24749
netweters
|
152305
antwoorden
|
20689
vragen
|
Ik wil een externe monitor (24 inch) aan mijn laptop (windows 11) koppelen zodat ik een groter scherm heb. Het is de bedoeling dat bij gebruik van die extra monitor het scherm van de laptop uitvalt en het beeld dus enkel op de externe monitor verschijnt.
Daarom werden via USB ook een extern toetsenbord en muis aangesloten. De monitor maakt verbinding via een hdmi kabel.
De laptop wordt op die manier dan eigenlijk een gewone desktop.
Via instellingen heb ik aangegeven dat het beeld enkel op de externe monitor moet komen (en dat gebeurt ook) maar er is geen taakbalk te zien waardoor het dus niet mogelijk is om welk programma dan ook te starten. Aangezien het scherm van de laptop dan uitgevallen is, kan ik ook daar gen programma's starten.
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar wat?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: extere monitor aan laptop (Windows 11)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Scherm van de laptop en externe monitor staan beiden ingesteld met een resolutie van 1920 x 1080.
De externe monitor wordt gebruikt bij de desktop met windows 10 en dan wordt alles perfect weergegeven, dus inclusief taakbalk. Laptop draait op windows 11.
'Je kunt er ook voor kiezen om je laptopscherm niet te gebruiken en je externe scherm als primair scherm in te stellen. In dat geval zal de taakbalk beschikbaar zijn zodra de resolutie op 1920 x 1080 staat.' Niet dus. De externe monitor blijft dus 'te klein' waardoor er links, rechts, boven en onder delen wegvallen.
Ik heb er iemand met kennis van zaken naar laten kijken. Alles staat juist ingesteld en toch blijft het probleem bestaan. Vreemd, heel vreemd.
Is inderdaad gebeurd maar helaas ...
Ik ga de laptop eens terug zetten naar windows 10 want blijkbaar kan een upgrade naar windows 11 soms voor problemen zorgen.
Mocht dat niet meer lukken dan is teruggaan naar een herstelpunt in het verleden misschien nog een optie.
Intussen al dank voor alle reacties.
Na terugzetten naar een herstelpunt werd de software voor het beeldscherm opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles perfect.
Dank voor alle nuttige info.
Deze post mag gesloten worden.