24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20687
vragen
|
Ik had net vernomen dat mijn All Internet abonnement is omgezet naar een Giga Internet abonnement. Toevallig ergens gelezen op een internet forum want zelf heeft Telenet erover nog niet gecommuniceerd met mij.
Leuk dacht ik dan, tot ik een speedtest doe en ik geen verschil zie in snelheid met voordien... +-285Mbps down en 19Mbps up. Ondertussen al eens geprobeerd om de modem te herstarten (via Mijn Telenet gedaan) maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Kan het zijn dat ik de Giga snelheden niet kan halen omdat ik nog de CH7465LG-TN modem heb?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik zie niet echt in waarom we zo een hoge snelheid nodig hebben als particulier.
Om een bestand van 100 GB in een kwartier te kunnen downloaden.
Probeer maar eens: http://speedtest.tele2.net/100GB.zip
@ikbenben201 Dit zal je halen met 1Gbps down en 40Mbps up.
En of je het verschil voelt met grote bestanden binnen te trekken.
FTTH over coax😯
Jaja, Speedtest.net prioriteit geven op alle andere verkeer op je telecomnetwerk is gemakkelijk.
Maar een download van 100 GB binnen een kwartier binnenhalen, wil ik nog wel eens zien.
Theoretisch moet dat lukken.
Kan je dat met FTTH waar je altijd reclame over maakt, zo ja,dan kan ik het ook over coax vandaag
Kom op.
En van 400Mbps naar 1Gbps is meer dan dubbel zo snel in downloaden en 11X sneller dan jou scarletje.
Ik zal maar niet vragen om dat bestand van 100 GB te uploaden naar Microsoft 365 OneDrive.
Met FTTH van Mobile Vikings is dat in een half uurtje gedaan.
Met Giga Internet van Telenet: meer dan 5 en een half uur.
Jou staart nu niet intrekken,jou woorden niet verdraaien,nu je klem wordt gezet.(niet de eerste keer)Krijg je het weer warm rafd.
100GB downloaden zei je.
@Ex-Netweter Maar een download van 100 GB binnen een kwartier binnenhalen, wil ik nog wel eens zien.
Man man 2 jaar geleden deed ik dat al over 1 uur aan 300Mbp.Het kan ook aan 200Mbps geweest zijn.
Zal mijn download baremas eens opzoekken
20TB zal het nog straffer maken 30TB verzetten toen zonder op smalband te geraken 'was toen voor mij als test met test bestanden' geen probleem.Daar had je ook geen antwoord op,
Uploaden heeft 98% van de mensen aan 40 a 50Mbps genoeg
Snel binnentrekken telt voor de downloaders.
Je moet zelf weten welk abo je moet hebben en wat het beste bij je past dat is voor iedereen verschillend
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet-tv/
Er zullen klanten zijn die blij zijn hogere snelheid en een kleine minderheid trek het niet aan de prijs en wat ze hebben
De rest kijkt regelmatig na of er iets verandert en wat er staat op de website en past het aan moeilijk is dat niet
Tuurlijk moet ik dat zelf weten. Maar dat was mijn vraag oorspronkelijk niet.
Ik wil dit wel behouden aangezien ik deze prijs voordien ook al betaalde maar dan wil ik wel de snelheid kunnen benutten en niet zoals nu betalen voor Giga Internet maar enkel de snelheid van All Internet hebben. Dus zoals het uit eerdere antwoorden kwam is de enigste oplossing mijn modem ruilen voor een nieuwer model.
@Ex-Netweter Maar een download van 100 GB binnen een kwartier binnenhalen, wil ik nog wel eens zien.
Antwoord
Heb een screenshot gevonden van 170GB op 1 uur met een oude 200Mbps formule van Telenet 3 jaar geleden.
Zal er een screenshot van 32TB aan testbestanden binnengehaald over 17 dagen bij posten.
per dag en zo 17 dagen optelbaar.
Was nog in die fameuze dal en piek uren in 2019
Hoe kan ik dit posten.
Heb die 2 screenshots vroeger al eens gepost op Netweters,vind ze niet terug
@robatoras en @Ex-Netweter
We hebben het intussen wel begrepen hoor .. Kunnen jullie uw privé oorlogje aub ook privé voeren aub? Daar dienen PM voor ...
@StefaanH ben blij dat jij de opmerking maakt, want anders had ik hem gemaakt. Ik heb de laatste posts (die vooral onderling discussiëren waren i.p.v. bijdragen tot de thread) offline gehaald.
Ondertussen heeft @ikbenben201 bevestigd dat er een antwoord werd gegeven op de initiële vraag.
Dus lijkt me onnodig hier nog verder op door te blijven gaan, ik sluit de thread dan ook af.