Beantwoorden
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

IP adres met Access Point - AP7465CE-TN

Goedemorgen,

 

Is het mogelijk om een Vast ip adres aan een Access Point - AP7465CE-TN toe te kennen aub,

ik heb al eens gezien via Mijn telenet maar vind deze instelling niet, ik zou graag mijn toestellen een vast IP adres willen geven waaronder ook de Access Point - AP7465CE-TN

 

mvg,

PeElAnKa

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Access Point - AP7465CE-TN => Vast IP Adres

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

IP adres met Access Point - AP7465CE-TN

Simpel antwoord: Neen.  De Telenet HGW's ondersteunen geen DHCP address reservation.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1601
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

IP adres met Access Point - AP7465CE-TN


@PeElAnKa  schreef:

Is het mogelijk om een Vast ip adres aan een Access Point - AP7465CE-TN toe te kennen


Zelfs indien mogelijk, wat zou hiervan het nut zijn?

De Telenet Access Points zijn niet bereikbaar via hun intern (dhcp) IP adres, maar alleen via "Mijn Telenet". Er is dus niet veel toegevoegde waarde om het IP te kennen?

0 Likes
PeElAnKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

IP adres met Access Point - AP7465CE-TN

Hallo, ik had graag deze een vast IP gegeven vb 192.168.0.2 en 192.168.0.3 omdat een vast ip na stroom uitval altijd terug de ip krijgt die ingesteld is, nu duft deze te wijzigen, en wat als men de dhcp server afzet om hetgeen dat ik wil dat iedere toestel een vast ip heeft, zodat ik een lijst kan bijhouden welke toestellen dat er op het netwerk zich bevind, maar is misschien mogelijk om 2 netwerken te maken, 1 voor bezoekers (ook die geen telenet hebben) en een prive aub

 

mvg,

PeElAnKa

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP adres met Access Point - AP7465CE-TN

@PeElAnKa 

 

Wanneer het uw bedoeling is om aan al uw toestellen een vast IP adres toe te kennen, ook aan die toestellen die deze mogelijkheid niet uit zichzelf aanbieden, heb je maar één mogelijkheid:

 

Werk met een eigen router. Daarmee kan je aan al uw aangesloten clients een vast IP adres toewijzen.

 

Om dat goed te doen vraag je best een E-Router aan, daar kun je dan de MAC Passthrough in activeren zodat uw eigen router een publiek IPv4 adres krijgt zodat je niet met dubbele NAT geplaagd zit. De E-Router heeft geen WiFi aan boord maar dat is geen beletsel want je gebruikt dan immers de WiFi van uw eigen router.

 

Enige nadeel: het is de router die de adressen beheert. Moet je uw router om een of andere reden vervangen moet je helemaal opnieuw beginnen met het toekennen van die adressen in uw nieuw exemplaar.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.