Beantwoorden
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Kan ik mijn modem omruilen naar een modem-only (ONEup)

Hallo

Heb sinds kort one up en heb een nieuwe modem/router gekregen, de CH8568LG.

Het liefst zou ik toch een modem only apparaat willen, is dit nog mogelijk?

 

Mvg

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Modem only (one up)

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan ik mijn modem omruilen naar een modem-only (ONEup)

@Reservoir_Dog die modem only wordt niet meer geleverd, er is wel een modem dat je kan bridgen naar je eigen router dat telenet ook aanbied met de one up normaal gezien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn modem omruilen naar een modem-only (ONEup)

@Reservoir_Dog  

Je kan ten aller tijde je modem inruilen voor een andere router. Een modem only is er niet meer je krijgt dan de Docsis 3.1 E-router mee. Bel wel even naar je Telenet center in de buurt of er nog eentje voorradig is. Neem de oude ook mee zodat die gedeactiveerd wordt want je moet die toch binnen doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
icyjamie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Kan ik mijn modem omruilen naar een modem-only (ONEup)

Vreemd, in de winkel waar ik wou omruilen beweerden ze bij hoog en laag dat ik moest bijbetalen voor een 3.1, als ik geen oneup had. Ook stelden ze modem-only voor “als ge zelf ne router hebt” (en wezen ze naar een doos met zo’n modem)

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik mijn modem omruilen naar een modem-only (ONEup)

@icyjamie 

Je hebt enkel recht op een gratis omruiling indien je huidige router onvoldoende is om de gepubliceerde snelheden waar te maken.

Je kan ook gratis omruilen van een router met wifi naar één zonder Wifi. Deze router wordt nog door te veel mensen een modem only genoemd. Telenet verdeelt geen modem only's meer. Hetgeen ze daarmee dan bedoelen is een router met mac passtrough. Je geeft het mac adres van je eigen router op en die is daarmee op ongeveer dezelfde manier met het internet verbonden als na een modem only. Voor alle andere toestellen die op dit type router aangesloten worden, gedraagt deze router zich op dezelfde manier als elke andere router van Telenet, maar dan zonder Wifi.

0 Likes