Beantwoorden
Hidden86
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

Beste Suzy,

 

Dit gaat over de Doc 3.1 E-Router CV8560E die ik al heb maar aub alles goed lezen om heel het verhaal te kunnen volgen. De tekst is veel te lang daarom zal ik het moeten opsplitsen in 2 posts vanwege 20.000 tekens limiet 😛

 

Ik ben een zelfstandige technieker die vroeger zowel bij Belgacom als voor Telenet in onderaanneming als technieker heeft gewerkt en ik ben enorm gefrustreerd in de onkunde en onbekwaamheid en vooral zeer magere kennis van de hele klantendienst van telenet zowel de opzegdienst als de "technische" dienst en ja ook TBO. Als ze zelfs niet weten wat een modem only is en me niet kunnen zeggen welke model ik heb, ze zeggen enkel ik zie dat je een docsis 3.1 e-router hebt, dan is het heel erg. Het is zo erg dat ik als technieker aan de lijn moet zeggen wat ze moeten doen en wat ze moeten doen in Cafe. Het voorbije jaar zijn er veel fouten gebeurd van foutief modem registratie na een modemswap tot foutieve invoering MAC en serienr van tv-boxen (fout gedaan door iemand van TBO) dat 3 weken heeft geduurd eer er eindelijk een technieker bij mij langskwam en dat (serienrs) heeft juist ingevoerd en tada de tv boxen werden geactiveerd. Hij vond het hilarisch en tegelijkertijd ook triestig van ja ik weet het man ik weet het dat ze daar allemaal onbekwaam zijn vooral TBO. Goed lezen VOORAL TBO en dat komt uit de mond van een technieker.

 

Soit, ik ben dat beu telkens ik een vraag heb of klein mini probleem dat de klantendienst er niks van snapt en er een soep van maakt en ik ben diegene die 100x moet bellen omdat ik weet dat zij fouten maken of hebben gemaakt en ook zullen doen en na een week ofzo krijg ik een juiste persoon aan de lijn die het oplost voor mij mits begeleiding door mij. Stap per stap. Ik ben nu "klant" en dat is niet de bedoeling dat een klant aan jullie moet uitleggen hoe en wat, maar ik heb geen andere keuze als ik wil dat alles vlekkeloos gaat.

 

Suzyke be a doll en antwoord eens eerlijk op deze simpele vraag: bestaat er al een doscis 3.1 modem only? Ik heb daar mijn twijfels over vooral na het lezen van deze topic en andere soortgelijke over de docsis 3.1 e-router CV8560E die ik al heb sinds vorig jaar. Ik ben nu al 4 dagen in discussie met de klantendienst en op twitter over de modem only en ze beweren allemaal dat er een modem only is maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze de modem bedoelen die ik al heb aangezien ze zelfs de verschillen niet kennen. Wie is die pipo die aan de medewerkers verteld dat de CV8560E een modem only is? Dat is helemaal geen modem only, het heeft in godsnaam een ingebouwde router. Ik vroeg specifiek voor een modem only zonder ingebouwde router en uiteraard zonder wifi. De CV8560E e-router heeft een ingebouwde router en switch. Ik heb heel deze week al 10x gezegd tegen jouw collega's dat zij dezelfde modem aan mij gaan geven die ik al heb, maandag komt er een technieker langs met juist dezelfde modem die ik al heb. Ze willen het blijkbaar niet snappen. Zijn die dan allemaal zo achterlijk? Of ben ik veel te intelligent dat iedereen die onder mijn niveau zit automatisch achterlijk is in mijn ogen en ik er niet tegen kan? 😉 Ik ben 34 jaar en ben een PC-Technieker, Netwerkbeheerder, Serverbeheerder, Databasebeheerder, soit alles wat met hardware en software te maken heeft ben ik dat al sinds mijn 12de jaar, een selfmade man. Ik fix PC's, TV's, GSM's, noem maar op alles wat een moederbord heeft sinds mijn 12de. Ik soldeer, ik fix chips op mobo's etc. Wie zal het beter weten? Ik weet ook wel dat de klantendienst ocharme 3 weken basisopleiding krijgt van niveau a la 1ste middelbaar informatica. Ze weten zelfs niet wat bridging betekent of mac passthrough. Laat staan hoe ze een format c: moeten doen of dos commands invoeren. Het is niet omdat je 3 weken een simpele basisopleiding krijgt van hoe moet ik onder andere Cafe gebruiken en aantal scriptjes aflezen dat het van jou een expert maakt.  Gelukkig heeft 80% van de klantendienst zelf toegegeven dat ze er niet zoveel van weten, ze horen ook aan mij dat ik technieker ben en ze zeggen dan ook dat ik het veel beter weet dan hen en wat verwacht je van ons jij bent een technieker wij krijgen maar 3 weken opleiding? Dat zegt toch genoeg Suzy?

 

Heb jij een suggestie voor iemand die voor Telenet heeft gewerkt als Technieker die weet hoe daar alles in zijn werk gaat en wat voor volk daar werkt, wat ik in godsnaam moet doen om koppijn te vermijden telkens ik een vraag of probleempje heb? Kan ik geen rechtstreekse nr bellen naar TBO of liefst een technieker? Als ik bv bel voor iets simpels (voor een technieker is dat iets simpels en vanzelfsprekend) zoals seg check eens of mijn wifi powerlines op MIMO of SISO zitten. Euhm wat is dat? Euhm ... en dan hoorde een zucht en frustratie en dan ik ga het eens even aan mijn teamcoach vragen 😄 ale snapte mijn punt Suzy? Ik werk niet meer voor telenet dus heb ik de tools er niet meer voor om dat zelf te checken en aan te passen. Ik geraak niet meer in jullie database en netwerk duh.

 

Ik zou graag hebben dat jij ervoor zorgt dat de volgende keer ik bel dat iedereen weet dat ik een technieker ben en dat ze mij rechtstreeks doorverbinden met ofterwel TBO of een technieker on field, liefst een technieker want TBO amai mijn botten, moest ge eens weten hoeveel zenuwen die mannen van mij hebben opgevreten telkens ik met hen samenwerkte toen ik bij een klant thuis was.

Tags (2)
0 Likes
15 reacties
Hidden86
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Suzy 

 

Deel 2:

 

Hier lees mijn berichten en het antwoord van Telenet op Twitter en ween of lach of allebei:


IK: Kunnen jullie mss voor mij iets anders doen? TBO heeft mij gisteren morgend gebeld om 9u en ik was aan het slapen dus gemiste oproep en die hebben niks ingesproken of een sms gestuurd, kunnen die mij terugbellen? Want da is heel belangrijk. Alvast bedankt.


IK: Anders komt de technieker vrijdag langs met dezelfde modem die ik nu al heb en dat is niet de bedoeling. Daarom is het zeer belangrijk dat ik met TBO spreek en hen vertel wat voor modem ik heb namelijk al de nieuwste laatste witte de docsis 3.1 E-Router CV8560E. Ik vroeg voor een MODEM ONLY. Zonder ingebouwde router omdat het conflicten geeft met mijn eigen router en netwerk. Alles valt weg omdat ik dan met dubbele NAT zit en NEEN men kan dit nog altijd NIET volledig uitschakelen de routerfunctie op de modem, maw het gaat niet om een full bridge mode (uitzetten routing functie), maar om een mac passthrough. Dat is geen oplossing. Daarom vroeg ik aantal dagen geleden of er al een modem only versie bestaat van de docsis 3.1. Ik ben zelf technieker, zelfstandige technieker, ik heb vroeger voor zowel bij belgacom als telenet gewerkt jaren geleden en ik heb gewerkt met programma's zoals o.a. Café. Daarom wil ik 1000% zeker zijn dat de medewerkers van de opzegdienst wel snappen en beseffen wat voor modem ik heb en dat die niet dingen beloven die er niet zijn of nog niet bestaan en mij gewoonweg juist dezelfde modem gaan laten swappen de vrijdag. Daarom vraag ik altijd bij elk gesprek dat ik rechtstreeks met TBO kan spreken aangezien zij wat meer verstand hebben dan de klantendienst die maar een opleiding van 3 weken hebben gehad en zelfs nog niet weten wat bridging betekent of mac passthrough en zelfs niet kunnen zien wat voor model van modem ik heb en enkel zeggen je hebt een docsis 3.1 een witte. Alles moet kloppen en juist zijn. Het komt erop neer dat ik mensen aan de lijn wil die even slim en even bekwaam zijn zoals een technieker of de mannen van TBO. Het is enorm frustrerend om telkens dingen uit te leggen en ze snappen het nog altijd niet en dan soms ruzie te maken welles en nietes. Ik ben een professionele technieker met een heel pak jaren ervaring achter de rug.


IK: Ik verwacht een telefoontje van TBO en zeg tegen hen dat ze niet zo vroeg bellen om 9u, wat is dat voor een uur? En maar 1x bellen? Waarom niet nog eens later proberen? Of tenminste een bericht achter laten?


IK: Die medewerker van de opzegdienst zei daarnet aan de lijn dat ik zogezegd een HGW docsis 3.1 e-router heb. DAT KLOPT NIET. Ze heeft de nota van TBO gelezen maw die mannen zijn totaal verkeerd. Ik snap niet hoe die erbij komen dat ik die modem heb terwijl ik duidelijk de docsis 3.1 E-Router CV8560E heb. Ik heb dat al. Ik wil een modem only. Zonder ingebouwde router enkel met switch.


IK: Ik weet nu al dat het een hele soep is geworden en dat ik met onbekwame mensen te maken heb pfff dat is echt heel erg niet normaal.


Hier komt het eerste **bleep** antwoord van iemand van Telenet:


Telenet: Dag Elvis, onze collega's van TBO werken met standaard kantooruren en kunnen geen rekening houden met de persoonlijke voorkeuren van onze klanten op omgebeld te worden. Onze andere collega's krijgen ook een uitgebreide opleiding en doen hun uiterste best om onze klanten te woord te staan, dus ik vind het best jammer dat je dit anders inziet. Onze 24*8 EMTA modem wordt geleidelijk aan vervangen door de doc 3.1 e-router. Ik heb bij de afspraak voor de technicus genoteerd dat je een modem only wil. Marianne

(Ik heb dus die 2 teksten in het vet gezet en onderstreept, dat 1ste yeah right 🙂 kuch kuch en dat 2de daarmee impliceert madame dat ik nu een 24*8 EMTA modem heb, euhm wtf? Nee serieus wtf? Ik heb ineens de oude zwarte docsis 3.0 EMTA modem ofwat? Amai mijn doc 3.1 e-router is ineens getransformeert naar de oude EMTA 😄


IK: Beste, TBO werkt tot 17u. Ze konden later bellen maw nogmaals bellen ipv 1x om stipt 9u. Jullie andere gewone medewerkers krijgen geen uitgebreide opleiding maar een basisopleiding van 3 weken. Dat hebben ze zelf toegegeven en ik weet dat uiteraard ook. Ik weet wat voor opleiding ze krijgen. Je kan hun kennis nooit vergelijken met de kennis van techniekers en TBO. Daar ben je het hopelijk mee eens. Dan wat betreft de modem. Ik heb al de docsis 3.1 e-router. Het is niet de bedoeling dat ik downgrade naar de docsis 3.0 EMTA. Mijn vraag is heel simpel: bestaan er al docsis 3.1 EMTA's? Maw modem only. Ik kan het echt niet simpeler verwoorden dan dat. Ik zou graag hebben dat TBO mij morgen opbelt. Er is blijkbaar verwarring over welke modem ik heb langs jullie kant. (Hier weeral in het vet en onderstreept. Simpeler dan dat kan niet he Suzy?)


Telenet: Ik begrijp dat je een zo modern mogelijke modem wenst, Elvis. Mijn collega gaf je trouwens dezelfde informatie mee als onze collega's van TBO. Ik heb alvast aangegeven dat je nog eens opgebeld wenst te worden. Let wel dat wij geen zicht hebben op hun planning en wij dus niet kunnen beslissen wanneer ze je zullen opbellen. Dennis (nogmaals ze weten niet wat voor modem ik heb of wat de verschillen zijn en hier belooft hij dat TBO mij nog eens zal opbellen, met de nadruk op belooft).


IK: Dat was niet mijn vraag. Ik heb al de nieuwste modem. We gaan het simpel houden voor jullie. Klant heeft al nieuwste modem die modem die nog altijd in testfase is. Zijn we mee? Klant vraagt of er al een modem only bestaat van de nieuwste modem. Klant wenst niet dezelfde modem te krijgen die hij al heeft omdat telenet medewerkers de verschillende modems niet kennen en het wss verkeerdelijk zien in het systeem. Namelijk jullie zien enkel dat ik een docsis 3.1 e-router heb en niet welke model. Klant begrijpt dat jullie niet alles kunnen zien zoals de techniekers. Maar dan moeten jullie wel luisteren naar een ex-technieker die het sowieso beter weet dat meermaals bevestigd werd door jullie eigen collega's die zelf hebben toegegeven ja maar gij als technieker moet toch weten dat wij maar basiskennis hebben, wat verwacht je van ons? Waarop de klant dan antwoord in het vervolg mij doorschakelen naar TBO om misverstanden en koppijn te vermijden. Ja het is heel erg gesteld met de kennis bij de klanten en technische dienst. Als zelfs jullie eigen techniekers dat zeggen die bij mij thuis kwamen als die zeggen amai wat een bende onbewame mensen bij de klantendienst en zelfs TBO dan zegt dat toch genoeg of niet soms? Ze bevestigen wat ik al jaren weet. Dus ja ik ben superzwaar gefrustreert telkens ik naar jullie bel omdat het niveau zwaar onder de mijne ligt en ben dat beu om alles moeten uit te leggen en dan nog snappen ze het niet en dan gaan ze het vragen aan hun teamcoach die er ook niks van bakt. Nogmaals ik ben technieker. Mijn kennis en expertise is 100x beter en uitgebreider dan alle callcenters van telenet opgeteld. Dat is een feit. Het verschil is ik werk niet meer voor telenet. Ik heb nooit rechtstreeks voor jullie gewerkt da was via onderaannemer. Soit ik werk dus nimeer voor hun en daarom kan ik niet meer cafe gebruiken en alles zelf op 2 min oplossen of de waardes van de modem uitlezen of zelf een modemswap doen zonder koppijn. Nu ben ik overgelaten aan de kennis van de klantendienst dat maar een basiskennis heeft a la 1ste middelbaar informaticaniveau ipv rechtstreeks in contact te komen met TBO. Ik heb dit probleem meermaals aangeklaard bij jullie en er word niks aan gedaan. Voor mijn part noteer het ergens in koeien van letters. Klant is technieker heeft voor telenet gewerkt kent onze programmas en werkwijze. Behandel hem niet als klant en spreek hem niet tegen. Ik heb meermaals mijn gelijk behaalt aan de lijn telkens met argumenten en meestal horen de medewerkers aan mij dat ik veel meer dan hun weet. Ik zou opnieuw geboren worden moesten jullie kunnen lezen en luisteren en alles begrijpen wat er staat en gevraagd word. Dat zou enorm veel tijd besparen en leren om zelf initatief te nemen en TBO op te bellen met de concrete vraag hebben wij al een docsis 3.1 modem only ja of nee? (Mss eens opzoeken wat een modem only betekent) Klant heeft al de nieuwste modem docsis 3.1 e-router. Hij wenst een modem docsis 3.1 zonder ingebouwde router punt einde verhaal. Ipv hier afspraken te boeken dat een technieker langskomt moeten jullie eerst weten 1. Welke modem heeft de klant maw welke model. Ik weet welke ik heb ik heb het model meermaals meegegeven 2.bestaat een modem only docsis 3.1? Uiteraard weten jullie dat niet en kunnen jullie dat niet weten daarom bestaat TBO. Ik weet dat jouw collega dezelfde informatie gaf wat die van TBO meegaf dat heb ik ook gezegd. Maar zelfs TBO maakt fouten en nogal veel of er zijn fouten in het systeem zoals een verkeerde modem geregistreerd zoals het al bij mij in het verleden was. Check of jullie in het systeem zien dat ik deze modem heb: docsis 3.1 e-router CV8560E. Dat is namelijk al de nieuwste modem die jullie verkeerdelijk beschouwen als een HGW. Wat jouw collega aan de lijn zei dewelke ik krijg is een oude EMTA modem 24*8 docsis 3.0 en dat is niet de bedoeling. Terwijl de mijne een Compal docsis 3.1 e-router is. Ik weet al genoeg. Er is geen nieuwe modem only. Annuleer de afspraak van de technieker maar. Jullie beseffen toch dat ik zo bekwaam en intelligent ben dat ik met gemak alle telenetcallcenters kan vervangen? Waarom moet ik mij telkens bewijzen aan jullie en alles uitleggen aan de lijn? Waarom moet ik meestal zeggen aan de lijn wat er gedaan moet worden en welke stappen er ondernomen moeten worden? Dat is niet mijn taak. Maar ik moet ik heb geen andere keuze anders maken jullie altijd fouten. Ik moet 20x bellen eer ik iemand aan de lijn krijg die er iets van snapt en het juist noteert en de juiste stappen onderneemt mits mijn begeleiding. Elke technieker die bij mij thuiskwam had al binnen de 5 min door dat ik een technieker ben. Die vragen direct zeg zede gij toevallig een technieker? Waarop ik trots met een smile ja antwoord. Nogmaals laat TBO mij opbellen. Annuleer ondertussen de afspraak van vrijdag. Tik TBO op hun vingers dat ze mij maar 1x hebben gebeld. Zonder iets achter te laten. Ik heb met die mannen veel samengewerkt ik had die veel aan de lijn als technieker. Ik weet hoe nonchalant ze zijn. Ik moest heel veel geduld hebben met die mannen want da was echt ni normaal.


Telenet: Bedankt voor de gedetailleerde uitleg, Elvis 😉 Ik annuleerde de afspraak voor je. Ik wens je nog een fijne avond. Nicolas

 

IK: Graag gedaan 😉 en niet vergeten dat TBO mij opbelt morgen. En antwoord op een aantal zeer belangrijke vragen. Ik heb daarop nog altijd geen antwoord gekregen. Ik wacht dus nog altijd op die antwoorden. Dit toont aan dat jullie uberhaupt heel mijn tekst niet hebben gelezen. Ik zal morgen naar de opzegdienst bellen en eisen dat ze me doorverbinden met TBO aangezien ze TBO mij hebben gebeld op een geweldig vroeg uur en maar 1x zonder iets achter te laten. Ik kan dus geen hulp op twitter verwachten want ik krijg geen antwoorden. Fijne avond terug. De volgende persoon die zal antwoorden gelieve dan ook effectief te antwoorden op al mijn vragen. En het zou wenselijk zijn moest 1 vaste persoon antwoorden ipv telkens iemand anders. Dit is geen manier van werken. (nadat ik heb gevraagd dat ze de afspraak van deze vrijdag annuleren en ze het effectief hebben geannuleerd heeft de onderstaande pipo een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week maandag, er komt een technieker langs zucht)

 

Telenet: Ik heb alles even gelezen, Elvis. Uiteraard ben ik weer iemand anders. 😉 Ik heb je dossier er ook bijgenomen. Hierin lees ik dat de modem die je nu hebt kan vervangen worden, na beslissing van een technicus, naar een Modem Only Doc 3.1 e-router. Daarom heb ik dan ook opnieuw een afspraak ingepland voor aanstaande maandag 11/05. Onze technicus gaat je hierover opbellen in de namiddag tussen 12 uur 30 en 18 uur. Hij gaat je de gedetailleerde uitleg geven, die je nodig hebt. TBO gaat je niet meer opbellen vandaag. Je dossier werd door hen gesloten. Ik geef je uitleg ook door aan onze technicus. Is dat goed voor je? Lesley

(Wat klopt hier niet? Modem only doc 3.1 e-router? Modem only en e-router gaan niet samen. Hij heeft voor mij een nieuwe afspraak gemaakt zonder dat ik dat heb gevraagd en dan nog zitten te liegen dat er een beslissing van een technieker werd genomen en opnieuw gaan ze dezelfde modem meegeven die ik nu al heb lol o my god maar dan echt o my god, dees is echt te absurd voor woorden)

 

Dus Suzy: bestaat er een docsis 3.1 modem only? Of is de CV8560E e-router de nieuwste laatste modem? Maw diegene die ik nu al heb. Als er geen modem only bestaat en wss nooit zal komen als ik heel deze topic lees dan mag jij al die personen eens goed aanpakken en vooral de afspraak van volgende week maandag annuleren. Alvast bedankt.

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Hidden86 

 

Een modem only bestaat er enkel in docsis 3.0 dit is de 24 x 8 emta = CV7160E. Wil je een echte modem only is dat de enige keuze die je hebt. Als je een perse een docsis 3.1 modem zou willen, die bestaat niet in modem only versie. Zoals ik het zie heb je 2 opties. Voor de CV7160E gaan en dan heb je een echte modem only, weliswaar in docsis 3.0, of blijven bij je huidige set up.

 

Edit: Ik weet niet of je ook digitale TV hebt van telenet maar moest je met TV boxen zitten, deze gaan niet in combinatie met de EMTA modem. Dus in dat geval zou je wel weer moeten overschakelen naar een digicorder.

Hidden86
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Cos_95 

 

Dat weet ik, daarom zei ik ook ik wil niet downgraden naar een EMTA 3.0 die ik al btw had.

 

Ik heb uiteraard tv-boxen en ik weet dat het officieel niet werkt met een EMTA 3.0 maar onofficieel wel. Maar downgraden naar een 3.0 EMTA is geen optie.

 

Ja dat had ik ondertussen al door dat er geen nieuwe doc 3.1 modem only is en wss nooit zal komen.

 

Zo'n mensen zoals jij moeten werken bij Telenet callcenters. Daar gaan mijn 2 posts over over de onkunde van de medewerkers en dat ik enorm gefrustreerd ben als technieker en dat ik constant ruzie zit te maken met hen en ze het nog altijd niet snappen omdat ze denken dat ze het beter weten en zelfs onwaarheden verkondigen. Dit moet dringend aangepakt worden intern. Ik hoop dat Suzy dit doorgeeft aan de oversten.

Hidden86
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Suzy 

 

Waarom zijn mijn 2 posts weg? Mag de waarheid niet gezegd worden? Waar is mijn recht op vrije meningsuiting?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Hidden86 ik heb net even je hele post doorgenomen en kan begrijpen dat het soms frustrerend moet zijn, zeker aangezien je zelf iemand bent met de nodige kennis. We kunnen ook niet anders dan toegeven dat niet alle collega's dezelfde technische kennis hebben. Iedereen wordt natuurlijk getraind, maar de meer geavanceerde functionaliteiten die horen bij EMTA modems of de nieuwere E-routers, horen daar niet bij. 

Wat ik ook nog kan aanvullen is dat wanneer TBO je dossier zelf afsluit, ze geen contact meer met je zullen opnemen. Dan is voor hen op dat moment de situatie afgerond, zeker aangezien je initieel morgen een afspraak had gepland. 

 

Daarnaast is wat @Cos_95 hierboven aangaf correct. De laatste EMTA modem is de CV7160E, dus als je een EMTA wil, moet je die modem terug krijgen. Maar die kan je niet nemen in combinatie met je TV-boxen, waardoor de E-Router dus een tussenoplossing is. Als dit voor jou niet werkt, dan ga je ofwel terug moeten omschakelen naar een EMTA en je TV-boxen terug binnen leveren en overschakelen op digicorders, ofwel het blijven doen met de E-Router. Zicht op verdere details in je dossier heb ik niet, gezien De Netweters geen klantenservice kanaal is. 

 

Misschien dan toch geen slecht idee om de afspraak die maandag voor je vastgelegd is gewoon te laten doorgaan en even te luisteren wat de technicus je kan vertellen of nog voor je kan betekenen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Hidden86
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Suzy 

 

99% op de klanten (opzeg, administratie etc) en technische dienst heeft nauwelijks kennis behalve basiskennis van de 3 weken opleiding die ze allemaal krijgen.  Daar zit heel het probleem. De opleiding moet veel uitgebreider worden. Het 2de probleem is dat bijna iedereen die daar werkt denkt dat ze het beter weten dan de persoon aan de lijn omdat ze aannemen dat die persoon aan de lijn ofterwel liegt of zevert. Dan krijgen ze een technieker aan de lijn en dan kunnen ze niet anders dan toegeven ja je weet meer.

 

Vroeger konden klanten rechtstreeks naar TBO bellen, zeer jammer dat dit niet meer kan. Want zou een oplossing zijn voor mensen zoals ik.

 

De vraag is waarom heeft TBO de case gesloten? Die hebben zelfs nog niet met mij gebeld, maw we hebben elkaar niet gesproken. De situatie is alles behalve afgerond aangezien ik nooit concreet antwoorden kreeg op mijn vraag en zelf conclusies moest trekken dat er uberhaupt geen doc 3.1 modem only bestaat en nooit zal bestaan. Terwijl zij allemaal beweren dat een doc 3.1 modem only wel bestaat. Foutieve beweringen omdat ze niet te goei zijn opgeleid, lees te weinig kennis hebben over zeer simpele dingen. Je zou voor minder supergefrustreerd geraken.

 

En wat Cos_95 hierboven aangaf weet ik al en het is geen optie om te downgraden naar een EMTA 3.0 die ik in het verleden al had.

 

Die afspraak van maandag is blijkbaar geen afspraak want kreeg antwoord op twitter:

 

Bedankt voor je feedback, Elvis. We begrijpen dit zeker wel. Het is geen echte fysieke afspraak, maar een telefoontje van onze collega's. Wil je nog steeds graag dat we dit cancellen? Nicolas

 

Wat gaat die collega in godsnaam voor mij kunnen betekenen Suzy? Mijn vraag was bestaat er een doc 3.1 modem only en neen dat bestaat niet dus is het voor mij afgesloten.

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?


@Hidden86  schreef:

@Suzy 

 

Waarom zijn mijn 2 posts weg? Mag de waarheid niet gezegd worden? Waar is mijn recht op vrije meningsuiting?


@Hidden86 je posts waren onterecht als spam herkend door de spamfilter van onze community. Ze staan terug publiek, sorry voor de verwarring! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?


@Hidden86  schreef:

...

 

Wat gaat die collega in godsnaam voor mij kunnen betekenen Suzy? Mijn vraag was bestaat er een doc 3.1 modem only en neen dat bestaat niet dus is het voor mij afgesloten.


Dan lijkt het me best dat je dit even letterlijk zegt tegen de collega's van de klantendienst en ze weten dat je geen verdere acties meer verwacht, want een Docsis 3.1 modem-only is er niet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Hidden86
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Suzy 

 

Ah daarmee wss denkt de spamfilter dat het spam was omdat de tekst vrij lang was 😛

 

En bedankt om het terug te zetten en bij deze heb ik de klantendienst op twitter geinformeerd dat ik geen verdere acties meer verwacht.

 

Maar heb je voor mij een suggestie bij wie ik terecht kan moest ik vragen hebben of problemen om rechtstreeks bij iemand terecht te komen die de nodige technische kennis heeft zoals TBO of een technieker want mijn zenuwen kunnen dit niet meer aan Suzy. Je hebt echt geen idee hoe vaak ik moet bellen en hoeveel medewerkers ik aan de lijn krijg met telkens dezelfde uitleg te moeten geven om dan finally bij de juiste terecht te komen. Ik ben diegene die hun fouten moet rechtzetten, ik moet er altijd achter lopen met veel aandrang. Vorig jaar werden zware fouten gemaakt door medewerkers met al resultaat foute registratie modem na modemswap en verkeerdelijk invullen mac en serienrs van de tv boxen die 3 weken inactief waren en met heel veel moeite hebben ze een technieker gestuurd die dan tot de conclusie kwam dat TBO het verkeerd heeft ingevoerd in het systeem. Weet je hoe enorm time consuming dit is?

 

Ik kan niet rekenen op twitter want let's face it daar kan niemand mij helpen, telefonisch bij de klantendienst en technische dienst ook niet. Doorschakelen naar TBO mag niet. Rechtstreeks met een technieker bellen gaat ook niet.

 

Mss een ex-collega technieker dan vragen voor hulp? Maar ja dan gaat hij problemen krijgen want vriendjespolitiek. Dan riskeert hij zijn job.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?


@Hidden86  schreef:

@Suzy 

 

Ah daarmee wss denkt de spamfilter dat het spam was omdat de tekst vrij lang was 😛

 

En bedankt om het terug te zetten en bij deze heb ik de klantendienst op twitter geinformeerd dat ik geen verdere acties meer verwacht.

 

Maar heb je voor mij een suggestie bij wie ik terecht kan moest ik vragen hebben of problemen om rechtstreeks bij iemand terecht te komen die de nodige technische kennis heeft zoals TBO of een technieker want mijn zenuwen kunnen dit niet meer aan Suzy.

...


@Hidden86 daar heb ik helaas geen suggestie voor. Er is geen mogelijkheid om rechtstreeks met TBO contact op te nemen (zoals je zelf al aangaf) of iemand rechtstreeks te bereiken. De collega's die je verder helpen via Facebook of Twitter hebben natuurlijk steeds zicht op de historiek die ze met je hebben gehad. Sowieso ga je als voormalig technicus vaak meer technische kennis hebben dan de meeste personen op de klantendienst, daar kan ik helaas niets aan veranderen. En natuurlijk ben je altijd welkom op De Netweters, voor vragen die niet per se voor Telenet zijn. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

If you pay peanuts you get monkeys.

