24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds mijn bedrijf GlobalProtect en Authenticator heeft ingevoerd, heb ik op mijn thuiskantoor zeer slechte tot geen internetverbinding. Noch wired noch via WiFi. GlobalProtect sluit telkens mijn internetverbinding af wegens niet gevonden IP-adres. Andere toestellen zoals Laptop en GSM werken perfect. Op kantoor werkt ook alles prima.
Welke modem staat er bij jou?
Krijg je geen ondersteuning van GlobalProtect dn Authenticator?
Die loopt via het netwerkbeheer van mijn bedrijf en die sturen mij door naar mijn internetprovider aangezien ik op kantoor geen problemen ondervindt.
F@ST3896LG-TN
Onze persoonlijke LT, de bedrijfs-LT van mijn man (die ook met GlobalProtect werkt) en onze GSM toestellen werken. Enkel de LT die ik van mijn bedrijf heb werkt niet. Er werd mij al een nieuwe LT gegeven maar ook die heeft dezelfde problemen.
Hoe ver bevindt je je van de model? Kun er (bij wijze van test) eens heel dichtbij proberen met je laptop?
Het is mogelijk dat jouw werkgever / de GlobalProtect software wifi op de laptop beperkt heeft tot het gebruik van enkel 5Ghz, en geen 2.4GHz. Of 5Ghz een voorkeur geeft, zelfs bij slecht signaal.
2.4GHz is langzamer, maar reikt wel verder. Thuis is het bereik van 5GHz op jouw werkplek misschien slecht, daar waar de andere apparaten dan op 2.4GHz omschakelen kan jouw laptop dit niet (meer). Het is gewoon maar een gedache.
Mocht het zo zijn, zijn er een aantal (theoretische) oplossingen:
Maar allereerst is het dus belangrijk om te weten of je wel een snelle verbinding kunt krijgen dicht bij het modem
Je moet dan bij je werkgever aankloppen. De IT-dienst moet je daarin verder kunnen helpen. Het is niet omdat je van thuis mag werken dat alles jouw probleem wordt. Ik vrees dat er ergens een conflict is in je configuratie. Je hebt hetzelfde probleem verbonden met utp kabel als verbonden met Wifi. Moet je dezelfde handelingen doen op je computer als je van thuis werkt voor je GlobalProtect had als nu? Doe je niet een handeling teveel of te weinig bij het aansluiten op de systemen van je werkgever als je thuis werkt?
Mijn bedrijfsLT maakt gebruik van Paleoalto GlobalProtect VPN.
GlobalProtect heet de mogelijkheid om toegang tot het internet te blokkeren, zolang je niet ingelogd bent met je GlobalProtect agent, maw een VPN tunnel hebt opgezet naar je bedrijfsomgeving. Dit is een setting die jezelf niet kan aanpassen. De bedoeling hiervan is dat je bedrijf ten alle tijd wil dat je VPN opstaat en dat alles erdoor wordt gestuurd (full tunnel), zodat je continu beveiligd bent tegen threats op het internet. Wifi of bedraad maakt hier niet uit.
Voortgaand op je eerste bericht, lijkt me dit de meest voor de hand liggende reden. Zorg er dus voor dat je VPN tunnel actief is.
Maar neem best maar contact met je IT afdeling. Zij hebben inzicht in de configuratie en gaan je wel kunnen helpen.