Beantwoorden
Sndr_RS
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Info over telenet & Ping snelheid t.o.v. Kpn in NL

Hello,

Na wat zoeken op deze site heb ik niet onmiddelijk een duidelijk antwoord gevonden.

Dus bij deze; Wij hebben thuis telenet, fibernet 200 als ik me niet vergis.

Mijn vriendin en ik spelen regelmatig fortnite samen en dat gaat best goed. De Ping waarden zitten altijd rond de 30.

Zeker niet slecht!

Maar vorig weekend zijn we op visite geweest bij een kameraad in Nederland (Veghel)

om daar met z’n vieren een game avond te houden en wat me onmiddellijk opviel is dat de Ping daar tegen de 1-5 zat.

Dit was zeer goed te merken tijdens het gamen, we haalde beduidend beter prestaties waardoor het toch een stuk plezanter was.

Je zou zegge dat tussen 5 en 30 in milliseconden amper voelbaar verschil zou zitten maar toch bepaalde dit veel. 

Nu vraag ik me af als ik die Ping hier in België onder de 30 zou kunnen krijgen via modem instellingen te veranderen of is dit niet mogelijk?

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@Sndr_RS  Eerste vraag die bij mij opkomt. Speel je via bekabeld (UTP) of via powerline of via WiFi? Want dit kan al veel verklaren.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sndr_RS
Freshman Beetjesweter

Ik speel natuurlijk op rechtstreekse verbinding. Van pc naar modem met een utp kabel.

m’n pc is redelijk goed haalt vlot 240fps.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Een ping is eigenlijk een test om te zien of de andere partij bereikbaar is. Je verwacht een antwoord terug (pong). Op internet protocol niveau is dit een icmp-request en icmp-reply. Er wordt een heel klein internet pakketje gestuurd, en gemeten of en wanneer het antwoord ontvangen wordt.

Dit is een heel grove manier om een indicatie te krijgen van de snelheid van de verbinding tussen de twee apparaten. Hierbij telt het volledige trajekt, dus de snelheid van de computer, het verbinding in huis (kabel of wifi) en het internet naar de host.

De snelheid van je Telenet verbinding (abonnement) speelt hierbij dus inderdaad een rol, maar ook je wifi bereik thuis.

Probeer eens een speedtest (speedtest.telenet.be) om te zien hoe snel je internet verbinding effectief is. In dat geval worden pakketjes van verschillende grote getest en krijg je een betere indicatie van je snelheid. Als die voor een stuk via wifi verloopt, kan het soms al een enorm verschil maken om eens een andere lokatie in huis uit te proberen. Mocht dat zo zijn kun je eventueel overwegen je wifi uit te breiden.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Mijn antwoord was te lang en daarom iets te laat. Ik zie dat je al geantwoord het dat je utp bekabeling gebruikt. Advies blijft om eens een speedtest te doen.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Sndr_RS 

Als je dan toch graag "ping" gebruikt, doe het dan met iets grotere pakketjes. Dat doe je door achter uw ping commando "-l cijfer" in te geven. Probeer maar eens met 1024. Of nog groter. Zonder die parameter is l 32  als ik me niet vergis.

l is dus kleine letter L

voorbeeld: ping telenet.be -l 1024

Vergeet de spatie tussen l en het cijfer niet, zoniet krijg je een foutmelding dat je een waarde moet invoeren.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
Sndr_RS
Freshman Beetjesweter

Oké bedankt 

0 Likes