Beantwoorden
tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party!

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

Verbinding pc met een modem via de kabel (geen wifi)

Vroeger was ik altijd verbonden  met Lan als ik ging zien naar mijn netwerkverbindingen .

Sedert een week of 3 valt mijn verbinding af en toe weg .

Op mijn pct'je onderaan scherm komt erop telenethomespot ?

Gaan zien naar mijn verbindingen en daar kan ik kiezen uit 3 verbindingen . Breedbeeld 1 , breedbeeld 2 (staat bij alle 2 een telefoontje erbij) en als derde telenethomespot ; en deze valt dus veelal weg .

Wat moet ik nu doen ?

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

@tenelet 

 

Ik kan niet goed volgen hoor .... Je ziet op uw PC staan "telenethomespot" maar je hebt geen WiFi?

Wat voor een modem heb je staan? Heb je een HGW (combinatietoestel van Telenet dat zowel modem als router in één is)of een modem-only met eigen router?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

Misschien de Telenet Homespot van de buren 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

Het lijkt erop dat je wel degelijk via WiFi verbonden bent...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party!

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

Only modem met eigen router linksys . Volgens telenet zat ik op verbinding van de buren . Met de router van linksys hebben wij op onze gsm wifi en tss. de kabel van telenet en pc zit er een switcher . Ik heb ondertss. een nieuw netwerk ingesteld (dus telenethomespot verbinding verwijdert en viel nog telkens weg . Nu vroeg telenet om de pc eens rechtsstreeks aan te sluiten op de kabel , zonder switcher tss. Tot nu toe geen last meer van wegvallen netwerk pc . Afwachten of het zo blijft . Nu hebben we wel geen wifi meer op de gsm van linksys . Wij werkten al jaaaaren op die manier en nooit problemen gehad . Ik weet dat eerder de verbinding van netwerk pc IAN was . Maar als je geen problemen hebt ga je ook niet kijken met wat je bent verbonden . Netwerkverbinding pc staat nu op Ethernet openbaar netwerk . Ik vermoed dat dit toch niet juist is maar weet niet hoe ik het moet gaan veranderen .

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg


@tenelet  schreef:

Netwerkverbinding pc staat nu op Ethernet openbaar netwerk . Ik vermoed dat dit toch niet juist is maar weet niet hoe ik het moet gaan veranderen .


In de veronderstelling van Windows 10: Instellingen, Netwerk en internet, Status, Verbindingseigenschappen. Hier kan je kiezen tussen openbaar en privé.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

@tenelet 

 

Ik snap wel niet goed hoe je WIFi voor gsm wegvalt door het verwijderen van de switch .... Of heb ik uw tekst verkeerd begrepen? Uw linksys router heeft toch zijn eigen WiFi aan boord en dat passeert zelfs niet via de switch ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party!

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

Wat is het beste , openbaar of privé ?

0 Likes
tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party!

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

Je hebt de tekst goed gelezen hoor .

De router is blijkbaar aangesloten op de switch .

0 Likes
tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party!

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg

Ik heb ook al eens de pc op wifi gezet en verbonden met linksys en de verbinding is gelukt maar de pagina's gaan heeeelll traaaag open .

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

LAN verbinding Telenet valt af en toe weg


@tenelet  schreef:

Wat is het beste , openbaar of privé ?


Beide keuzes kunnen goed zijn. 

Het wordt algemeen aanbevolen om privé te kiezen als  je op je thuisnetwerk zit en openbaar als je op een openbaar netwerk zit (als je op het netwerk van de buren zit, is dat te beschouwen als openbaar, tenzij je natuurlijk alles wil delen met de buren).