IPv6 werkt niet, bepaalde websites niet bereikbaar.
De laatste tijd merkte ik dat bepaalde apps niet langer werkten via de WiFi, maar wel als ik overschakelde op mobiele gegevens. (VRT Max, HLN app, My Telenet app ironisch genoeg).
Op mijn laptop moest ik IPv6 afzetten bij de netwerkinstellingen, anders kon ik bepaalde sites niet meer bereiken (waaronder mytelenet).
Na lang zoeken op het internet kwam ik te weten dat dit aan de modem zou liggen. Helaas bracht herstarten of zelfs resetten naar de fabrieksinstellingen geen soelaasMoet ik een nieuwe modem krijgen (en zo ja, hoe krijg ik dit uitgelegd aan Telenet, want op zich werkt alles zogezegd) of kan ik nog iets anders proberen.
Resultaten van https://test-ipv6.com/
Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) xxx.xxx.xxx.xxx
Uw Internet Service Provider (ISP) is wellicht TELENET-AS
Geen IPv6 adres gedetecteerd [meer info]
Als een website via zowel IPv4 als IPv6 beschikbaar is, kiest uw webbrowser IPv4 zonder vertraging.
Verbindingen naar websites met alleen IPv6 geven een timeout. Alle websites met alleen IPv6 zullen daarom stuk lijken voor u.
To ensure the best Internet performance and connectivity, ask your ISP about native IPv6. [meer info]
Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.
0/10
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: ipv6 werkt niet meer
Opgelost! Ga naar oplossing.