Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klein relaas en tip voor modem-only

Even een klein relaas van de events van de afgelopen dagen.

 

Ik ben vorige week overgestapt van Basic Internet + TV naar Internet Fiber 100 + TV aangezien er sedert kort een smart TV in huis is en de kleinkinderen graag naar youtube kijken. Dan vliegen de megabitjes erdoor ....

 

Buiten het verhoogde krediet aan data is de snelheidsverhoging ook mooi meegenomen, alhoewel dat niet echt noodzakelijk was.

 

Bij metingen stelde ik echter vast de dat download mooi gestegen was van 50 naar 100 tot 110 Mb/s maar de upload was nog steeds slechts 5 Mb/s. 

 

De helpdesk gecontacteerd en na het nodige palaver dat het wel aan mijn netwerk en modem-only ging liggen (ben tenslotte gepensioneerd IT technieker, ge moet niet teveel zeveren) ging men een ticket opmaken voor de achterliggende technische dienst. (BTW, de eerste keer dat ik belde vertelde de man doodleuk dat men mij niet kon helpen omdat ik een modem-only heb .... Heb dus twee keer gebeld ...)

 

Na enige dagen niets gehoord te hebben kreeg ik vandaag een smsje: u mag in een center een nieuwe modem gaan afhalen.

 

Heb dat natuurlijk prompt gedaan, zeer vriendelijk ontvangen en behandeld in het center van Herentals, onmiddellijk de nieuwe geactiveerd waar ik bijstond. Prima service.

 

Thuisgekomen de nieuwe geïnstalleerd en vrijwel onmiddellijk (het zou tot 20 minuten kunnen geduurd hebben zei men) was mijn netwerk weer up & running. Een snelle check en ziedaar: de download ligt nu tussen 95 en 100 (dus wel geen 110 meer gemeten, maar da's niet erg) en de upload netjes rond de 9 Mb/s.

 

Het was dus wel degelijk te wijten aan een te oude modem ... Deze is geplaatst in mei 2006. Hoe lang dat type toen al in gebruik was weet ik niet.

 

Ter info: dit was de oude:

Screenshot_2019-08-20 Mijn thuisnetwerk(1).png

 

En dit is de nieuwe:

Screenshot_2019-08-20 Mijn thuisnetwerk(3).png

Op zich wel een beetje vreemd aangezien beide eurodocsis 3.0 zijn ...

 

Maar goed, het is in orde en laat het een tip zijn voor modem-only gebruikers die ook problemen ervaren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
2 reacties
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Klein relaas en tip voor modem-only

klopt !

heb ook gelijkaardige ervaringen :

1.mensen aan helpdesk niet altijd dezelfde bekwaamheid !

2. Modem kan wel degelijk haperen/stuk gaan.....,zit ondertussen aan 3de docsis3 modem

oplettendheid is altijd de boodschap

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Klein relaas en tip voor modem-only

@StefaanH bedankt om dit te delen! Jammer om te lezen dat je de eerste keer aan de telefoon afgewimpeld werd, dat is zeker niet de bedoeling. Wel positief dat je erna vrij vlot en correct geholpen bent en de activatie na je bezoek in het center snel in orde was! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.