Beantwoorden
Aphep
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Gisteren rond 18u55 de optie Gigaboost gekocht voor de 1gbps download.
Ondertussen zijn we 11u en enkel mijn upload heeft een kleine upgrade gehad naar 38mbps & download zit nog steeds rond de 77mbps (Even snel als ervoor met gewoon fiber200).
Uiteraard nagekeken voor het bestellen, en mijn router zou dit aan moeten kunnen (De witte, CH7465LG-TN); Correcte internet kabel, Cat5, netwerk kaart ondersteund het snelle net ook (10/100/1000mbit). PC is rechtstreeks verbonden naar de router. 

 

Kan dit nog even duren vooraleer ik de volle snellheid haal? Of moet ik de klantendienst effectief bellen en daar eens horen ...

Mvg

0 Likes
9 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Doe het via WhatsApp mischien even wachten    hou je accaunt nummer bij de hand      zo opgelost

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.


@Aphep  schreef:

...
Ondertussen zijn we 11u en enkel mijn upload heeft een kleine upgrade gehad naar 38mbps & download zit nog steeds rond de 77mbps (Even snel als ervoor met gewoon fiber200).
...


Als je download snelheid niet hoger was met Fiber 200, was er toen reeds een probleem. Dit probleem is uiteraard niet verholpen door het kiezen van een hogere doorvoersnelheid.

Om zeker te zijn dat het probleem niet bij jou ligt kan je met een korte netwerkkabel je pc rechtstreeks verbinden met de HGW. Ook een zelfde test doen met een andere pc. Een test met een andere netwerkkabel. Staat de wifi van je pc ook aan als die verbonden is met de kabel? Zo ja zet die uit. 

 

Ik heb juist een speedtest gedaan met mijn smartphone met het 5 GHz wifi: 94,0 Mbps download en 14,1 Mbps upload. Zeer goed binnen mijn abonnement. Ik stond dan wel om minder dan één meter van de HGW.

 

Tenslotte contact opnemen met Telenet.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Test via speedtest.net en verander de server zoals aangegeven.

Dikwijls ligt de bottleneck bij de server zelf, ook als je Telenet kiest.

Speedtest_by_Ookla_-_The_Global_Broadband_Speed_Test.jpg


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aphep
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Even een "kleine" update ...
Blijkt dat de kabel die ingebouwd in de muur zat van router naar PC geen cat5 zal zijn...
Die kabel is destijds gestoken geweest, lang voor ik hier woonde. En ik gebruikte deze omdat hij schoon weg gewerkt zat en net op de locatie van mijn bureau uitkwam. Ongv 2m van de router af. Schuld steken op het oude gebouw zeker? 🙂

Net een cat6 van router naar pc gestoken en download schiet nu naar de ~900mbps. 
Kunnen we effectief 1gbps down krijgen? Of zitten we altijd met een beetje verlies?

Mvg

Dafran
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Als je een Cat5 kabel hebt en niet minstens een Cat5e dan ligt daar je probleem vrees ik.

Max van een Cat5 is namelijk 100Mbps

0 Likes
Dafran
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Aah je had het net zelf gevonden 🙂  

Denk dat je niet altijd die 1Gbps moet verwachten. 

Zal wat variëren van op welk tijstip je probeert vermoed ik.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Doe tien speedtesten en je hebt tien verschillende snelheden. Doe een test om zes uur in de ochtend en om zes uur in de vooravond. Er zijn veel factoren die een invloed hebben op de werkelijke snelheid.

Aphep
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Dat dacht ik al. 900mpbs is al een mega upgrade komende van de 77. Dus no complaining hier.
Bedankt dat jullie er zo snel bij waren om hulp te bieden 🙂


Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Gigaboost geactiveerd, maar geen 1gbps download.

Er is altijd een beetje verlies in snelheid.

Je kan de belofte van Telenet voor jouw abonnement vinden via https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

0 Likes