Beantwoorden
Special-ik-1991
Experienced Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Hoe Telenet E-Router configureren voor bridging?

hallo Netweters Ik wil mijn E-modem instellen voor bridge modes omdat ik mijn eigen Cisco router heb 2921 maar ik weet niet waar ik deze instelling kan vinden bij Mijn Telenet Is er iemand die mij Hiermee kan helpen

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet E-modem configureren voor Bridge modus

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Special-ik-1991 

Wat je precies dient in te stellen weet ik ook niet direct maar je kan inloggen via 'mijn Telenet'. Als je ingelogd bent kan je gaan naar 'je thuisnetwerk' en daar op klikken. 

Eenmaal daar dan kies je geavanceerde instellingen en kan je daar je instellingen ingeven. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Special-ik-1991 

Wat je precies dient in te stellen is eenvoudig:

In de "Geavanceerde instellingen" van "Mijn thuisnetwerk" dien je bij "MAC Passthrough" het MAC adres van de WAN zijde van uw Cisco in te vullen. Opslaan en de E-Router herstarten.

That's it.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Special-ik-1991 het is zoals @StefaanH  zegt 🙂 maar je moet wel zien dat je de juiste router hebt en dan kan je de rest instellen op "mijn Telenet".

KristofDW | Krak
  carpé diem.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@kristofDW  schreef:

maar je moet wel zien dat je de juiste router hebt ...

De "juiste" router? Bestaan er dan verkeerde routers??

@StefaanH  schreef:

In de "Geavanceerde instellingen" van "Mijn thuisnetwerk" dien je bij "MAC Passthrough" het MAC adres van de WAN zijde van uw Cisco in te vullen. Opslaan en de E-Router herstarten.

De valkuil is meestal het correcte MAC adres vinden. Daarom deze stappen:

1. Verbind de WAN poort van jouw router met één van de LAN poorten van de Telenet E-router. Alle andere apparatren van jouw lokaal netwerk sluit je aan op de Cisco router.
  2. Ga naar "Mijn Telenet" > Mijn Thuisnetwerk > Modem details > Geavanceerde instellingen
  3. Onderaan zie je Verbonden gebruikers (toestellen), met volgende informatie (jouw router is de enige verbonden gebruiker):
    • het MAC adres (dit het het WAN adres van jouw eigen router).
    • het IPv4 adres (192.168.0.xxx).
    • het IPv6 adres (indien IPv6 geactiveerd).
  4. Met copy/paste kan je nu het WAN adres kopiëren, en invullen (plakken) in het MAC adres veld onder "Bridging".
  5. Nu de wijzigingen opslaan, en teruggaan naar Mijn Thuisnetwerk > Modem details.
  6. Hier kan je de modem herstarten (soft reboot).
  7. Nadat de Telenet E-router herstart is zie je nu volgende veranderingen:
    1. Onder "Verbonden Gebruikers" is het IPv4 adres verdwenen. Jouw Cisco router krijgt nu alléén nog een IPv6 adres vanuit de Telenet E-router.
    2. Jouw router zal nu een publiek IPv4 adres krijgen op zijn WAN poort (en een IPv6 /60 prefix).
Special-ik-1991
Experienced Beetjesweter

@flip1953 Bedankt voor de oplossing Ik heb nog een vraag hoe zit het dan met apparaten die rechtstreeks op de modem zijn verbonden zoals tv-box en kopieermachine krijgen die apparaten dan nog altijd een netwerkverbinding

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Special-ik-1991 

Jazeker, die krijgen een netwerkverbinding, maar wel in een ander subnet dan de apparaten die aan uw eigen router gekoppeld zijn.

Voor de TV-Box is dat geen probleem, maar de kopieermachine, die gaat daar wel last van hebben. Toestellen uit uw eigen subnet gaan geen verbinding kunnen maken met de kopieermachine. Het is mogelijk om een link te leggen tussen beide subnetten, maar het is veel eenvoudiger om die machine eveneens aan uw eigen router aan te sluiten.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
Special-ik-1991
Experienced Beetjesweter

@StefaanH Oké ik zal dan een internetkabel op maat maken vanaf de rek naar de kopieermachine