Beantwoorden
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

hoe safespot+ herinstalleren op Apple iMac OS Monterey? hoe Safespot desinstalleren als de uninstaller niet werkt? Er blijven steeds restbestanden op de Mac achter, die mogelijk de werking van andere apps verstoren

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: safespot+ herinstalleren op Apple iMac

0 Likes
29 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@bestc 

Ja sorry maar aangezien ik dezelfde veries heb van software en hardware vind ik het heel vreemd. 

Schermafbeelding 2022-08-10 om 18.17.12.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Ondertussen gelukt. Door alles  te wissen in safe mode, en te herinstalleren. En, zeer onorthodox  in de telenet-map op de HD,  de Endpointinstaller aan te zetten (en uiteraard toegang te geven tot de volledige schijf). Geen gedacht of dit de juiste eg is.

0 Likes
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Helaas springt het opnieuw weg, en krijg ik een 'u loopt risico' melding. Vermoeiend.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@bestc 

IK zie dat je beide posts hebt gemarkeerd als oplossing maar ik vermoed niet dat dit de oplossing is ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Nee, ik heb ze ook niet voorgesteld als oplossing, dat heeft een  moderator gedaan. Al heeft het enkele uren gewerkt.

bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Nieuwe grote update van macOS, Safespot+ valt uit, en maakt de computer onveilig. Het is een lang verhaal, dat elke keer opnieuw herbegint. macOS Ventura is al maanden aangekondigd. Ik kan me niet voorstellen dat het bedrijf achter deze app niet op de hoogte was, of zich voorbereid heeft. We zijn waarschijnlijk weer vertrokken voor maandenlang tandengeknars..... ppffffff

0 Likes
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Was bij mij ook het geval na de update van gisterenavond. Daarnet even verder gekeken en zag dat in het hoofdvenster van Telenet Security On-Acces, Antiphishing en Traffic Scan in het groen stonden. Toch kreeg ik de melding dat mijn Mac gevaar liep. Het probleem was dat de app BDLDaemon volledige schijftoegang moet krijgen in Privacy en beveiling in de systeeminstellingen. Ook bij toegankelijkheid (eveneens onder privacy en beveiliging) moet je toegang verlenen. Daarna was alles opgelost en draaide Telenet Security terug als voorheen. 

Succes en hopelijk is dit ook voor jou de juiste oplossing.

bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Gedeeltelijk gelukt. De volledige schijftoegang stond al ingesteld. In Security/ Toegankelijkheid wil iMac de knop voor  BDLDaemon niet verschuiven. In de app zelf is er nog altijd een waarschuwing terwijl  de drie componenten wel op groen staan. Herzet misschien zichzelf in de loop van dag

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@bestc 

Die schuif herzet zich niet want heb dit ook geprobeerd. Je bent 'beveiligd' dat zegt de safespot bij mij ook maar toch zie ik dat BDLDemon niet volledig aangezet kan worden voor de toegankelijkheid. 

@Suzy 

Komt hier ook nog een update van , van Safespot voor de nieuwste macOS versie ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@patrick37 

@bestc 

Eerst kon ik de schuifschakelaars bij DBLDaemon ook niet verzetten. Het is me uiteindelijk wel gelukt na het afsluiten van Telenet Security en het uitzetten van de volledige schijftoegang en toegankelijkheid. Het is een beetje prutsen, maar uiteindelijk lukt het wel.

Het is inderdaad niet logisch dat de gebruiker telkens moet zitten klooien om Telenet Security aan de praat te krijgen (en te houden) na één of andere update. Dit kon vooraf ruimschoots getest worden op basis van de bétaversies die al maanden geleden uitgebracht werden.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@patrick37 

@bestc 

 

Blijkbaar zou een bug in macOS Ventura oorzaak zijn dat Telenet Security (en andere beveiligingsprogramma's) problemen ondervinden (zie artikel op Tweakers.net). Apple zou aan aan een oplossing werken.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@Luvan 

Dat heb ik gelezen klopt maar ik heb het terug werkend gekregen door de stappen van @bestc 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Mijn Imac loopt sinds installatie van Telenet Security steeds vast. Paar keer per dag.
Ik zou deze nu volledig willen verwijderen maar wie kan me nu exact zeggen hoe?

En waar je de uninstaller vindt?

 

Grtjs Paul.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@Polleke @bestc 

Zie dat er verschillende oplossingen zijn maar eigenlijk een oplossing op een vraag. 

Kunnen deze oplossingen weg gehaald worden of is het ook echt opgelost ? 

Dit werkt heel verwarrend eerlijk gezegd.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Opgelost in de zin dat ik het gewoon terug verwijderd heb.

0 Likes