Beantwoorden
Goxoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal over ethernet

 Dag Allemaal,

 

Een week geleden vielen plots al onze ethernet signalen weg (de signalen van de 4 poorten op de modem). WiFi werkt zonder problemen.

Kabelwissel, herstart, reset werkte allemaal niet. Na contact met service denk kregen we nieuwe modem.

Na installatie van de nieuwe modem hadden we identiek hetzelfde probleem en nam de modem de oude instellingen ook niet over. Na lang contact met de technische dienst heeft de modem uiteindelijk de settings overgenomen en werkte plots 2 van de 4 poorten. 1tje werkt soms wel en soms niet.

de vierde, waar een switch aanhangt werkt helemaal niet. Al deze toestellen geven soms aan connectie met modem te hebben maar niet met DNS server. Soms ook geen connectie met modem.

Opnieuw alles geprobeerd van nieuwe kabels, reset en vervangen van switch door Telenet AP. Alles tevergeefs, ook het AP van Telenet heeft hetzelfde probleem.

Telenet zelf zegt dat dit waarschijnlijk aan de switch ligt maar die hebben we getest bij mijn broer (ook Telenet) waar deze wel conform werkt.

 

heeft iemand enig idee? Vanuit Telenet zeggen ze dat alles goed werkt maar dat is dus niet…

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal over ethernet

@Goxoo  

Kan je ook eens zeggen en nakijken welke modem je hebt en welke modem er in 'mijn Telenet' staat ? Check dat eens of dat overeen komt. Op je doos van de modem staat het type modem en dat moet exact overeenkomen met het geen wat in 'mijn Telenet' staat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Goxoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal over ethernet

Mac adres van modem en in ‘mijn Telenet’ komt overeen.

 

modem nu is een CH8568LG wireless modem, daarvoor een

CH7465LG-TN

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal over ethernet

@Goxoo  

Dus in 'mijn Telenet' zie je dan ook exact dezelfde modem staan? Want het Mac adres kan overeenkomen , dus het zou in orde moeten zijn op dat vlak , maar kan toch zijn dat er nog iets niet correct staat. 

 

Heb je de modem ook al eens gereset om te zien of dit het probleem oplost? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Goxoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal over ethernet

Bedoel je die afbeelding? Want dat is mijn vorige nog…

 

een reset Dat is altijd het eerste dat Telenet vraagt dus heb het al 10 tal keer gedaan ofzo 😀

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal over ethernet

@Goxoo  

Als je nu eens de AP er tussen uithaalt en dan nog eens test of je internet heb op de poorten . Het is maar om te proberen. Dus je zou dan enkel de kabel moeten hebben naar een pc of laptop zonder daar nog iets tussen te hebben staan. 

 

Ik heb het ook ooit gehad dat ik problemen had aan mijn poorten op de modem. Ik heb dan eens de switch er tussen uitgehaald en het probleem was er mee opgelost. Nu heb ik een nieuwe switch en modem en werkt alles perfect. Maar blijkbaar zou de switch ergens een probleem hebben gegeven. Daarom ook haal alles wat er achter staat er eens tussen uit en test nog eens opnieuw die poorten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Goxoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal over ethernet

Als ik de kabel uit de switch haal en in de laptop steek heb ik geen probleem.

 

Ik heb het probleem enkel bij gebruik van een switch of een Telenet AP.

 

het kan toch niet dat Telenet mij dwingt een nieuwe switch te kopen terwijl met mijne niets mis is?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal over ethernet

@Goxoo 

Je zou dan altijd eens de klantendienst kunnen contacteren en je probleem uitleggen. Ze kunnen dan eventueel een case aanmaken voor de achterliggende technische dienst dat ze er eens naar moeten / kunnen kijken. Misschien doormiddel van een update of iets dat ze het dan in orde kunnen maken maar het is niet gezegd dat dit mogelijk is dus ja de kans is er dat je een andere switch moet gaan halen ( heb ik ook gedaan ). Maar je probleem is dus tussen de switch en de modem daar loopt er iets verkeerd met de communicatie onderling. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Goxoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal over ethernet

Dat begrijp ik, maar het Telenet AP geeft zelfde issue terwijl die van de service dienst zeiden dat dat wel ging werken.

 

welke opstelling heeft u nu?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal over ethernet

@Goxoo  

Ik heb de modem ----> switch -----> Mesh wifi 

Aan de switch nog andere toestellen gekoppeld die bekabeld aangesloten kunnen worden. Hier werkt enkel de gsm , de tablet en de Google nest Hub en de MacBook Pro op wifi de rest bekabeld. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen signaal over ethernet

@Goxoo Probeer eens om je dns op alle toestellen of te beginnen met 1 aan te passen naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 (2de dns). Als het dan werkt weet je dat het waarschijnlijk aan de dns van Telenet ligt.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Goxoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal over ethernet

@kristofDW : en hoe kan ik dat doen?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen signaal over ethernet


@Goxoo  schreef:

Bedoel je die afbeelding? Want dat is mijn vorige nog…😀


Dan is het duidelijk: jouw nieuwe modem is niet correct geprovisioneerd

Als daar nog een afbeelding staat van een vorige modem.

Wat staat er exact als modem type op "Mijn Telenet" ?

0 Likes
Goxoo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen signaal over ethernet

Op mijn Telenet staat intussen de juiste afbeelding en modem type.

Het issue is echter nog niet opgelost.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen signaal over ethernet

@Goxoo  Je kan hier meer info vinden : https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/tcp-ip-instellingen-wijzigen-bd0a07af-15f5-cd6a-363f-ca2...

Dit is bijvoorbeeld voor een windows 10. Als je een eigen router hebt kan je dat in de instellingen aanpassen. Je moet ons maar laten weten welke router je dan gebruikt zodat we je kunnen verder helpen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes