Beantwoorden
lagir661
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

Hallo iedereen,

 

Ik heb in 2019 een tijdje Telenet gehad en toen had ik de CV8560E router, ook wel de "e-router" genoemd.

 

In 2020 ben ik overgeschakeld op Proximus. De CV8560E-router heb ik behouden (ik moest van Telenet eigenlijk een terugbetaling krijgen van mijn factuur, maar gezien ze ook kosten voor de router op diezelfde factuur aangerekend hadden, was het uiteindelijk een nuloperatie geworden, en heb nooit de moeite gedaan om de facturatiedienst te bellen en dan maar beslist om de modem gewoon te houden 😁)

 

Nu zou ik graag terug klant worden bij Telenet met een One-abonnement, en wil ook graag mijn bestaande CV8560E terug gebruiken. Is hiervoor een mogelijkheid, via een doe-het-zelf-installatie? Ik vermoed dat als je geen modem hebt, dat je er dan toch ook één moet ophalen in een Telenet-winkel?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
7 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

Gewoon aanschakelen.

Met een niet-geprovisoneerde modem zal je normaal geen internet hebben, maar wel toegang krijgen tot de Telenet self-service pagina's, waar je een abonnement on-line kan aanvragen.

lagir661
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

Bedankt voor de snelle reactie! Ik kom inderdaad op de self starter pagina:

https://imgur.com/a/7yevkro 

 

Nu, als ik mijn oud klantennummer ingeef, krijg ik wel volgende foutmelding:

 

https://imgur.com/a/UEEf4ra 

Als ik een One via Mijn Telenet zou aanvragen, heb ik dan de optie om een self-starter installatie te doen? Ik vermoed van wel (sowieso internet-only, ik wens geen TV)? De NIU is ook nog perfect bruikbaar...

 

Alvast bedankt 🙂

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

@lagir661 ik had als nieuwe klant ook een self starter pakket aangevinkt zodat ik het zelf ging installeren, maar kreeg de melding dat er altijd een installateur moet komen met een nieuwe modem om je aan te sluiten ook al heb je een self starter pakket aangevraagd, ze zijn dit verplicht te doen om je diensten aan te sluiten en zeker te zijn dat het werkt en er nadien geen tegenwerking kan zijn van de klant dat er niks werkt.

dus vrees dat je deze kan hergebruiken, of je moet het aan de installateur voorstellen zodat hij zijn modem terug mee doet in de wagen en de jouwe te gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

neem contact op met telenet via whatsapp telenet +32468001098

leg kort uit dat je vroeger klant was en welk pak je nu wilt

stuur de sticker dat op modem hangt CV8560E door

natuurlijk als er geen verbinding van tv kabel meer is zullen ze moeilijk kunnen activeren op afstand

 

 

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

@luc55 normaal doen ze dit niet, had ook nog een telenet modem staan, ze willen persé van telenet de aansluiting doen bij je thuis om zeker te zijn dat het werkt en een nieuwe modem dat ze mee hebben.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

Selfstarter installatie wil niet zeggen dat er geen technieker ter plaatste komt.

Het wil wel zeggen dat de installatie gratis is, zelfs als er een technieker komt:

  1. Indien er ter plaatste al een NIU hangt, een modem hangt en de kabel is aangesloten, kan je de selgastrater installatie doen zonder tussenkomst van de technieker.
  2. Indien niet, zal een technieker komen om de NIU te plaatsen, en de modem aan te sluiten (in principe alleen aansluiten, de modem vast hangen doet de klant 😊). De rest doet de selfstarter klant (TV Box aansluiten, TV aansluiten, apparaten aansluiten op de modem, etc ...)
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ONEup klant worden en "aangekochte" CV8560E gebruiken?

@flip1953 

Hier toch even een kleine correct. 

 

Een selfstarter wil zeggen dat er geen technieker ter plaatse komt. De klant haalt zijn materialen op  , modem en tv box of digibox en digicorder of het wordt thuis gestuurd. ( mijn modem is toen opgestuurd) De klant zal ook dus de installatie zelf doen en op afstand zal alles geactiveerd worden automatisch. Als de selfstarter niet gelukt is , dus de installatie is niet gelukt , kan de klant bellen om als nog een gratis technieker te laten komen om de installatie als nog opnieuw te doen. Maar wel binnen de 14 dagen dacht ik zo uit mijn hoofd. 

 

Een comfort installatie wil zeggen een technieker die alles mee brengt en de installatie + activatie zal doen. 

 

Een klant kan dus ten aller tijde kiezen welke die wil doen als de mogelijkheid er is. Want zoals je aangeeft als er geen NIU ter plaatse zal zijn ( wat dus controleerbaar is op afstand ) moet een technieker ter plaatse komen. 

 

Vroeger was er zelfs een comfort+ installatie , of het nog bestaat durf ik niet te zeggen. Dat was altijd een betalende installatie , ook al had je de promotie voor gratis technieker. De technieker verbleef dan 3 uur bij de klant om alles te installeren en te activeren en daarbij hoorde ook nog de kabels weg te werken. De klant besliste hoe de kabels kwamen te liggen en weg gewerkt diende te worden en de technieker deed dat dan vervolgens. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes