Beantwoorden
ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

Ik had net vernomen dat mijn All Internet abonnement is omgezet naar een Giga Internet abonnement. Toevallig ergens gelezen op een internet forum want zelf heeft Telenet erover nog niet gecommuniceerd met mij.

Leuk dacht ik dan, tot ik een speedtest doe en ik geen verschil zie in snelheid met voordien... +-285Mbps down en 19Mbps up. Ondertussen al eens geprobeerd om de modem te herstarten (via Mijn Telenet gedaan) maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Kan het zijn dat ik de Giga snelheden niet kan halen omdat ik nog de CH7465LG-TN modem heb?


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
0 Likes
25 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

@ikbenben201 

Maar ben je wel zeker dat je Giga internet hebt ? Want ergens gelezen is natuurlijk ook niet bevestigend. Check dit via 'mijn Telenet ' daar staat welke formule je hebt daar kun je dan iets zekerder van zijn als ergens gelezen te hebben. Want een All internet abonnement bestaat namelijk ook nog en iemand zomaar over zetten is ook niet oke.

Als je bent over gegaan naar Giga internet dan is je HGW inderdaad verkeerd die je nu hebt. Deze kan technische die snelheden wel aan hoor maar goed in de praktijk zet Telenet daar de rem tot 400 Mbps en gedaan er mee. 

In dit geval ga je eens met je HGW langs een Telenet center en ruil je deze om voor een andere die wel bij dit abonnement hoort. Neem dan wel deze mee want die moet je dan binnen leveren. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

  1. De upgrade naar Giga Internet is uitsluitend voor Telenet TV iconic-klanten.
  2. Met de CH7465LG-TN kan je inderdaad geen 1 Gbps download halen op het Telenet-coaxnetwerk.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

@ikbenben201

Ik had net vernomen dat mijn All Internet abonnement is omgezet naar een Giga Internet abonnement

Antwoord

Waarom All internet 400Mbps ongevraagd verhogen naar Giga.En toch maar 400Mbps halen.Kijk eens of je aanrekenig nog op 70eur is blijven staan.Of is dit nu 87,2 euro.Dan is de inbegrepen speedboost 17,2euro extra aangerekend.

Als dat zo is,mag je jou CH7465LG gratis gaan omruilen naar de CH8568LG,in 'n Telenet center,zo kan je genietten van 1Gbps.

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

Klanten die tot voor 30/1 All-Internet met Telenet TV Iconic hadden, hebben nu Giga Internet gekregen. Aan hun prijs van +/-87 euro is er NIETS veranderd.

In de loop van de komende weken worden de modems van deze klanten aangepast om deze nieuwe snelheid te bekomen. Klanten met een modem die deze snelheid niet ondersteund zullen persoonlijk gecontacteerd worden voor een modem swap.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid


@MartijnS  schreef:

Klanten met een modem die deze snelheid niet ondersteund zullen persoonlijk gecontacteerd worden voor een modem swap....


... of kunnen downgraden naar het "nieuwe" All Internet" (70€) en besparen dus 17€

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

Het verschil tussen all internet en Giga internet zit 'm gewoon in de speedboost van 17,2 euro

Downgraden gewoon als je 1Gbps niet hoeft.

 

Ex-Netweter
 

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

Ik denk dat downgraden het slimste is, anders komen diezelfde klanten hier over enkele weken nog eens klagen dat hun Wifi of Powerline geen 1 Gbps haalt.

Dus voor ééns en voor altijd:

Als je van de volledige snelheid van je Giga Internet-abonnement wil genieten, dan moet je overal in je huis je toestellen via UTP-kabel aansluiten en een Wifi 6-toegangspunt (genre TP-Link EAP670) installeren voor je draadloze toestellen.

0 Likes
ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

Ja, het staat zo ook op Mijn Telenet en mijn aanrekening is nog steeds 87,12€.


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
0 Likes
ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

@Ex-Netweter 

1. Ik heb (had) All Internet en TV iconic

2. Ok, deze moet dan geruild worden


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
0 Likes
ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

@robatoras 

Mijn aanrekening staat nog steeds op 87,12€ zoals voordien. Er staat nu wel Giga internet ipv All internet.


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
0 Likes
ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

@Ex-Netweter 

Ik ben mij er van bewust dat ik waarschijnlijk niet de max snelheid zal halen.

We hebben hier een mesh wifi van Netgear Orbi met wifi 6 dus we zullen wel zien hoe snel het uiteindelijk zal zijn. Als het de moeite is wil ik het wel houden maar als we amper boven de 500Mbps gaan uitkomen zal ik liever downgraden naar terug gewoon All Internet maar voor 70€ dan ipv 87,12€.


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |
Ex-Netweter
 

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

Het kan aan mij liggen, maar ik zie niet echt in waarom we zo een hoge snelheid nodig hebben als particulier. Ik heb een One pakket sinds het eerste uur en 150mbps snelheid is meer dan genoeg voor mij. Kan ook alles doen (tv/internet/streamen/gamen) geen haperingen. Maar ik zeg het, kan aan mij liggen maar ik zie het nut niet van een hogere snelheid. Misschien dat alles vlugger gaat, maar de maatschappij gaat al vlug genoeg. Ik ben content met mijn One pakketje en meer moet dat niet zijn. Fijne zondag nog. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

Als je 1Gbps leuk vind wat je aangaf in je TP start.En reeds 87,1 euro betaalde voor all internet

Modem gaan ruilen in 'n Telenet center.En genieten van 1Gbps.In de praktijk +- 950Mbps.

Je hebt zelf al  een mesh wifi van Netgear Orbi met wifi 6.Dan zit je goed voor 1Gbps.

Of downgraden naar 400Mbps als dat voor jou voldoende is  en 17,2euro maandelijks in je zak steken.

ikbenben201
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Giga Internet snelheid nog aan All Internet snelheid

@Ex-Netweter 

Echt nodig is het niet natuurlijk maar het is wel leuk als je af en toe grote bestanden download zoals bv games dat dit snel gaat.

Op zich zou ik zelf nooit de giga boost nemen omdat het mij de extra 15€ niet waard was maar nu met het omzetten van abonnement heb ik het zogezegd "gratis" en betaal ik dezelfde prijs als voordien maar met 1Gbps ipv 300Mbps. Ok, ik zou kunnen kiezen om te downgraden naar terug All Internet voor 70€ maar we zien wel.


_______________________________________________________________
Giga Internet en TV Iconic | CH8568LG | Netgear Orbi RBK353 |