41779
netweters
|
18305
gesprekken
|
19786
vragen
|
Na een Fabrieksreset moest ik Safespot (niet de Safespot guard) terug installeren en opstarten. Bij de opstart vraagt men een code die men opstuurt per sms. Maar die sms komt NOOIT toe. Dus Safespot geraakt niet meer geïnstalleerd op mijn gsm (die de andere toestellen via Safespot Guard moet beheren). Sedert 15/11/22 gesignaleerd aan Telenet. Heeft ook geen oplossing en men zegt steeds opnieuw dat Safespot er mee bezig is....????
Heeft iemand ook dit probleem?
Mvg Mark
Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Safespot+ start niet meer op na update
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb het probleem nog niet voorbij zien komen maar wil niet zeggen dat er niet eentje kan zijn.
Heb je Safespot+ nog actief staan dus je producten ? is wel belangrijk dat je dat even nakijkt. Maar anders zou ik ook niet direct weten wat dit kan zijn.
En wat voor toestel heb je en welke update bedoel je naar wat heb je geupdate ?
Hey Patrick, bedankt voor jouw reactie.
Kort overzicht van wat gebeurd is. Ik heb een Fabrieksreset moeten uitvoeren wegens probleem met een flikkerend scherm (onderste cm). Bij heropstart zijn er sommige app's verdwenen en heb ik die moeten herinstalleren... Waaronder Safespot. Maar het heropstarten lukt niet meer. " Code wordt niet verzonden per sms naar mijn gsm, ook niet na herhalende pogingen per dag" andere toestellen (gsm, pc laptop,...) staan nog actief en werken nog onder Safespot Guard. Maar het sturend programma om andere toestellen en deze gsm aan te sluiten werkt niet meer.
Is dit voldoende duidelijk?
Je kan eens proberen de Safespot Guard te verwijderen dan ben je even geheel van Safespot af.
Vervolgens Safespot+ app terug installeren en daarna pas terug de Safespot Guard app.
Misschien is dat het probleem dat je nu hebt omdat de Safespot Guard er al op staat kan het zijn dat de Sfespot+ app nu zelf even de draad kwijt is. Zou het zo eens proberen. De juiste volgorde is ook eerst de Sfaespot+ app installeren + code , daarna de Safespot Guard app pas.
Nogmaals geprobeerd Patrick, maar tevergeefs..
Voor de zoveelste keer terug een chat gestuurd naar Telenet en ik krijg als antwoord "sorry, ze zijn er mee bezig...."
Geduld is een schone deugd.🙂
Ik maak mij enkel ongerust over de beveiliging van mijn gsm. Voorlopig Avast er op gezet en Microsoft Defender, in afwachting.
Jammer dat he zo niet gelukt is , dan vrees ik dat je moet wachten op het technisch probleem.
Weet wel dat er een aantal veranderingen achterliggend gebeuren , denk aan een nieuwe 'mijn Telenet' en dergelijke , dus kan zijn dat het daar ergens een invloed op heeft.
Nu weet ik niet wat voor gsm je gebruikt maar ik heb er geen antivirus op staan hoor. Ik ben beveiligd thuis ja maar onderweg heb ik niks aan staan ( ja het kan een risico mee brengen )
Thuis op je pc of via je modem/router of zo heeft niets te maken met je gsm he.
Bij sommige gsms krijg je er al ingebouwd weliswaar gratis een antivirus op zoals bv McAfee. De genoemde anti virus programmas die je geïnstalleerd hebt gaan je beschermen hoor. Ikzelf gebruik avg en malwarebytes op gsm. Belangrijkste is dat je antivirus real time protectie biedt, en bv google play protect (indien android toestel, ken het niet bij iphone) checkt ook elke dag op slechte of gevaarlijke out of date apps die risico kunnen vormen.
Ook heb je van sommige toestellen uit, apparaatbeveiliging, en natuurlijk de security patches ook nog eens. Het meeste gevaar zit hem in de links die je kan klikken via bericht in messenger of whatsapp. Verdachte websites die worden bv in sommige browsers (bv google, chrome) al standaard geblokkeerd. Dus je zit zeker safe.
Heb ook last gehad omdat ik eens safespot+ wou testen, ik kreeg maar geen sms. Berichtje via website achter gelaten, en kreeg terug een sms met code en alles werkte. Alleen zien dat je de juiste gsm nummer hebt ingevuld, anders komt het nooit aan en blijft ie de code naar verkeerd nummer sturen.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Nee en ik ben thuis beveiligd met de gsm en onderweg heb ik niks aan staan. Dus zie het verband niet helemaal wat je er mee bedoeld. Ik doelde namelijk ook niet op de pc of een laptop maar enkel op de gsm omdat topic starter dat ook bedoelde.
Nu begrijp ik je. Kwam verwarrend over doordat ik verkeerd las dat je thuis beschermd was maar onderweg niet. Maar je zei onderweg heb ik niets aanstaan. Was wat verwarrend om te lezen.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@DeLLiAnO Op een iphone het je zowiezo minder beveiliging nodig, de apps worden gescreend voor ze in de appstore komen. Je kan voorlopig nog niet sideloading al wil de eu daar komaf mee maken wat ios ook kwetsbaarder zal maken.
Bedankt @DeLLiAnO voor de info. Ik heb wel Safespot nodig om mijn andere toestellen (andere gsm's, PC, laptop, wifi's,...) te verbinden met Safespot+
@MarksTel-1 schreef:Bedankt @DeLLiAnO voor de info. Ik heb wel Safespot nodig om mijn andere toestellen (andere gsm's, PC, laptop, wifi's,...) te verbinden met Safespot+
Ik vrees dat je lang geduld zult moeten hebben. Er zijn namelijk weer enkele problemen met Safespot en dan vooral om deze opnieuw te activeren. Heb je al eens geprobeerd om deze opnieuw stop te zetten via de Mijn Telenet pagina? Verkrijg je bv. de melding “We zijn je vorige aanpassing nog aan het verwerken. Probeer het later opnieuw”?
EN TELENET WAT GAAN JULLIE ER AAN DOEN?????
Op deze vraag kan Telenet niet echt antwoorden hier aangezien hier geen helpdesk is. Het is een vervelend probleem en dat moet opgelost worden.
@Moderator is hier iets van gekend intern ? En wat men eventueel kan doen ?
@patrick37 schreef:Op deze vraag kan Telenet niet echt antwoorden hier aangezien hier geen helpdesk is. Het is een vervelend probleem en dat moet opgelost worden.
@Moderator is hier iets van gekend intern ? En wat men eventueel kan doen ?
Ik begrijp alleszins je antwoord...maar ik begrijp nog meer dit soort vragen. De Telenet helpdesk is praktisch niet meer bereikbaar. De duurtijd voor oplossingen bereiken recordhoogtes. De klachten stapelen zich op omdat er praktisch geen enkel gehoor meer is voor sommigen. Dus ja ik heb alle begrip dat hier iemand een dergelijke vraag zich stelt want het is trouwens ook Telenet die het zich gemakkelijk maakt en geregeld mensen naar dit forum stuurt. Trouwens er zijn genoeg helpdesk medewerkers van Telenet hier aanwezig om toch die boodschap door te geven. Het is maar een kleine moeite om een snellere vooruitgang met de problemen van hun klanten te realiseren.