Beantwoorden
Swakke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Issue met Mac verbonden via ethernet

Hallo,

Ik ben net verhuisd naar een nieuwbouw waar telenet geïnstalleerd werd met een (op mijn vraag) modem  zonder wifi , die ik bridge  naar het macadres van mijn unifi dream machine pro. Via het AP dat aan de dream machine hangt, werkt alles zoals het moet, maar toch iets te traag naar mijn zin . Wanneer ik mijn Mac mini aansluit via ethernetkabel naar een andere aansluiting (in de slpkamer), maar die uiteraard op dezelfde telenetmodem aangesloten is, kan ik geen verbinding leggen via mijn browser (safari of chrome) via ip adres naar  mijn nas (die uiteraard achter de dream machine hangt), of mijn router zelf, maar via finder en netwerk kan ik de directories van de nas wèl bereiken, maar ook de inlogpagina niet.

Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik dit oplossen aub ?

Dank bij voorbaat.

 

0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Issue met Mac verbonden via ethernet

@Swakke1 nas zal ander ip adres gekregen hebben denk ik, kijk dit eens na ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Swakke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Issue met Mac verbonden via ethernet

Ne, had ik al nagezien

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Issue met Mac verbonden via ethernet

Je moet er gewoon voor zorgen dat alle, maar dan ook alle ethernet aansluitingen in je living, slapkameres, bureel enz. verbonden zijn met e unifi dreammachine en niet met je Telenet modem/router. Het enige dat eventueel nog met je telenet router mag verbonden zijn is je digicorder ( dus niet de TV box) en de oudere types digiboxen.

Dus als je een switch staan hebt die de verbindingen maakt naar alle ethernetaansluitingen in je woonst dan moet je die verbinden met je dreammachine en niet met je Telenet modem-router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Swakke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Issue met Mac verbonden via ethernet

Bedankt, voor de raad.

Heb het intussen opgelost door mijn netwerk een ander subnet te geven en dat werkt dan toch ook terwijl de Mac nu aan de modem hangt ipv aan de router ?

Toch bedankt

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Issue met Mac verbonden via ethernet

Er wel voor zorgen dat je Telenet modem en je eigen router een ander subnet gebruiken. Bvb het ene 192.168.0.0 (standaard Telenet) en dat achter je eigen router 192.168.1.0.  Want ik vind het raar dat als je de mac rechtstreeks op de modem van Telenet hangt dat je toch verbinding kan maken naar een toestel op het netwerk van je dreamtoestand.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Issue met Mac verbonden via ethernet

Inderdaad, de enige mogelijkheid (zonder speciale instellingen) dat de Mac, rechtstreeks op de modem hangende, toch de eigen router kan bereiken is dat beide hetzelfde subnet gebruiken. Waarschijnlijk momenteel zonder erg omdat er geen adres dubbel vergeven is. Maar vroeg of laat loopt dat toch mis.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Issue met Mac verbonden via ethernet

Of dat die dreammachine niet goed is ingesteld en geen publiek IP adres krijgt. Dus dat niet het juiste mac adres van de dreammachine is doorgegeven aan de Telenet modem-router.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Swakke1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Issue met Mac verbonden via ethernet

Heb vandaag pas opgemerkt dat door het subnet van mijn router te veranderen, ik nu wel alles kan bereiken als zowel mijn wireless + ethernetverbinuing aanstaan, wat gisteren niet mogelijk was, maar met enkel ethernet verbinding lukt het toch weer niet.

0 Likes