Beantwoorden
Atn
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

IP adres aanpassen?

Graag zou ik ip adres aanpassen. Kan iemand aan de hand van je ip adres weten vanwaar er naar een site gekeken wordt? Mogen mijn gegevens zomaar doorgeven worden?

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Ip adres

0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP adres aanpassen?

@Atneen ip adres is niet gelinkt aan een woonplaats adres maar aan een gedeelte in de gemeente of nabij gelegen gemeente of verder, check het maar eens via https://www.whatismyip.com

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP adres aanpassen?

Een Publiek IPadres wordt toegekend door uw provider. In het geval van Telenet blijft dat quasi altijd identiek. Maar dat is niet zeker, maar je hebt het zelf niet in de hand tenzij je uw verbinding een aantal dagen loskoppelt en dus ook geen internet hebt.

Wil je hebben dat ze niet kunnen zien vanaf welk IP adres je surft kan je een abonnement nemen bij zo'n VPN provider, dan zien ze het IPadres dat die provider gebruikt.

Als ik mijn locatie op zoek dan komt dit op een plaats 20km hier vandaan. Dus dat is zoals @Master-Magic zegt, weinig juist.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP adres aanpassen?

Als het enkel om surfen te doen is, dan moet je geen (betalende) VPN nemen. In zo'n geval volstaat Tor Browser.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP adres aanpassen?

@sb 

Een beetje off-topic, maar staat Tor gebruiken niet een beetje synoniem voor "vanalles uitspoken dat niet echt legaal is" om het zacht uit te drukken? Het is bvb algemeen geweten: wil je op het DarkWeb? Dan moet je bij Tor zijn ...

Kun je met een beetje fantasie vergelijken met een Ferrari of andere supercar: je kunt er braaf 50, 70, 90 en 120 mee rijden, maar .... Wie doet dat ook met zulk een auto ?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP adres aanpassen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tor_(netwerk)

Het netwerk wordt onder andere gebruikt voor militaire toepassingen (vandaar de belangstelling van de Amerikaanse marine voor deze technologie), maar ook voor civiele toepassingen, zoals het beschermen van de privacy van dissidenten. Zo zouden journalisten die kritiek geven op totalitaire regimes die geen persvrijheid kennen, hun anonimiteit en veiligheid kunnen waarborgen.

Anonieme communicatie in zijn algemeenheid en Tor in het bijzonder bemoeilijkt het achterhalen van de identiteit van de gebruikers ervan en om die reden heeft Tor een aantrekkingskracht tot mensen die niet willen dat hun identiteit achterhaald wordt. Dit maakt Tor aantrekkelijk voor onder meer criminelen. Naast criminelen wordt op deze manier ook de identiteit van mensen in landen waar censuur geldt verborgen. Door Tor te gebruiken kunnen zij voor hun belangrijke informatie toch nog vinden of juist naar buiten brengen.

Jij en ik kunnen ook een zgn. Onion service opzetten. Er zijn zelfs universiteiten die dit (legaal) doen. Er is niets crimineel aan het recht op privacy of het recht op vrije meningsuiting. Torrents zijn nog zoiets met een slechte reputatie en nochtans kan je overal ter wereld o.a. Linux besturingssystemen (legaal) downloaden via torrents.

Tor browser stelt je in staat om een exit node in te stellen. Bijvoorbeeld: een aRmerikaanse krant blokkeert je, omdat je beschermd bent door de GDPR en zij dit niet willen toepassen. Als jij per se die krant wil lezen, dan is het in principe mogelijk om [US] in stellen als exit node, zodat het lijkt alsof je vanuit de VS werkt. (Zoals een VPN, nog zoiets met een kwalijke reputatie.)

Je analogie gaat niet op imho. Ik rijd al lang met die Ferrari en ik heb er nog nooit te snel mee gereden. Voor mij is het ook handig om mijn Pi-Hole even te omzeilen als die een site blokkeert die ik toch wil zien. (Daar zijn andere manieren voor, maar Tor Browser is wat mij betreft het makkelijkst, want die Pi-Hole is op mijn router ingesteld als DNS.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP adres aanpassen?

@sb 

OK, ik kan uw redenering volgen. Laten we dan hier deze zijsprong even afsluiten en terug on topic gaan. Met mijn excuses aan TS voor dit intermezzo.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

IP adres aanpassen?

Er word ook gesjoemeld en gefoefeld met bv chrome door slechte mensen, hetzij je site bezoekt en ze via cookies iets willen injecteren, of door mensen die exact zelfde site maken maar met een letter verschil en zij zijn met je geld van je rekening vandoor als je online wil betalen.

Slechte mensen gebruiken elke soort en vorm van email programma's Enzo om geld af te troggelen, of je naar fakevsite te laten gaan en te besmetten.

Je hebt bij alles in het leven dat je het goedschiks of kwaadschiks kan gebruiken. Dus dan moet je alles wat met internet te maken heeft stopzetten want het kan zijn dat...

De enige slechte factor in dit alles is wie/wat/welke persoon het gebruikt en voor welk doeleinde het zal worden gebruikt.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes