Beantwoorden
LG_DC
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Beste,

 

Ik heb sinds 2 weken een raar probleem ivm met het internet op mijn laptop (Lenovo).

Soms wilt hij zonder rede bepaalde sites niet open doen, zoals 2dehands bv of andere.

Ik krijg dan de melding 'deze site is niet bereikbaar' Het duurt te lang voordat 2dehands reageert.

- Controleer de verbinding,(op mijn GSM of tablet kan ik perfect surfen naar alle sites)

- Controleer de proxy en firewall (gebruik geen proxy en firewall op of af dit blijft hetzelfde.

- Windows netwerkcontrole uitvoeren. (melding Uw computer lijkt correct geconfigureerd maar het apparaat of de bron (ww.2dehands.be) reageert niet.

 

Na herhaaldelijk met telenet te bellen en alles daar geprobeerd zoals een harde reset van modem heeft dit het probleem nog steeds niet verholpen.

 

Nu vandaag mijn laptop binnen gebracht, ik dacht dat het daar aan lag en deze is nog binnen garantie. Omdat ik mijn PC nodig heb voor werk, heb ik ineens een andere laptop gekocht (HP) en gaat dit goed tot na een uur ofzo tot deze dezelfde problemen ook krijgt!?!?

 

Mails kan ik wel ontvangen, op mijn oude macbook werkt alles ook normaal enkel op de windows is dit probleem...

 

Ik weet echt niet meer wat gedaan om dit probleem opgelost te krijgen.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
14 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

@LG_DC je post was als spam gemarkeerd door de spam filter van het platform. Dit kan soms onterecht gebeuren, daarom kijken ikzelf en de moderatoren dit dagelijks na. Bij deze is je eerste post terug publiek geplaatst.

 

Nog een tip: het is best om wanneer je die melding van 'spam' ziet, even af te wachten of je post wat te veranderen. Dezelfde post (met exact dezelfde tekst) gaat namelijk keer op keer als spam gemarkeerd aanzien worden door het platform. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

LG_DC
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Bedankt om dit recht te zetten, ik begon al een verband te zien met mijn internet probleem. Gelukkig werkt dit nog dan wel 🙂.

 

Na verder te zoeken blijk ik dus geen IPv4 connectie te kunnen maken. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan oplossen.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Wat gebruik je als DNS server op je pc of laptop ?

LG_DC
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

DNS server stond ingesteld op automatisch, maar heb deze nu ingesteld op deze van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4

 

Het rare is dat de problemen niet altijd zijn. Soms kan ik niet op het internet en soms ook niet.

 

groeten

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Denk eraan dat je door de DNS servers van Google te gebruiken een deel van je privacy kwijtspeelt. Google "ziet" alle websites die je bezoekt. Bovendien zijn die servers niet per se sneller dan die van Telenet. Test maar eens met DNS Benchmark.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LG_DC
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Beste SB,

 

Ik heb persoonlijk minder problemen met mijn privacy gedeeltelijk bloot te geven maar wel betrouwbaar te kunnen surfen dan omgekeerd.

 

Voorlopig zijn we terug even online, fingers crossed 🙂

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Ik heb een server uit Zaventem. Werkt supersnel en is niet publiek.

Never trust in Dust
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop


@LG_DC  schreef:

Beste SB,

 

Ik heb persoonlijk minder problemen met mijn privacy gedeeltelijk bloot te geven maar wel betrouwbaar te kunnen surfen dan omgekeerd.

 

Voorlopig zijn we terug even online, fingers crossed 🙂


OK, mag ik dan even je volledige naam, adres en telefoonnummer. Je e-mail, leeftijd, gewicht, burgerlijke staat, bankrekeningnummer, loon, hoeveel geld je hebt, ...

 

Enfin, om maar aan te tonen dat je privacy misschien toch iets belangrijker is dan je denkt. (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LG_DC
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Ipv4 probleem blijft zich voordoen. Plots valt deze zonder internetconnectie???

 

Wat kan ik nog proberen om dit op te lossen?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

@LG_DC 

Om U misschien kunnen te helpen zou ik en misschien ook andere mensen hier graag wat meer info hebben over uw installatie en Uw netwerk.

1) welke modem/router heb jij? Een HGW? Een modem only met eigen router?

2) hoe is die harde reset gebeurd? Heeft Telenet dit van op afstand gedaan of heb je het zelf gedaan? Dat van op afstand gedoe ben ik geen voorstander van. Ik probeer het liefst er de eigen hand aan te houden.

3) hoe ziet uw installatie er uit, dan bedoel ik uw modem/ HGW en wat er allemaal op volgt en aan hangt?

Hoe maak je verbinding met Uw laptop? Ik veronderstel via WiFi?

Graag deze info, misschien kan er je dan wel iemand verder helpen.

Never trust in Dust
0 Likes
LG_DC
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Beste Domi,

 

1) type modem is CH7465LG-TH, een witte van 2 weken oud (oude zwart type waar dit probleem zich ook voordeed is vervangen om dit probleem op te lossen), acces point is van hetzelfde type AP7465CE-TN.

 

2) De harde reset is op de 2 manieren gebeurt zowel ik op de modem zelf en telenet vanop afstand.

 

3) De installatie ziet er als volgt uit, er is een verbouwing bezig van de woning en wonen we tijdelijk in staancaravan achteraan in de tuin. De modem staat in de garage van de woning en via powerline is de accespoint geinstalleerd in de caravan. 

 

Vroeger had ik ipv accespoint in de caravan, mijn eigen router met mijn eigen netwerk daar en zijn de problemen begonnen toen ik via het netwerk van telenet en accespoint ben beginnen surfen.

Ik kon niet anders omdat ik geen verbinding had met mijn domotica installatie dat op het telenet netwerk zit, en ik hier anders geen verbinding mee kan maken.

 

Groeten

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

@LG_DC 

Beste,

Je zegt dat je verbouwingswerken aan het doen bent aan het hoofdgebouw waar, als ik het goed begrijp jouw HGW staat, verbonden met een powerline set richting Uw stacaravan?

Dan stel ik het volgende voor: je doet toch werken. Is het dan niet mogelijk om een provisorische UTP  cat 5e kabel te leggen van uw modem naar uw accespoint? Zolang je de 100 m niet overschrijd, is een cat 5e kabel goed genoeg tot 1 GHz. Dit tot uw werken voltooid zijn. Dit is niet zo een kost, en zal vermoed ik beter werken dan een powerline set. Misschien kun je ergens een kabel lenen die lang genoeg is?

Succes!

Never trust in Dust
0 Likes
LG_DC
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Domi, bedankt voor uw idee, maar de verhuis staat gepland tijdens het bouwverlof dus voor die paar weken nog ergens een utp kabel van 50m aan te schaffen zal ik zo laten. Ik wacht af of de problemen zich nog voordoen na de verhuis.

 

groeten

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geen verbinding naar bepaalde websites enkel met laptop

Ok, we horen het wel.

Never trust in Dust
0 Likes