24752
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Gegeven is:
Achter mijn Telenet Modem, heb ik een router steken.
Alles van mijn thuisnetwerk zit achter deze TP-Link router.
Alles buiten een paar IOT devices.
De router heeft een mooie set aan beveiligingsmogelijkheden.
In de log van de router vind ik Ping of death attacks en Large ping of death attacks en dit zeer frequent.
Een paar voorbeelden.
839 | 2024-06-19 15:29:55 | Firewall | WARNING | Detected Ping of Death attack. Dropped 10 packets. |
840 | 2024-06-19 15:29:49 | Firewall | WARNING | Detected Ping of Death attack. Dropped 10 packets. |
De firewall / router houdt ze dus tegen.
Dit wil dus zeggen dat deze pings gegenereerd worden ofwel
Graag advies
Alvast bedankt,
Dominiek
Hoi,
Hoi,
nog een fijne dag,
-dc
Heb je uw router in DMZ staan? Doe je portforwarding?
Hoi Janne_the_man,
Een van deze draai ik eens een analyse met suricata, dat weet ik waar die pakketjes vandaan komen.
Nog een fijne dag,
-dc
Voor IPv4 zal de standaard Telenet NAT router/firewall de (vanaf het internet) binnenkomende ICMP echo request pakketjes eigenlijk moeten tegenhouden (DROP). Zonder explicite port-forwarding zouden deze niet tot aan je eigen TP-link router mogen belanden. Iets wat de Telenet router volgens mij zelfs niet kan.
Vermoedelijk gaat het dus om IPv6 verkeer. Heb je daarvoor ook de nodige veiligheid op de Telenet router aangezet?
Voila.
Zoals je zei, eigenlijk moet dit toestaan,
Gisteren geraakte ik niet in de ¨mijn thuisnetwerk"optie binnen my telenet. Vandaag wel, dus kon even één en ander nakijken.
Probeerd anders een een firewall regel toe te voegen. Een netwerk analyse (of een traaffic capture met bijvoorbeeld wireshark) zou zeker ook handig zijn.
Hoi Arnie,
Bedankt voor de firewall tip. Dit gaat helpen bij het uitsluiten. Komen de pakketjes van buiten (internet) of is mijn 192.168.xx.y besmet.
Wireshark is idd handig maar dat is mijn tweede optie. Maar dan begint het zoeken en filteren.
Daarom ben ik nog wat aan het spelen (gewoon voor de lol) met een gratis Intrusion detection systeem Home - Suricata Dat capteert ook de netwerk trafiek met WinPcap - Home . Ik hoop door regels en alerts in te stellen sneller van het uitvlooien af te zijn.
Verder sluit ik niet uit dat mijn tp-link router kuren heeft. Er zijn nog anderen gebruikers die dit ook op hun router zien maar TP-Link zwijgt erover in alle talen in hun forum.
Nog een fijne dag,
Dominiek
Hoi Arnie,
Na het instellen van je firewall rule op de Telenet modem komen er geen DDOS attacks meer binnen. Ze komen van het grote boze internet
Nog een fijne avond,
Dominiek