Beantwoorden
gw
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gebruik ik best een netwerkschijf of een NAS?

Goede middag.  Graag zou ik in mijn netwerk een netwerkschijf zetten - of een NAS - maar ik ben 100% leek op dit gebied. Wij hebben thuis enkel een Telenet router (die het wifi signaal uitzend) en een verdeling vh netwerk door het huis via 2 powerlines  (1 naar de TV - 1 naar mijn bureel - waar ik aldus een bedrade netwerkaansluiting heb voor mijn iMac )  De oplossing die ik zoek is hoe ik een schijf (welke?) of een Nas (welke?) bij in dit netwerk zet, om aldus deze te kunnen gebruiken voor back-ups op te zetten (via TimeMachine) en ook gewoon data op te kunnen zetten. Indien ik zou opteren voor een NAS, kan je die dan ook makkelijk van op "locatie" benaderen om bvb deze bestanden te kunnen benaderen van op een tweede verblijf. Alvast bedankt voor jullie hulp en raad.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | originele titel: netwerkschijf of nas

0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gebruik ik best een netwerkschijf of een NAS?

@gw  

Zelf persoonlijk heb ik een NAS genomen. Daar kan ik backups op maken maar ik kan ook gewoon bestanden daarop zetten en die ook nog van op afstand benaderen. De NAS staat aan de modem aangesloten en kan die dus via eender welk apparaat benaderen. Ik kan er ook films en dergelijke op zetten dus ik heb eigenlijk een ruime keuze mogelijkheid wat er ik er mee wil doen. 

 

Heb een Synology hier thuis staan en ben daar zeer tevreden van. Er zijn natuurlijk ook nog andere te verkrijgen maar dat moet je een beetje vergelijken met elkaar. Het is ook te zien hoeveel geld je hier aan wil uitgeven.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie