Beantwoorden
Jurgen81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetinstellingen

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn internetinstellingen van Telenet moet instellen. Ik surf sinds enkele maanden op een nieuwe pc, maar wel via ethernet van Microsoft en moet mijn Telenet nog instellen maar ik weet niet hoe je dit moet doen. Is er ergens een online stappenplan hiervoor te vinden? Ik heb Windows 10 Home.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetinstellingen

@Jurgen81  Moet je daar iets voor instellen? Bij mijn weten niet. Verbinding maken met een UTP kabel van uw modem naar uw PC. Meer moet er niet gebeuren . Dan zie onderaan rechts dit verschijnen:

internet.png

Het schermpje dat je (3e van links) is het tekentje dat je verbonden bent en als je daarop klikt kan je verder naar je netwerkinstellingen. Maar daar moet normaal niets gebeuren.

 

Of bedoel je nog iets anders?

En je zorgt dat er voldoende browsers op je PC staan. Edge heb je zeker al, Chrome, Firefox en andere kan je optioneel installeren en gebruiken wat je liefst hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jurgen81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetinstellingen

Dank je voor je reactie. Ik dacht dat je de DNS en IPV4 instellingen moest instellen. Ik ben een leek op dit vlak. 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetinstellingen

@Jurgen81  Ne hoor, dat gebeurt normaal gezien automatisch. Wat niet wegneemt dat je die kunt aanpassen, als je dat wil, via de reeds genoemde Netwerk- en internetinstellingen. Maar als je geen specifieke toepassingen draait op je PC is dat niet nodig om daar aan te komen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Internetinstellingen

Normaal moet je niets instellen. Wat bedoel je precies met Microsoft? De browser Inet Explorer of Edge? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jurgen81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internetinstellingen

Dat ik op een openbaar netwerk zit. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetinstellingen

@Jurgen81  Dat moet je dan veranderen in je netwerkinstellingen. Is het dit wat je bedoeld?

netwerk.png

Dat zorgt inderdaad voor wat beperkingen zoals het aan geeft. Maar je kan dat veranderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetinstellingen

@Jurgen81  En dan kan je hier ook nog wat instellingen veranderen als je "Privé" aangevinkt hebt.

netwerk02.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes