25.111
netweters
|
154.572
antwoorden
|
20.938
vragen
|
Ik wil port forwarding voor poort 32400 instellen in de instellingenvan telenet.
Plex staat geconfigureerd voor 192.168.68.84 : 32400
Het klopt toch dat ik poort 84 moet instellen in de geavanceerde telenet instellen hé?
192.168.0.32400 als instelling "both" installeren in Telenet?
Dat klopt toch dat ik poort 84 moet koppelen aan "port forwardingé hé?
Mijn probleem is dat ik telkens mijn koppeling verlies in Plex!
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: PORT FORWARDING Plex
Als die andere toestellen al op 192.168.68.* zitten, dan heb jij of iemand anders dit veranderd in Mijn Telenet.
Als dat niet het geval is en er staat nog 192.168.0.*, dan is de DHCP ergens anders ingesteld en dan krijgen die toestellen een IP-adres van een ander toestel en niet van de modem. Dan werk je dus met een dubbele NAT en moet je 2x portforwarding instellen.
Vermeld eens alle toestellen die aangesloten zijn op je netwerk en indien mogelijk hun intern IP-adres.
Ik heb een drietal pc's, een NAS, een Niko systeem en diverse andere toestellen.
Ik heb wel sinds enige maanden een tp-link deco mesh systeem met 3 satellieten.
Zou dit de reden niet kunnen zijn?
Ja, de mesh router is de reden van het probleem. Het betekent namelijk dat je 2 NAT routers achter elkaar gebruikt (De Telenet modem en de TP-link router), en bij gevolg dus port-forwarding op deze beide routers zal moeten instellen om de plex vanaf het internet bereikbaar te maken.
Een veel voorkomend probleem bij het gebruik van mesh wifi access-points (die in de meeste gevallen ook standaard als NAT router werken - bij TP-link is dat het geval).
Er zijn verschillende oplossingen mogelijk:
1) schakel de NAT router functie van de mesh-router uit (indien mogelijk - niet alle merken/modellen ondersteunen dit, maar het maakt netwerk eenvoudiger).
Alle aangesloten apparten krijgen dan van de Telenet modem een 192.168.0.X adres, of je kunt het manueel voor een apparaat instellen. In dit geval is het aan te bevalen de plex server een vast IP adres te geven, bijvoorbeeld 192.168.0.5 en dit adres dan ook voor port-forwarding te configureren via my telenet.
Kijk eens hier - misschien werkt dezze optie voor je tp-link:
https://www.tp-link.com/us/support/faq/1842/
2) configureer op de mesh-router een vast IP adres voor de "WAN" interface, bijvoorbeeld 192.68.0.2. Doe de nodige port-forwarding config via my telenet naar dit adres.
Tevens moet je dan ook nog port-forwarding op de mesh router instellen, Dit voor de zelfde port-range, maar nu naar het "vaste" ip adres van je plex server (192.168.64.84).