Beantwoorden
Johan79
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe krijg ik het beste internet voor de PS4?

Hallo,

 

Weet iemand hoe ik het beste internet krijg voor de PS 4 ? Via telenet adaptor of hebben jullie de optie FAST internet van 15 euro/mnd extra ? Iemand ervaring met dit laatste of dit wel degelijk heel veel scheelt in snelheid up en download... Kan ik deze optie eventueel ook voor 1 maand nemen on te testen ?

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe krijg ik het beste internet voor de PS4?

@Johan79  ik heb de PS4 op bekabeld internet zitten dus rechtstreeks aan de modem. Heb ook de optie GB boost en heb een download op de PS4 van 324 MBPS. Heb deze ook op wifi gehad maar dan heb ik een lagere download ook omdat er meerdere apparaten op wifi verbonden zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Johan79
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe krijg ik het beste internet voor de PS4?

als ik een powerline adapter plaats met kabel naar PS is dit dan hetzelfde ? Ben zelf niet thuis hierin, een kabel rechtstreeks lukt niet..

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe krijg ik het beste internet voor de PS4?

Goede powerlines en een UTP kabel tussen PS4 en powerline zal normaal een beter resultaat geven als WiFi.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe krijg ik het beste internet voor de PS4?

@Johan79   Zoals altijd heb je met UTP kabel de beste verbinding. Het maakt niet uit of je nu 100 Mbps of 1 Gbps als abonnement hebt. Op de 2e plaats komt eventueel Powerline en op de 3e plaats Wifi. Maar deze laatste zijn volkomen afhankelijk van de plaatselijke situatie. Kwaliteit electriciteitsleiding, voor wifi afstand, muren andere storende bronnen enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe krijg ik het beste internet voor de PS4?

Ik heb Basic Internet en heb eerst via WiFi gespeeld en daarna toch gekozen om de PS4 mee kabel rechtstreeks aan te sluiten op de modem.

 

Met Basic Internet haal je 100 Mbps down en 10 Mbps up. Dat zou voldoende moeten zijn; Sony raadt minimum 5 Mbps aan.

 

Ik speel momenteel vooral CoD Modern Warfare en daarvoor heb ik portforwarding ingesteld, zodat NAT op "open" staat.

 

Maar als ik de verbinding test kom ik niet aan 100 Mbps, dus extra betalen voor Gbps lijkt me weggegooid geld.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe krijg ik het beste internet voor de PS4?

@Johan79 ik heb geen echt verschil gemerkt tijdens het spelen, dat ligt ook aan de servers die gebruikt worden door het spel of die snel zijn of traag, ik speel veel GTA5 en daarin merkte ik geen verschil met of zonder die speed boost optie, het downloaden ging wel ietsje sneller maar het spelen had geen verschil.

beste is dus via UPT kabel, maar als het niet anders kan via Wifi.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes