Ik haal niet de beloofde 1 Gbps snelheid met ONEup
Beste netweters,
Ik ben sinds 2 maanden klant bij telenet en heb het Giga-internet pakket.
Ik heb de CH8568LG modem. Deze heeft Gigabit ondersteuning. Voor 2 maanden kon ik downloaden aan 1Gbps downloadspeed.
Sinds vorige week had ik plots geen internet meer.
Toen ik bij apparaatbeheer de speed & duplex van mijn netwerkadapter veranderde van 1Gbps naar 100 Mbps full duplex/Auto negotiation heb ik dan wel terug weer internet. Maar wanneer ik het terug verander naar 1Gbps heb ik geen internet meer. De rest van de opties werken ook, alleen de 1Gbps werkt niet. (Waarvoor ik speciaal dit pakket heb gepakt voor snellere downloadspeed).. Alle stuurprogramma's zijn bijgewerkt & up-to-date. Ik heb alle uitgangen van de modem geprobeerd maar helaas. Ik heb de netwerkadapter bij apparaat beheer proberen uit en teru g in te schakelen. Verwijdert en terug geinstalleert maar niets werkt.
Ik gebruik Cat6 als kabel en mijn computer heeft een Gigabit ethernet-poort. De afstand van de computer is nog geen 5 meter. Windows is ook up-to-date dus ik weet het even niet meer. Kan de modem defect zijn? Want dit heeft wel voor 2 maanden gewerkt en plots niet meer?
Mvg
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: OneUP maar geen 1Gbps
- Labels:
-
modem (HGW)
-
netwerken
-
snelheid