Beantwoorden
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Onlangs heb ik een krachtiger abonnement gekozen, All Internet plus Gigaspeedboost, maar meer dan 520 Mbps haal ik maar zelden. Op verzoek van Telenetmedewerkers eerst nieuwe kabel tussen modem en pc gestoken en vervolgens een nieuwe modem gaan halen, maar dat maakt geen verschil. Dan een technieker laten langskomen: pc, kabels en modem zijn ok, dus daar ligt het niet aan. En dan lijkt de ondersteuning te stoppen. Als binnenshuis alles ok is, kan het probleem enkel buitenshuis liggen, dus in het gedeelte van Telenet. Een kennis met dezelfde configuratie op een ander adres haalt constant 950 Mbps.

Mijn vraag is welke andere stappen ik nog kan ondernemen om de oorzaak van dit probleem te vinden en te zorgen dat er iets aan gedaan wordt.

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: downloadsnelheid gigaspeedboost

0 Likes
47 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Dan heeft de technieker zijn werk niet goed gedaan. Je moet dan eerst de aanrekening hiervan betwisten bij Telenet. Pas als het antwoord van Telenet negatief is, kan je u wenden tot de olbudsdienst Telecom.

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Als ik de capaciteit zou krijgen waarvoor ik betaal zou ik het nog niet erg vinden van die 85 euro. 

Maar het gevoel hebben met een kluitje in het riet gestuurd te worden en niet eens antwoord krijgen op pertinente vragen (hoe komt het dat de ene wel en de andere geen 1000 Mbps krijgt en wat daar aan gedaan kan worden) geeft een wrange nasmaak. 

 

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Bovendien van kwaad naar erger:

 

https://www.speedtest.net/result/14419039264

 

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Dan kan je beter downgraden naar All Internet aan 70 euro.

Met deze snelheden betaal je maandelijks 17,10euro teveel.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

@jan60 

Dat is wel een dure grap voor niets.

Als je 100% zeker bent dat niet aan bekabeling ligt in huis, en technieker zelf zegt dat ie niet weet waar het van komt, kunnen ze nooit deze kost aan jou aanrekenen, tenzij ze de fout bij jou hadden gevonden. Deze betaling zou ik betwisten en anders naar ombudsdienst telecom online klacht indienen.

De 2 keer ze hier hebben geweest heeft me niks gekost. Omdat alles vernieuwd was, (technieker heeft zelfs nieuwe NUI gehangen en probleem was er nog) en de technieker niet kon helpen, vroeg ik aan hem om de aansluiting aan de paal te bekijken. Dit mocht hij niet, enkel een swat-technieker. Heb ik telenet gecontacteerd met wat allemaal gebeurd/getest en resultaat was en vroeg om verbinding aan paal na te kijken. Max 2 dagen later kwam er 1 en fixte mijn probleem (weet niet waar het bij jou zit, kan evengoed de kabel van de verdeler naar je woonst zijn die kapot is, maar moeten zij in principe makkelijk kunnen uitmeten)

Heeft me niets gekost, want probleem lag aan aansluiting verdeler aan paal.

Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt met telenet medewerkers. Ik weet het zou niet mogen, maar ze zitten zelf muurvast, zijn de eerste maar ook enige die klanten te zien of horen krijgen. Krijgen nu op de moment bakken kritiek en verwensen... Dat motiveert niet, geeft geen voldoening aan hun job en zijn zelf slachtoffer op hun job als je nagaat. Worden als punchbags ingezet bijwijze van spreken. Zeker niet goed te praten, zeker als je zelf beleeft blijft, maar de ene zen emmer loopt al is wat rapper over dan andere

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Dat begrijp ik. Het zijn meestal ook onderaannemers met een minimale winstmarge die het vuile werk mogen opknappen. Het is ook niet mijn bedoeling de ene of de andere medewerker met de vinger te wijzen. Maar ik snap niet waarom men zo moeilijk doet. Ik heb een abonnementsformule die een bepaald volume belooft. In de praktijk zit ik daar ver onder. Ik vraag gewoon dat men het probleem bekijkt en een oplossing en een verklaring biedt. Als binnenshuis alles ok is, kan de oorzaak toch alleen maar buiten liggen. Dan is er ofwel een technisch probleem met een verbinding, ofwel is het netwerk hier te zwak of overbelast en kan men die belofte niet waarmaken. Maar dan moet men dat ook zeggen en geen product aanbieden dat niet geschikt is. 

Dat is toch niet te veel gevraagd als klant, dat je krijgt waarvoor je betaalt, en als er een probleem is, dat er naar de oplossing gezocht wordt? 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

In welke regio woon je.

Dicht bevolkt

Afgelegen.

Zolang je aanrekening gegevens onder 'Mijn Telenet' All internet + boost aangeeft betaal je 87,10 euro.

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

In Leuven. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Leuven heeft al eens eerder problemen gehad met 1Gbps.

Fieldoxide weet er alles van.

