Beantwoorden
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Onlangs heb ik een krachtiger abonnement gekozen, All Internet plus Gigaspeedboost, maar meer dan 520 Mbps haal ik maar zelden. Op verzoek van Telenetmedewerkers eerst nieuwe kabel tussen modem en pc gestoken en vervolgens een nieuwe modem gaan halen, maar dat maakt geen verschil. Dan een technieker laten langskomen: pc, kabels en modem zijn ok, dus daar ligt het niet aan. En dan lijkt de ondersteuning te stoppen. Als binnenshuis alles ok is, kan het probleem enkel buitenshuis liggen, dus in het gedeelte van Telenet. Een kennis met dezelfde configuratie op een ander adres haalt constant 950 Mbps.

Mijn vraag is welke andere stappen ik nog kan ondernemen om de oorzaak van dit probleem te vinden en te zorgen dat er iets aan gedaan wordt.

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: downloadsnelheid gigaspeedboost

0 Likes
47 reacties
Ex-Netweter
 

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Je kan eens een download testen van 100 GB om 20u 's avonds om vertraging tijdens de piekuren na te gaan: http://speedtest.tele2.net/

Tegen 1 Gbps moet dat bestand binnen 15 minuten binnen zijn.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Op 13,12 minuten aan 1Gbps

jan60 niet aan 312Mbps.

Daarom kan hij beter downgraden.

Nie slecht he om 19h12 wat vertragen in de piek uren , lol

Testje VOO Brussel

Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

 

rafb hoelang doe jij  over 100GB    2,13 uur

En dan is rafd weg😅

Jij beweerde meer dan 1 keer ook op andere fora's dat Telenet hun downloadsnelheid in de piek uren ineen zakte als een kaartenhuisje

AUB 19h50 in volle piek   10 minuten vroeger zal de zaak nie maken he, ga nieuws kijken op NPO1

Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

In 2019(24-11-2019) verzette ik met whoppa al vlot 5547,03GB op 1 dag met grote test bestanden binnen te trekken als bewijs wat whoppa kon.Telenet niet eens gehoord.

Had niet eens de piek uren nodig tussen 12h en middernacht.

Daar antwoorde je niet op in jou favoriete fora.Uitdagen wel,en dan ineens,als ik antwoord van jou verwachte, was je van de aardbodem verdwenen.Typisch rafb.

Heb nog steeds de originele telemeter bewijzen.

 

 

 

0 Likes