24747
netweters
|
152255
antwoorden
|
20683
vragen
|
Beste leden,
Ik heb net een Lutec camera light bluetooth wifi gekocht.
Om het te instaleren vraagt hij me om enkel wifi te kiezen 2.4ghz maar hoe kan ik dit zo instellen?
mvg ndm
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Verbinding 2.4ghz smartcam
@NDMdetection standaard staat je wifi ingesteld voor 2,4 Ghz en 5Ghz met dezelde ssid(Naam). Dus probeer de camera gewoon te connecteren en zie of het werkt. Als dit niet zou werken kan je de opsplitsing maken tussen de 2,4Ghz en 5Ghz. Gebruik je je eigen router of die van Telenet?
Hey Kristof ,
ik gebruik die van telenet.
als ik online bij mytelenet kijk zie ik het signaal maar ik kan niets veranderen en staat er ook wifi6.
Ook had ik gezien bij bol voor 20 euro een 2.4ghz router kan ik die aansluiten op de telenet router en de camera daarop aansluiten?
Heb je geprobeerd om de verbinding te maken zonder iets te veranderen? Indien je dat gedaan hebt en het niet lukt, neem dan contact op met Telenet en gedurende een korte tijd zal Telenet het nodige doen zodat je uw toestel kunt verbinden.
@NDMdetection Vermits je wifi 6 ziet staan in je instellingen heb je een F@ST3896LG-TN router.
Je kan onder "je thuisnetwerk" in de instellingen op mijn Telenet, dan "Modem" --> "netwerkveiligheid"--> daar moet je "experinstellingen ontgrendelen" --> "signaal" de instellingen aanpassen. Als de expertinstellingen zijn ontgrendeld kan je onder "signaal" je wifi frequentie aanpassen.
Houd er rekening mee dat als je deze aanpassing doorvoert, je alles opnieuw moet instellen of verbinden!
Als je een Wifi6 modem én 1 of meer Wifi-pods gebruikt, dan zal je dit niet zelf kunnen instellen.
In die situatie kan je best contact opnemen met de Telenet klantendienst en vragen of een expert jou kan terugbellen om hulp van op afstand te bieden.
Wel ik heb gewoon een moden gekocht 2.4ghz en het gaat steeds niet.
Blijkbaak een algemeen probleem bij dat merk
die bij niemand contact maakt.
Soms enkel bij andere dan android lukt het wel.
En hellaas niets aan te doen dan een iphone te kopen😆