0 Likes
Hugo-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

over de onkunde van de klantendienst ben ik het HELEMAAL met je eens... sedert wij verhuisd zijn in sept 2019 (komende van het Antwerpse naar Eindhout), en op ons nieuw adres direkt een CV8560E met wifi kregen, was de stabiele verbinding van internet (wij hebben enkel internet connectie) ver te zoeken....ik sluit hierbij een screenshot van afgelopen dagen bij.

Vanaf november 2019 telkens met klantendienst gebeld, en zij "checken" dan de lijn... wel beetje eenzijdig, want dat is enkel tot aan de modem/router bij de klant thuis... Het heeft dan nog moeten duren tot februari 2020, alvorens er een technieker langskwam, niets speciaals opmerkte (ondanks de aanhoudende connectie falingen!), en dan heb ik moeten zeuren om een modem enkel te krijgen... dit was volgens hen niet mogelijk als particuliere klant (en terwijl ik dat op het vorige adres dus WEL had... de bekende zwarte docsis 3.0 modem only)

Dus ik kreeg dan een modem/router zonder wifi... problemen bleven ...

Eind april opnieuw gebeld, terug een technieker over de vloer, en die constateerde dat er buiten op straat een probleem moest zijn (mss ook omdat er blijkbaar nog andere telenetklanten in onze straat intussen problemen ondervonden...)

Ik moest dan enkele dagen later bellen, hetgeen ik ook deed... en kreeg van de klantendienst te horen dat het dossier openstaat, maar er nog geen effectieve aktie werd ondernomen (door fluvius die de netbeheerder zijn)...

Weekend van 10 mei 2020 bel ik nogmaals, sterk geirriteerd, terug naar klantendienst... nog steeds geen aktie in het veld ondernomen... boos en geirriteerd vraag ik of er niemand anders is die ik daarvoor kan bellen en op de vingers tikken???-> neen dus... probeer ff via sociale media...

Ik dus direkt via FB telenet aangeschreven... daar krijg je dus wel antwoord van technieker...EN...die zei mij dat het dossier al opgelost is en gesloten werd op 27 APRIL 2020 !!!!... kunt ge uzelf wel afvragen hoe die interne communicatie ZO chaotisch moet zijn bij telenet !!!

Op maandag 11mei zou er opnieuw technieker moeten komen, maar kreeg iets ervoor telefoon dat ze mij vanop afstand gingen helpen... resultaat = er zal toch technieker moeten komen...

btw, het probleem de ganse tijd is, dat wij bijna nooit een programma (film, nieuws ea) ononderbroken konden bekijken...de speedtest laten zien hoe fluctuerend hun lijnen wel zijn...

Op 12 mei eindelijk een (toffe) technieker... en eindresultaat is dat hij de modem/router 8560E docsis 3.1 terug heeft verwijderd, en ik een modem only (docsis 3.0) heb gekregen... ik werk namelijk ook met eigen router en AP's...

Nu is de verbinding ietsjes beter, maar de stabiele verbinding is nog steeds niet aan de orde...

Zie hierbij enkele screenshots, waarvan de eerste 2 voor de vervanging der modem zijn, en de 3de dus van 12 mei na vervanging door modem only...

Is er iemand die mij enige zinnige uitleg kan geven dat wij geen stabiele internetverbinding hebben?

De technieker van 12 mei, checkte de snelheid van de buitenlijn (dus zonder modem ertussen), en die kreeg amper 200 Mbs...

Screenshot 2020-05-10 at 22.16.25.jpegScreenshot 2020-05-11 at 13.54.25.jpegScreenshot 2020-05-12 at 13.22.55.jpeg

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

@Hugo-H  Ik heb je afbeeldingen afgekeurd omdat je ip-adres zichtbaar was. Kan je ze opnieuw toevoegen nadat je het ip-adres hebt gemaskeerd?

 

Je kan je bericht tot 2u nadat het is gepost bewerken om ze opnieuw toe te voegen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hugo-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

intussen opnieuw ge-upload... sorry, wist niet dat zulke info verborgen dient te worden