwoord

Jou CV7160E emta(ouwe zooi) krijg je aan de straatstenen niet meer verkocht(waardeloos)

Telenet zal deze niet aanvaarden.Goed voor het containerpark.

 

0 Likes