Beantwoorden
Olivier_28
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Kosten kabel vervangen

Hallo, ik heb een vraagje;

Even (kort) het probleem schetsen:

 

We zijn nu 2 maand klant bij Orange en kregen vorige week telefoon van de klantendienst dat de netwerkbeheerder ( Telenet) een filter op de lijn heeft geplaatst omdat er storingen zouden zijn en dit kan verder gaan naar andere gebruikers. Wij hadden namelijk geen enkel probleem met onze internetverbinding...

Er moest dus een technieker van Orange samen met een technieker van Telenet langs komen om het op te lossen. Lang proberen bellen om mijn afspraak te verzetten maar niemand aan de lijn gehad, dus techniekers stonden voor de deur zonder dat wij thuis waren.

Deze heeft in zijn interventierapport vermeld dat er een nieuwe afspraak moet gemaakt worden en foto's bijgevoegd van het grijze bakje op de stoep en de kabels. Geen idee wat hij aan de kabels heeft gedaan maar sinds toen geen internet meer! Daarna hebben ze me nog opgebeld om te zeggen dat er opnieuw een technieker moet komen omdat de kabel beschadigd zou zijn en ze een offerte moeten maken voor de herstelling.

Maar tot die technieker was geweest heb ik dus geen enkel probleem gehad met het internet. 

En is het normaal dat de klant hier voor moet betalen aangezien het probleem buiten huis is (grijze bakje) Technieker komt nu donderdag voor een offerte te maken maar ik hoop dat iemand me al iets wijzer kan maken.

 

alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Kabel vervangen

 

0 Likes
7 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kosten kabel vervangen

@Olivier_28

Herstelling aan dat grijze bakje zijn inderdaad voor hun, tenzij jij bv met je wagen het hebt aangereden en jij of iemand anders dit meldt (niet van toepassing voor je)

(Tenzij het kabel is dat van jouw woonst naar paddestoel is? Hier twijfel ik?) @Master-Magic

@patrick37 

@StefaanH

Ik denk dat ze bedoelde om iemand te sturen voor offerte naar herstellingsdienst toe, dit heeft in normale omstandigheden niets met jou te maken.

Is dit wel het geval en ontvang je een factuur moet je ombudsdienst contacteren om dit recht te zetten.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten kabel vervangen


@Olivier_28  schreef:

 

Lang proberen bellen om mijn afspraak te verzetten maar niemand aan de lijn gehad, dus techniekers stonden voor de deur zonder dat wij thuis waren.


De gemiste afspraak is de reden dat jij zal moeten betalen voor die interventie, de algemene voorwaarden van Orange vermelden het volgende:

6.1. Indien de Klant een installatie- of herstellingsafspraak niet kan nakomen, dient de Klant Orange hiervan ten laatste tegen de middag van de dag voor de afspraak te verwittigen, bij gebreke hieraan zal Orange de Klant een kost aanrekenen voor de gemiste afspraak.

Orange zal jou een kost van 59 euro voor de gemiste afspraak aanrekenen.


@Olivier_28  schreef:

 

We zijn nu 2 maand klant bij Orange en kregen vorige week telefoon van de klantendienst dat de netwerkbeheerder ( Telenet) een filter op de lijn heeft geplaatst omdat er storingen zouden zijn en dit kan verder gaan naar andere gebruikers. Wij hadden namelijk geen enkel probleem met onze internetverbinding...


Het coaxnetwerk is een gedeeld netwerk waarbij honderden modems van klanten op dezelfde coaxkabel signalen versturen. Een beschadiging aan een stuk coaxkabel bij één klant kan storingen veroorzaken voor honderden andere klanten. Sommige Telenet-klanten hebben recht op 1 Gbps download, wat een enorme technologische uitdaging voor het coaxnetwerk betekent. Aangezien elke storing een deel van de beschikbare bandbreedte wegknabbelt, stelt Telenet de laatste jaren steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de coaxbekabeling. De geringste storing moet verholpen worden om de bandbreedte van het coaxnetwerk veilig te stellen.


@Olivier_28  schreef:

 

En is het normaal dat de klant hier voor moet betalen aangezien het probleem buiten huis is (grijze bakje) Technieker komt nu donderdag voor een offerte te maken maar ik hoop dat iemand me al iets wijzer kan maken.


Een gemiste afspraak betekent een betaling. Daarnaast dien je bekabeling of apparatuur van de netwerkoperator die zich op jouw privé-terrein bevindt als een goede huisvader te beheren. Met andere woorden, als de storing jouw schuld is wegens nalatigheid, kan een betaling verschuldigd zijn voor de herstelling.

Werken op de openbare weg zijn steeds voor rekening van de netwerkoperator.

Je leest best ook nog eens alle richtlijnen over kabelaansluitingen: https://www.orange.be/nl/hulp/orange-klant-worden/mijn-installatie/hoe-verloopt-de-aansluiting-van-m...

In de Telenet-werfbrochure vind je een overzicht van alle richtlijnen en specificaties betreffende aansluiting op het Telenet-coaxnetwerk. Aangezien Orange-klanten ook het Telenet-netwerk gebruiken, is het nuttig om die brochure eens door te nemen om na te gaan of je binnenhuisinstallatie conform is.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kosten kabel vervangen

@Ex-Netweter 

TS heeft geen installatie of reparatie aangevraagd, ook vertelde hij dat hij geen enkel probleem had.

Moet de klant thuis zijn als ze aan de paddestoelen of verdelers aan gevel of lichtpalen bezig zijn, zonder dat TS een afspraak heeft geboekt?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kosten kabel vervangen

Lees het eerste bericht...

Netwerkbeheerder Telenet heeft storingen gedetecteerd (wellicht afkomstig van de aansluiting of modem van de topicstarter).

Er is een afspraak gemaakt met de topicstarter om die storingen op te lossen. Voor zo'n onderzoek naar de oorzaak van de storingen moet de technieker toegang hebben vanaf de modem van de klant tot aan de paddenstoel op de stoep.

Topicstarter heeft de afspraak gemist en niet verwittigd! De technieker heeft niets kunnen oplossen, de aansluiting van de topicstarter is afgesloten om de storingen te doen stoppen.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Kosten kabel vervangen

@Ex-Netweter 

Idd, daar heb je gelijk in. Bedankt voor de verduidelijking

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Kosten kabel vervangen

Je bent klant bij Orange,Dan is het Orange die het probleem moet oplossen samen met Telenet.

En niets betalen,als de oorzaak van buiten komt.De provider is verantwoordelijk tot aan het punt(NIU Netwerkverdeler) waar de coax jou woning binnekomt.

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kosten kabel vervangen

Niet te veel aan trekken als dringend is zullen ze later nog eens komen

jij vraagt niets er zijn dan ook geen kosten

geef je telefoon nr om een afspraak te maken dat je past

0 Likes