Beantwoorden
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Onlangs heb ik een krachtiger abonnement gekozen, All Internet plus Gigaspeedboost, maar meer dan 520 Mbps haal ik maar zelden. Op verzoek van Telenetmedewerkers eerst nieuwe kabel tussen modem en pc gestoken en vervolgens een nieuwe modem gaan halen, maar dat maakt geen verschil. Dan een technieker laten langskomen: pc, kabels en modem zijn ok, dus daar ligt het niet aan. En dan lijkt de ondersteuning te stoppen. Als binnenshuis alles ok is, kan het probleem enkel buitenshuis liggen, dus in het gedeelte van Telenet. Een kennis met dezelfde configuratie op een ander adres haalt constant 950 Mbps.

Mijn vraag is welke andere stappen ik nog kan ondernemen om de oorzaak van dit probleem te vinden en te zorgen dat er iets aan gedaan wordt.

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: downloadsnelheid gigaspeedboost

0 Likes
47 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

@jan60 Heel waarschijnlijk val je in de 3de groep (klanten met een Giga speedboots optie), en wordt jouw modem niet gecapt. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat jouw "lijn" 1 Gbps aankan 

 

Gewoon dikke zever de ene werdt gecapt op 400 en vandaag sommigen weer niet met 1Giga optie,

Optie boost die ik toen ook had.

Ik haalde vlot 1Gbps met de docsis3.0 al meer dan 'n jaar.En die kon Technish 1200Mbps aan.

Opeens werd ik gecapt zonder boe of ba op 400Mbps en moest van modem veranderen.

En ik heb met punt 1  2 en 3 niks te maken.

Ze moetten nog wat meer klungelen daar bij Telenet,handen af van iets dat goed werkt.

 

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Bedankt voor de info! Die technieker heeft enkel de installatie binnenshuis getest, ook met zijn laptop. Als ik het goed begrijp moet er een andere technieker langskomen voor de verdeelkast buiten, waar ik ook aan gedacht heb. Moet die ook via telenet aangevraagd worden? Allicht wel want die verdeelkast is toch van hen? 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps


@robatoras  schreef:

Gewoon dikke zever de ene wordt gecapt op 400 en vandaag sommigen weer niet met 1Giga optie,

Optie boost die ik toen ook had.


Dat is geen zever, maar 100pct transparant:

  • Mensen met een speed boost optie worden niet gecapt.
  • Mensen met een gigabit abonnement (One Up en Giga Internet) moeten de nieuwe Docsis 3.1 modem gebruiken.

De regels zijn toch héél duidelijk, of niet?

Meer ik heb ik niet toe te voegen aan jouw post, ik zal dus ook niet meer reageren 😫

PS - Leer eens "quoten" ook 🤔

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

@jan60 

Heb dit zelf ooit voor gehad met 2 adressen. Toen ik hen vertelde wat ik al allemaal zelf had gedaan, en er al technieker was geweest, en het nog alleen maar aan de straatpaal (verlichting) kon liggen (vandaar werd/word hier alles verdeelt bij ons) gingen ze swat-technieker sturen.

Nadat ie stukje kabel had afgekniot, nieuwe verbinding had opgezet, en me op andere plaats van bakje had gestoken, was mijn probleem voorgoed voorbij.

Echter dit in mijn case zo. Als bv de kabel van verdeelbakje naar je huis binnen geraakt is, is dat ander probleem. Weet dus niet zeker wat bij jouw geval is.

Een swat-technieker kan de kabel die van verdeelkastje of paal in je huis komt uitpiepen. Als daar op alles in orde is, zit er een fout bij verdeelstuk of een storing door iemand dat ook op die blok mee zit.

Als de meeting slecht is, weet je dat er een nieuwe kabel van verdeelstuk naar je huis getrokken moet worden.

Is er een naaste buur links of rechts of overkant, die ook telenet 1gbps heeft op zelfste verdeler waar je is kan navragen over kwaliteit?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Quoten of niet.

Je kan het toch lezen.

En niet meer antwoorden,fijn dat te horen. DOEN

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Bedankt nogmaals voor de info.

