24757
netweters
|
152408
antwoorden
|
20700
vragen
|
Ik heb een whoppa abonnement met dus internet fiber 200. Bij een speedtest, zelf met een laptop rechtstreeks op de modem aangesloten haal ik toch niet meer dan een +/- 93 Mbps downloadsnelheid.
Hoe zit dat nu eigenlijk? Bedriegt telenet ons of is het gewoon afhankelijk van de locatie?
Om even te verduidelijken wat @Janneke_Dust zei:
Om de linksnelheid tussen de modem en je pc na te kijken, zoek in het startmenu naar netwerkcentrum of klik met de rechtermuisknop op het inerneticoontje rechtsbeneden op de taakbalk en klik daar op "netwerkcentrum openen".
Klik daana in het scherm dat je krijgt aan de rechterkant op de blauwe tekst "lan-verbinding" het kan ook iets anders zijn maar meestal is het dat.
Daar zie je dan de snelheid.
Ook draadloos haal ik zelden meer dan 100. En ja, ik heb Whoppa en betaal dus voor fiber 200.
Hoi,
Telenet heeft jouw whoppa gegeven, 200 mbps, volgens contract.
Dit wilt niet zeggen dat zij verplicht zijn dit je te geven.
Wegens omstandigheden, zoals slechte UTP kabel die niet juiste snelheden haalt, dit kan verkeerde aangekochte kabel zijn.
Of je netwerkkaart van je pc die deze snelheid niet aankan. Hardware matig.
Je kan dit vergelijken met een auto, een ferrari rijd sneller als bv een citroen 2pk geit.
De modem is daarom OK, je abonnement is OK, je contract is OK, maar als je met niet de juiste software of hardware van pc of mobiel werkt dan kan je niet verwachten dat dit ultra sonisch snel laad.
Telenet treft hier geen schuld, aangezien je internet werkt, en je snelheden die je aangeeft al vrij mooi zijn, lijkt het hier eerdere een persoonlijke smaak vraag, dan technisch vraag voor het forum.
Vermoedelijk moet je ofwel gaan werken met routers, of nieuwere onderdelen voor je pc bestellen vrees ik.
Zelfs met het oog merk je geen verschil op , je snelheden liggen al vrij hoog, dus kan ik me moeilijk inbeelden je hinder hebt, tenzij je zelfstandige fotograaf bent of cameraman, die live streamt?
https://klantenservice.prd.apps.telenet.be/fw/klantenservice/ik-heb-last-van-interferentie
Je kan altijd eens een check up vrijblijvend aanvragen, je krijgt gratis aan huis een antwoord op papier, dan weet je altijd hoe ver je staat en waar je in moet investeren, ... Dit is een positieve oplossing, ... Beter dan een bedrijf meteen te woord te staan zonder ze zich mogen verdedigen.
De enige mogelijkheid zou zijn dat het inderdaad aan een verouderde kabel ligt. Die zit hier namelijk al enkele jaren ingewerkt in muren en plafond.
Toch kan ik maar heel moeilijk geloven dat jullie allemaal de door telenet beloofde 180mbps halen. Ook draadloos direct in de buurt van de modem haal ik zelden boven de 100. Wat op zich nog wel meevalt vind ik.
???
Met deze test haal ik ook meer dan 103mbps. Maar dat is nog lang geen 180 natuurlijk.
"Telenet heeft jouw whoppa gegeven, 200 mbps, volgens contract.
Dit wilt niet zeggen dat zij verplicht zijn dit je te geven."
Wat moet ik hier uit opmaken? Heeft u stiekem mijn installatie getest zodat u daaruit kan opmaken dat ik inderdaad krijg waar ik voor betaal? Ik denk het niet.
@jovdm schreef:"Telenet heeft jouw whoppa gegeven, 200 mbps, volgens contract.
Dit wilt niet zeggen dat zij verplicht zijn dit je te geven."Wat moet ik hier uit opmaken? Heeft u stiekem mijn installatie getest zodat u daaruit kan opmaken dat ik inderdaad krijg waar ik voor betaal? Ik denk het niet.
Volgens mij bedoelt ie dat TN een kanttekening heeft gemaakt waarin duidelijk gesteld wordt dat dit theoretische snelheden zijn.