24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
hallo Netweters Ik wil mijn E-modem instellen voor bridge modes omdat ik mijn eigen Cisco router heb 2921 maar ik weet niet waar ik deze instelling kan vinden bij Mijn Telenet Is er iemand die mij Hiermee kan helpen
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet E-modem configureren voor Bridge modus
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat je precies dient in te stellen weet ik ook niet direct maar je kan inloggen via 'mijn Telenet'. Als je ingelogd bent kan je gaan naar 'je thuisnetwerk' en daar op klikken.
Eenmaal daar dan kies je geavanceerde instellingen en kan je daar je instellingen ingeven.
Wat je precies dient in te stellen is eenvoudig:
In de "Geavanceerde instellingen" van "Mijn thuisnetwerk" dien je bij "MAC Passthrough" het MAC adres van de WAN zijde van uw Cisco in te vullen. Opslaan en de E-Router herstarten.
That's it.
@Special-ik-1991 het is zoals @StefaanH zegt 🙂 maar je moet wel zien dat je de juiste router hebt en dan kan je de rest instellen op "mijn Telenet".
@kristofDW schreef:maar je moet wel zien dat je de juiste router hebt ...
De "juiste" router? Bestaan er dan verkeerde routers??
@StefaanH schreef:In de "Geavanceerde instellingen" van "Mijn thuisnetwerk" dien je bij "MAC Passthrough" het MAC adres van de WAN zijde van uw Cisco in te vullen. Opslaan en de E-Router herstarten.
De valkuil is meestal het correcte MAC adres vinden. Daarom deze stappen:
@flip1953 Bedankt voor de oplossing Ik heb nog een vraag hoe zit het dan met apparaten die rechtstreeks op de modem zijn verbonden zoals tv-box en kopieermachine krijgen die apparaten dan nog altijd een netwerkverbinding
Jazeker, die krijgen een netwerkverbinding, maar wel in een ander subnet dan de apparaten die aan uw eigen router gekoppeld zijn.
Voor de TV-Box is dat geen probleem, maar de kopieermachine, die gaat daar wel last van hebben. Toestellen uit uw eigen subnet gaan geen verbinding kunnen maken met de kopieermachine. Het is mogelijk om een link te leggen tussen beide subnetten, maar het is veel eenvoudiger om die machine eveneens aan uw eigen router aan te sluiten.
@StefaanH Oké ik zal dan een internetkabel op maat maken vanaf de rek naar de kopieermachine