24810
netweters
|
152845
antwoorden
|
20744
vragen
|
Hallo,
Weet iemand hoe ik het beste internet krijg voor de PS 4 ? Via telenet adaptor of hebben jullie de optie FAST internet van 15 euro/mnd extra ? Iemand ervaring met dit laatste of dit wel degelijk heel veel scheelt in snelheid up en download... Kan ik deze optie eventueel ook voor 1 maand nemen on te testen ?
@Johan79 ik heb de PS4 op bekabeld internet zitten dus rechtstreeks aan de modem. Heb ook de optie GB boost en heb een download op de PS4 van 324 MBPS. Heb deze ook op wifi gehad maar dan heb ik een lagere download ook omdat er meerdere apparaten op wifi verbonden zijn.
als ik een powerline adapter plaats met kabel naar PS is dit dan hetzelfde ? Ben zelf niet thuis hierin, een kabel rechtstreeks lukt niet..
@Johan79 Zoals altijd heb je met UTP kabel de beste verbinding. Het maakt niet uit of je nu 100 Mbps of 1 Gbps als abonnement hebt. Op de 2e plaats komt eventueel Powerline en op de 3e plaats Wifi. Maar deze laatste zijn volkomen afhankelijk van de plaatselijke situatie. Kwaliteit electriciteitsleiding, voor wifi afstand, muren andere storende bronnen enz.
Ik heb Basic Internet en heb eerst via WiFi gespeeld en daarna toch gekozen om de PS4 mee kabel rechtstreeks aan te sluiten op de modem.
Met Basic Internet haal je 100 Mbps down en 10 Mbps up. Dat zou voldoende moeten zijn; Sony raadt minimum 5 Mbps aan.
Ik speel momenteel vooral CoD Modern Warfare en daarvoor heb ik portforwarding ingesteld, zodat NAT op "open" staat.
Maar als ik de verbinding test kom ik niet aan 100 Mbps, dus extra betalen voor Gbps lijkt me weggegooid geld.
@Johan79 ik heb geen echt verschil gemerkt tijdens het spelen, dat ligt ook aan de servers die gebruikt worden door het spel of die snel zijn of traag, ik speel veel GTA5 en daarin merkte ik geen verschil met of zonder die speed boost optie, het downloaden ging wel ietsje sneller maar het spelen had geen verschil.
beste is dus via UPT kabel, maar als het niet anders kan via Wifi.