24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Heeft iemand nog werkende acces points (witte kleur) die je niemeer worden gebruikt(met stroomadapter)
Deze zijn uit de handel bij telenet winkels en niet meer verkrijgbaar
ik betaal natuurlijk ook de verzendingskosten
groeten
Filip
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Oude acces points (kleur wit)
Vraag zeker om een aankoopbewijs. Deze Access Points werden voornamelijk als verhuur toestellen gegeven (wist persoonlijk niet dat ze ook te koop waren, maar het kan zeker). Zo ben je zeker dat het niet om een huurtoestel gaat, deze mogen immers niet doorverkocht worden (aangezien de verkoper dan niet de eigenaar is)
Daarnaast vraag ik me ook af of deze Access Points (zoals de Digibox/Digicoder) gekoppeld worden aan je klantennummer of niet. Indien wel dan moet de verkoper deze laten verwijderen van hun klantennummer, anders zal je bij activatie op een muur lopen.
@WG94 schreef:Vraag zeker om een aankoopbewijs. Deze Access Points werden voornamelijk als verhuur toestellen gegeven (wist persoonlijk niet dat ze ook te koop waren, maar het kan zeker). Zo ben je zeker dat het niet om een huurtoestel gaat, deze mogen immers niet doorverkocht worden (aangezien de verkoper dan niet de eigenaar is)
Iemand die zijn huurtoestel niet inlevert op het einde van zijn contract betaalt hiervoor een boete (restwaarde).
Dan wordt je toch "rechtmatige" eigenaar?
@WG94 schreef:Daarnaast vraag ik me ook af of deze Access Points (zoals de Digibox/Digicoder) gekoppeld worden aan je klantennummer of niet. Indien wel dan moet de verkoper deze laten verwijderen van hun klantennummer, anders zal je bij activatie op een muur lopen.
Daar heb je ook een punt, maar ik denk niet dat AP's voor wat de werking betreft "geprovisooneerd" moeten worden. gewoon aansluiten, en na een tijdje verschijnen ze op jouw "Mijn Telenet" ...
Administratief zullen de gehuurde AP's wel gelinkt zijn aan een klantennummer ...
Ik heb al jaren zo eentje staan. Is niet geregistreerd. En ook tweedehands gekocht zonder enig papier. In mijn telenet kan je deze samen koppelen met je modem of als afzonderlijk item laten staan.
Begrijp ik hierdoor dat dit AP na aansluiting zichtbaar wordt in mijn Telenet en dat je met koppelen bedoelt hetzelfde SSID gebruiken als voor de modem en iet koppelen een verschillend SSID?
Inderdaad, je ziet de modem en de AP apart als standaard, maar je kan ze ook koppelen zodat er maar één zichtbaar is.
Heeft iemand AP op overschot of niet gebruikt ?