Beantwoorden
Curtricias
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Mogelijkheid tot beperkingen internetgebruik.

Ik weet dat er met de, door telenet voorziene router, weinig instellingen mogelijk zijn. Maar is er een mogelijkheid om de toegang van bepaalde apparaten tijdelijk te blokkeren? Zowel WiFi als LAN? En hoe zou ik dit best doen?

0 Likes
5 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mogelijkheid tot beperkingen internetgebruik.

Op een eigen router kun je instellen welke apparaten op internet mogen doormiddel van mac adres van elk apparaat dat is toegestaan in te geven.

Weet niet of dit mogelijk is bij telenet modem

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijkheid tot beperkingen internetgebruik.

Inderdaad zijn dit basis functies op sommige routers (bijvoorbeeld de Fritzbox modellen van AVM). Je kunt dan eventueel ook op basis van dag/uur slots de toegang tot het internet toestaan of blokkeren. Voor dit doel kan ik het model FB4040 aanraden.

Je zou deze router achter de Telenet HGW kunnen plaatsen. Vervolgens alle apparatuur (behalve een eventuele digibox/digicorder) vervolgens aan deze router aansltuien en niet aan de HGW.

Je dient er dan wel op te letten dat deze router de wifi zal moeten gaan verzorgen, en niet langer de Telenet HGW (Wifi uitschakelen via mijn telenet), Anders is dat een achterdeurtje.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijkheid tot beperkingen internetgebruik.

@Curtricias wil je op basis van userprofiel of eerder device filteren en blokkeren ? 

Als het android devices zijn kan je dit via een google ouderlijk toezicht ook aanpassen. 

Als het windows toestellen zijn kan je dit met Microsoft Family Safety. Het principe is hetzelfde 

Met verschillende eigen routers kan je dit ook maar dat is apart te configureren


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mogelijkheid tot beperkingen internetgebruik.

Vooraleer je daaraan begint moet je bedenken: praktisch alles wat je wil doen zal te omzeilen zijn. Als je bepaalde websites blokkeert kan een gebruiker Tor browser gebruiken of een VPN. Een MAC adres kan je 'spoofen' enz.

Dus wat wil je juist doen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mogelijkheid tot beperkingen internetgebruik.

Op apple toestellen kun je schermtijd gebruiken. Je kan de tijd instellen wanneer ze apps mogen gebruiken. Ja kan ook voor iedere app instellen de tijd dat ze per dag mogen gebruikt worden. Daarvoor moeten je toestellen wel binnen hetzelfde gezin zitten( verschillede apple id's moeten onder zelfde gezin zitten)

0 Likes