Ik heb zelf geen ervaring met Deluge, ik gebruik transmission zonder port-forwarding.
Hier heb ik een artikel gevonden betreffende port-forwarding voor Deluge: https://www.purevpn.com/blog/deluge-port-forwarding/
Ik zou de webinterface niet openzetten. Port-forwarding (port openzetten) wil zeggen dat mensen vandaag het grote boze internet je PC kunnen bereiken. Je moet hier dus voorzichtig mee zijn.
Port-forwarding configureer je in de Telenet router/modem, via het My Telenet platfrom - rubriek "Mijn Thuisnetwerk". Het beste configureer je je PC voordien met een vast IP adres. Standaard zal DHCP aktief zijn, wat betekenet dat de PC een volgende keer na opstarten een ander lokaal IP adres toegekend kan krijgen, waarna de ingestelde port-forwarding op de router niet langer zal werken. Het instellen van een vast IP adres op de PC is dus sterk aan te raden.
Denk je echt port-forwarding nodig te hebben? Anders zou ik het niet doen. Zoals geschreven, ik gebruik een bit-torrent downloader (transmission) zonder gebruik te maken van port-forwarding.
Ports for Deluge
Here are the ports that you need to forward for Deluge on your router to provide network services:
Default Port for Deluge
- TCP port 58846
- UDP port 58847
Deluge Web UI Port
- TCP port 8112
- UDP port 8113
Port for outgoing connection of Deluge
Arnie | Krak Meten is weten. Gissen is missen. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.