Beantwoorden
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Giga speedboost en eigen router

Even  mijn situatie: witte modem met WiFi  (CH7465LG-TN),eigen wifi van de modem is uitgeschakeld behalve telenet wifree.Achter deze modem een eigen router,nl. een Asus GT-AC5300.Vóór de lancering van de giga speedboost had ik de gewonde speedboost.De snelheden bedroegen steeds tussen de 300 en 400 mbps.Nu heeft men mij verteld vanuit de klantendienst dat de upgrade van de snelheid automatisch zou gebeuren.Tot op vandaag heb ik al enkele malen de snelheid van 500mbps mogen ervaren.Nu denk ik dat er toch nog wat mag bijkomen om naar de 1Gbps te gaan.Is dit mogelijk met mijn toestellen of zal ik mijn modem moeten vervangen naar de meest recente,de zogenaamde CV8560E (de witte zonder wifi)?
mvg

     

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
jefh
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Giga speedboost en eigen router

Ik zit hier in dezelfde situatie. Vroeger haalde ik draadloos 200 mbps, nu haal ik met moeite 230 mbps. Enkel via de kabel haal ik soms 800 mbps.

Of is het wachten op de nieuwe modem?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Giga speedboost en eigen router

@Petervdq 

 

Sorry voor de off-topic, Peter. Ik heb dezelfde modem en probeer al dagenlang een bepaalde instelling te doen, nl. SSID van de modem uitschakelen, maar Wi-Free toelaten. Kan je even bevestigen of jouw instellingen zijn zoals deze screenshot?

 

hgw.setup.png 

Bevestigen in mijn topic (hier) mag ook. Tnx!

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Giga speedboost en eigen router

@sb 

 

Als ik even mag? Ik vind dat een zeer dubbelzinnige uitleg op uw screenshot. De optie heet "SSID uitzetten" maar de tekst zegt dat uw WiFi daarmee uitgezet wordt.

 

Dat kan toch nooit kloppen ....

 

Of interpreteer ik dat verkeerd?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Giga speedboost en eigen router

@Petervdq met je huidige modem zal je op dit moment ook de Giga Speedboost snelheden kunnen behalen. De snelheden van deze modems zijn namelijk omhoog getrokken tot 1 Gbps en dit tot het voorjaar 2020. Tegen dan zal Telenet iedereen die een Giga Speedboost heeft overzetten op de nieuwe modem en ze zullen je hier ook proactief voor contacteren. 

 

Zit je qua snelheden te ver van de 1 Gbps via UTP, dan neem je best eens contact op met Telenet om dit individueel met je na te kijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Giga speedboost en eigen router

Ik hoop dat de nieuwe router verbetering brengt want ik begrijp niet goed,wanneer ik een jaar geleden de gewone speedboost nam,de WiFi snelheden wel verdubbeld werden en nu met de giga speedboost dit niet lukt,en mijn router is zeker geschikt voor giga snelheden via WiFi 

0 Likes
NMO
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Giga speedboost en eigen router

Beste Peter,

 

Je router kan de hoge snelheden wel aan maar kan je ontvanger in je laptop/pc dat ook? Theoretisch kan je router 2167Mbps aan op 5G dus dat betekend praktisch een dikke 1000Mbps

De meeste laptops ondersteunen maar 866Mbps tot 1300Mbps, praktisch betekend dit een echte snelheid van 470Mbps of 700Mbps. Dit is trouwens ook het max dat de Telenet modem en access point zelf aankunnen. Omdat alles volgens AC standaard werkt betekent dit niet dat alles volle snelheid ondersteund helaas. Ook moet je de bandbreedte op het hoogste zetten, (meestal automatisch gebruiken) om de volle 80Mhz of op jouw router zelfs 160Mhz op dual 5G te benutten.

Gypasus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! It's your second party!

Giga speedboost en eigen router

Als je een Asus als router hebt, zet je best alle QoS af. Ik heb net hetzelfde ervaren bij de omschaling van Speedboost naar Gigabit Speedboost. Eerst snelheden rond de 500Mb/s tot aan de definitieve overschakeling naar de Gigabit op de oude witte modem. Ook een week geknoeid met erg terugvallende snelheden tot ik per ongeluk op een Amerikaanse site las dat bij Asus je best de QoS uitschakelt. Die geeft prioriteit aan bepaalde toepassingen naargelang je voorkeuze maar haalt langs de andere je algemene snelheid naar beneden. QoS volledig uitgeschakeld en alles werkt nu perfect.
Blijf je toch ver beneden de snelheid, neem idd best contact op met Telenet om dit te laten nakijken.

0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Giga speedboost en eigen router

QoS verlaagt altijd uw max bandbreedte naargelang hoeveel je je gereserveerd hebt voor QoS.

Het verschil word gebruikt om de door u gereserveerd diensten met prio te behandelen.

0 Likes
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Giga speedboost en eigen router

Bedankt voor de tip,maar deze stond reeds uitgeschakeld,ik heb hem een volledige factory reset

gegeven met als gevolg een draadloze snelheid via 5 ghz van rond de 620 mbps via utp nog niet getest.mvg

0 Likes
Gypasus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! It's your second party!

Giga speedboost en eigen router

Kijk de QoS instellingen van je router zeker regelmatig na. Gisteren had ik een trage snelheid van rond de 240-300Mb. Bij nazicht bleek dat de QoS van mijn RT-AC88U (Asus Firmware) terug actief stond, zonder dat ik ook maar iets eraan gewijzigd had. Terug uitgeschakeld en router herstart. Nu opnieuw snelheid rond de 890Mb en hoger bij ethernetgebruik.

0 Likes