Beantwoorden
Vitanick
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

Hallo beste mede netweters, momenteel heb ik een "verouderde CV7160E" met gigaboost. Zoals ik hier al in diverse topics gelezen heb (en zelf geconstateerd heb) kan deze blijkbaar de gigaboost snelheden niet halen. 
Daardoor heb ik daarnet contact opgenomen met mijn lokaal telenet center om te vragen of de nieuwe CV8560E op vooraad hadden, blijkbaar niet. Dus heb ik contact opgenomen met de klantendienst van telenet (blijkbaar staan er geen telefoonnummers van mijn lokale telenet centers online) voor te vragen of zij enig idee hebben van de vooraden in hun telenet centers zodat ik niet alle centers moet aflopen.

De persoon waarmee ik sprak wist mij mee te zeggen dat deze momenteel nog in test fase zijn en enkel door personen die zich op een lijst hebben opgegeven om die nieuwe modems te willen testen, in huis kunnen halen. 

Dit lijkt mij nogal zeer vreemd daar ik dus betaal voor een snelheid die ik niet eens mag halen van telenet?! Hopelijk kunnen jullie wat meer duidelijkheid in brengen? Alvast bedankt 🙂

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

@Vitanick  de nieuwe modem heb ik ook gehaald en ben geen tester dus dat is wat ver  gezocht. Beste is eens een ander telenet center te bellen , dus geen verdeler , en vragen of die ene  op voorraad hebben. Ik heb op voorhand ook gebeld en de voorraad was dun dus hebben ze ene aan de kant gelegd. Moest er ene voorradig zijn laat deze aan de kant leggen. U kan dan de oude modem meenemen en u krijgt de nieuwe modem mee. Maar altijd eerst bellen want de voorraad is niet veel op dit moment. Moest er geen zijn dan wachten tot er een nieuwe voorraad komt. Maar u kan wel degelijk een andere nieuwe modem gaan halen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vitanick
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

Dus zoals ik al dacht 🙂 Zal is wat rondbellen naar wat andere telenet centers in de buurt dan, thx

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

Uw informatie klopt totaal niet > zie ook mijn topic in safespot en EMT modem niet compatibel.

 

Ik werd door de telenet klantendienst als speedboost klant zelf actief verwezen om de nieuwe modem af te halen. In de TN winkels was deze nergens in voorraad. Na veel heen-en-weer geloop besliste de klantendienst een technieker in te schakelen - voor zover ik me herinner half oktober ll. ongeveer - die aangaf dat hij nog niet over de modem beschikte.

Na weer enkele telefoons en geloop naar de klantendienst werd tijdens het herfstverlof een tweede technieker gestuurd die niet begreep waarom de vorige de modem niet vervangen werd door de laatste DOCSIS 3.1 (EMTA); deze gaf ook toe dat de techniekers reeds sedert begin oktober met de nieuwe modem rond rijden maar dat velen hem niet echt durven plaatsen.

 

De 2° technieker heeft dus bij mij zijn eerste DOCSIS 3.1 EMTA modem geplaatst zonder problemen. Het heeft wel 2 dagen verlof gekost, los van het verlof voor het eindeloos aanschuiven in de lokale telenet shop waar de wachttijd gemakkelijk oploopt tot een uur en meer ... 

 

Nooit heb ik op een lijst gestaan of ergens zelf de vraag gesteld naar de nieuwe modem. Ik heb gewoon de klantendienst gecontacteerd omdat sedert de invoering van Speedboost mijn draadloze snelheid gedaald was van 350 tot 400 Mbps naar 200 Mbps en soms slecht 70 à 80 Mbps ... 

 

Beide techniekers gaven aan dat DOCSIS 3.0 modems in principe ook Speedboost snelheden moesten kunnen halen maar dat ze zelf al vastgesteld hadden dat dit niet altijd het geval was.

 

En de klantendienst: daar is men zeker niet op de hoogte van de nieuwste producten die TN lanceert en hun medewerkers heb ik al meermaals betrapt op een totaal gemis aan basis IT- kennis. Als je het verschil nog niet kent tussen een modem en een router op de eerstelijnshelpdesk van een telecom operator dan zijn we wat mij betreft, uitgepraat. Natuurlijk gaat het hier om call centers die klanten moeten te woord staan op basis van draaiboeken maar iemand met een beetje basiskennis heeft deze scenario's al lang uitgeprobeerd voor hij naar de klantendienst belt. Standaard antwoorden zijn vaak: alles uit stroom halen, vervolgens router, digibox etc. opnieuw opstarten en als dat niet werkt is het meestal nog eens een modem-reset en als dat niet werkt is het "over en uit". 

 

Dus de EMTA DOCSIS 3.1 modems zijn wel degelijk beschikbaar zonder dat je op een lijst staat. Van een testfase is bij mij nooit gesproken en ze werken perfect. Alleen zouden ze niet compatibel zijn met tv-boxen (wel met digicorders) en werkt ook safespot (de nieuwe beveilingingssuite vanTN) er niet mee samen ... Zou eens een deftig klapke doen met de TN- klantendienst. Men doet heel veel om nieuwe klanten te werven maar de jarenenlange, trouwe klant wordt niet zelden stiefmoederlijk behandeld.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

@klive De nieuwe CV8560 is net WEL compaibel met de nieuwe tv-box. Dat is een van de redenen waarom ik hem ben gaan halen. Officiëel gesupporteerd en werkt perfect.

 

De rest van je bericht klopt wel 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

@klive  ik sta @Steven-E  bij ,deze werkt perfect met de tv box. 🙂


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

Kan mij iemand bevestigen dat je met de nieuwe docsis3.1 modem met boost 950Mbps kan halen bij speedtest.Dank bij voorbaat.

https://www.speedtest.net/nl

0 Likes
paulus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

speedtest.jpg

 

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

Ja zeker; 950 Mbps haal je bekabeld zonder al te veel problemen (zit persoonlijk tussen de 960 en 985 Mbps down).

 

Met volgende opstelling: laatste Docsis 3.1. + EAX80 Netgear router = draadloos tussen de 550 en 63O Mpbs down).

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan geen nieuwe CV8560E e-router halen voor gigaboost

@paulus 

 

Blijkbaar is je afbeelding afgewezen, meer dan waarschijnlijk door jouw IP-adres dat te zien is. Je zorg er best voor dat dit onherkenbaar is voordat je de screenshot opnieuw uploadt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.