Opgelost: Snelheid ONEup: Waarom geen 1 Gbps? - Pagina 4 - De Netweters

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps


@jan60  schreef:

 

Dan is er ofwel een technisch probleem met een verbinding, ofwel is het netwerk hier te zwak of overbelast en kan men die belofte niet waarmaken. Maar dan moet men dat ook zeggen en geen product aanbieden dat niet geschikt is.

Ja, de ideale wereld bestaat niet.

Overbelasting of een zwakker signaal is eigen aan de gebruikte netwerktechnologie, de coaxkabel. Op het Telenet-coaxnetwerk zitten gemiddeld 266 internetklanten op dezelfde node aangesloten. In landelijke gebieden zijn er dat soms wat minder, in stedelijke gebieden soms wat meer.

Om de beschikbare bandbreedte eerlijk te verdelen tussen de internetklanten die op dezelfde node zitten, past Telenet netwerkbeheer toe. Tijdens piekuren kan de snelheid lager zijn, tijdens daluren is de snelheid dan normaal.

Telenet vermeldt in de kleine lettertjes ook steeds dat de geadverteerde snelheid een theoretische maximumsnelheid is, in de praktijk kan de snelheid lager zijn.
In je aankoopbevestiging staat ook een verwijzing naar https://shop.telenet.be/shop/nl/speed waar je voor jouw adres per abonnement de snelheid kan nakijken waar Telenet zich contractueel toe verbindt.
Daarnaast is een contract voor consumenten steeds een inspanningsverbintenis, nooit een resultaatsverbintenis. Dus de mogelijkheid bestaat dat op jouw adres niet de gewenste resultaten worden gehaald.

Conclusie, jij moet de kleine lettertjes lezen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-algemene-voorwaarden-van-telenet

Telenet heeft je gewaarschuwd, jij hebt de waarschuwingen niet gelezen.

Oneerlijke reclame? Ja, dat kan. Dien klacht in bij de JEP als je je verveelt: https://www.jep.be/

Je wil toch hogere snelheden? Geen garantie dat dat kan.
Meting op de Telenet-modem door een technieker is de eerste stap. Als die een signaalprobleem vaststelt, moet er een SWAT-technieker ingeschakeld worden.
Telenet vertikt het om een SWAT-technieker te sturen en je wil toch doorzetten? 👉 Stuur je klacht naar de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Die bemiddelt dan met Telenet om tot een oplossing te komen.

Geen resultaat na al deze moeite? Jammer, je had ook gewoon kunnen downgraden naar een trager abonnement of overstappen naar een andere provider.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

@Ex-Netweter Tijdens piekuren kan de snelheid lager zijn, tijdens daluren is de snelheid dan normaal.

 

Zodus eerder begonnen de piek uren om 12H

Vandaag om 17H

Tot 17H moet je dan de volle snelheid halen.In een klap 5h meer dal uren straf.

Ik zit nu in de piek uren bijna 18h

Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test

Als Telenet de onderlink aanhaalt,kan ombudsman weinig tegen inbrengen

Je internetsnelheid (telenet.be)

Best downgraden naar lager abonement bij geen oplossing.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps


@jan60  schreef:

 Ik heb een abonnementsformule die een bepaald volume belooft. In de praktijk zit ik daar ver onder.


Welk abonnement heb je juist?


@robatoras  schreef:

Zolang je aanrekening gegevens onder 'Mijn Telenet' All internet + boost aangeeft betaal je 87,10 euro.


Waar haal je dat nu weer?

  • All Internet + TV Iconic kost 70.00€ per maand
  • Giga Internet + TV Iconic kost 87.12€ per maand

... heeft niets met "boost" te maken. De nieuwe formule heeft de naam "Giga Internet". 

Zonder TV zijn de prijzen:

  • All Internet (zonder TV) kost 57.68€ per maand
  • Giga Internet (zonder TV) kost 72.68€ per maand

Internet abonnement, met/ zonder tv en vaste lijn | Telenet

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

jano60.Onlangs heb ik een krachtiger abonnement gekozen, All Internet plus Gigaspeedboost.

jan60 heeft de naam "Giga Internet". niet eens vernoemd🙄

All internet + boost hoeft geen modem swap 3.0 om 1Gbps te halen

Giga internet aan 1Gbps moet wel een modem swap naar 3.1.

Dan zeg mij eens hoe jano60 aan 1Gbps geraakt aan minder dan 87euro.

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

https://www.speedtest.net/result/14419741774

Om 18.30.

Interessante conversatie over de toestand in het Leuvense. Als die informatie correct is, ligt het Telenet-netwerk in Leuven er belabberd bij en zou je nooit de beloofde snelheid kunnen halen. Dat zou een verklaring kunnen en verklaart dan ook waarom Telenet geen swat-technieker wil sturen en geen verklaring wil geven, want in dat geval maakt het zich schuldig aan een oneerlijke handelspraktijk (het aanbieden van een product dat de specificaties niet kan waarmaken) en kan de zaak voor de Economische Inspectie gebracht worden. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

@jan60  downgrade gewoon naar een formule lager.

Triest om aan te zien,terwijl je 1Gbps hebt besteld.

0 Likes