24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Ik heb de optie 'gigaboost', maar de laatste 3 dagen heb ik een zeer slechte snelheid. De computer is met de kabel verbonden. Er is geen andere programma actief en ik heb de modem ook al eens reset. Is dat maar tijdelijk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Speedtest van Telenet is zelf traag (wellicht zit er ergens in hun netwerk een bottleneck).
Probeer eenshttps://www.speedtest.net/ en verander de server naar "Universite Catholique de Louvain" .
Of gebruik https://fast.com/nl/ (van Netflix).
Je zal heel andere resultaten krijgen.
Dank voor je antwoord. Die resultaten zijn nog slechter.
De Speedtest van Telenet is zelf traag (wellicht zit er ergens in hun netwerk een bottleneck).
Hier niets van te merken.
840Down 38,7Mbps up
2 pc"s in werking
Als ik naar andere sites ga om de snelheid te testen zijn die resultaten nog slechter.
Ik heb net gebeld met Telenet. Hun antwoord 'dat is toch nog een mooie snelheid mijnheer, bij vele mensen is het nog veel lager'.
Toen ik bleef aandringen zei ze dat ze een technieker kan sturen. Maar dat moet ik zelf betalen (85 euro!) als het niet aan hen ligt. Mooie service is dat!
@Evdb schreef:Ik heb net gebeld met Telenet. Hun antwoord 'dat is toch nog een mooie snelheid mijnheer, bij vele mensen is het nog veel lager'.
Toen ik bleef aandringen zei ze dat ze een technieker kan sturen. Maar dat moet ik zelf betalen (85 euro!) als het niet aan hen ligt. Mooie service is dat!
Buiten mijn walging over hun reactie hierop, is het wel normaal dat ze geld vragen als er geen probleem is bij hun dienst.
Je kan je via de WiFi, verbonden via 5ghz en goed bereik, ook een speedtest doen. Ik kom bij mij dan uit op 250, wat voor mij normaal is.
Probeer met een ander toestel en/of ander netwerkkabel, liefst rechtstreeks aan de modem
Verzeker je ervan dat de netwerkkaart niet stuk is, en maar max 100 mbps doorgeeft (zelf al voor gehad)
Ook met eventuele andere toestellen kan je testen als je die hebt, zijnde apple tv 4k, shield tv, xbox,..... Alleen dus rekening houden met de wat de netwerkkaart ondersteunt
Toen ik bleef aandringen zei ze dat ze een technieker kan sturen. Maar dat moet ik zelf betalen (85 euro!) als het niet aan hen ligt. Mooie service is dat!
Denk je dat de techniekers gratis komen,als de fout bij jou moest liggen.
Dan zouden ze dikwijls voor niets uitrukken.😯
Het probleem is opgelost. Het was de netwerkkabel. Zeer raar, want daar is niets mee gebeurd...