Helaas ken ik geen buur met dezelfde configuratie of provider. Zou anders wel handig zijn. 

Ik zal nogmaals contact met Telenet opnemen en vragen dat er een swat-technieker langskomt. 

Wordt wel een dure grap: voor het vorig bezoek werd er 85 euro aangerekend, terwijl de fout niet eens bij mij ligt.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

@jan60 Wordt wel een dure grap: voor het vorig bezoek werd er 85 euro aangerekend, terwijl de fout niet eens bij mij ligt.

 

Dan dien je best 'n klacht in bij de ombudsman Telecom

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

De situatie is me toch nog niet helemaal duidelijk. Welke snelheid haalde de technieker, wanneer hij zijn eigen laptop direkt aan de HGW aansluit?

Indien hij wel bijna gigabit snelheden haalde, dan is het geen Telenet probleem, en moet je het probleem binnenshuis zoeken. Dat is dan je eigen (en niet een Telenet) verantwoordelijkheid.

Haalt hij de snelheid ook niet, en blijft ook steken op ~520mbps, dan is het een Telenet probleem en mag je van de technieker verwachten dat hij dit probleem verder onderzoekt (of doorgeeft).

 

Wel of geen cap op 400mbps lijkt hier helemaal niet aan de orde te zijn. De vraagsteller behaald namelijk sowieso nu al snelehden van 520mbps. Die discussie kunnen we dus stoppen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps


@jan60  schreef:

 

Wordt wel een dure grap: voor het vorig bezoek werd er 85 euro aangerekend, terwijl de fout niet eens bij mij ligt.


Je laat de vorige technieker je eigen pc en binnenhuisbekabeling testen. Natuurlijk kost dat geld, de correcte werking van je eigen apparatuur is niet de verantwoordelijkheid van Telenet. Alleen als het om een herstelling van Telenet-apparatuur of het Telenet-netwerk in de straat gaat, is de interventie gratis.

Het enige wat je de technieker moest vragen was een uitmeting van het binnenkomende signaal en een snelheidstest met de technieker-laptop op de Telenet-modem.
Zolang de technieker geen snelheidstest heeft gedaan, weet je niet of het probleem bij jouw apparatuur of bij de Telenet-apparatuur ligt.

Zoveel berichten verder in dit topic weten we nog steeds niet of het probleem überhaupt bij Telenet ligt.

 

0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Net een onbeschofte medewerker van Telenet aan de lijn gehad. Beweert dat Telenet geen 1000 Mbps garandeert maar iets tussen 300 en 1000 Mbps. Dus als je geluk hebt, haal je 950 en als je pech hebt 500 of minder, voor dezelfde prijs.

Op mijn vraag of dat wel eerlijk is en waaraan dat dan ligt, geen antwoord natuurlijk, of iets in de zin dat dat hier niet gegarandeerd kan worden. Waarom bieden ze dat dan aan? Zijn laatste reactie was: als je niet tevreden bent, moet je maar naar ergens anders gaan!

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

 

Ik hoor rafd  scarlet klantje al zeggen

Overbevolkte Node.

Hier zit de Node ook vol met 36.000 inwoners dichtbevolkt gebied.

https://www.speedtest.net/result/d/70fe80db-ed9e-429a-930c-08ccc6f926f2

Die medewerker weet best wel dat je 1Gbps nergens vind bij een andere internet provider in Belgie

Of met veeeeeeel geluk FTTH.Speld in 'n hooimijt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Afgewimpeld door de Telenet-klantendienst, was voorspelbaar. Een SWAT-technieker sturen kost Telenet veel geld en dat doen ze niet zomaar.

Volgende stap is dossier indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie op voorwaarde dat je 100% zeker bent dat de gemeten snelheid op de Telenet-modem niet voldoet aan de specificaties van je abonnement.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Misschien heb je een recente laptop in huis, en kun je eens direjt bekabeld aan de HGW de snelheid testen? Dat had ik van de Telenet technieker verwacht.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jan60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gigaspeedboost haalt maximum 520mbps

Te zwak voor 1Gbps.

Te veel voor All internet

Te weinig voor All internet + boost.

 

 

0 Likes