Beantwoorden
KC4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

Telenet vraagt mij via mail om van mijn website via de link ftp://users.telenet.be een back-up te maken, daar telenet zelf de website ruimte zal verwijderen op 1 september 2022.

Hun link werkt niet ( niet via Chrome, niet firefox,) Hoe kan ik nu een back-up maken ? 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: de link:ftp://users.telenet.be werkt niet

0 Likes
8 reacties
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

ftp verbinden doe je met een ftp client zoals filezilla,

als user je accountnaam van telenet en als password het telenet wachtwoord

de server daar is ftp://users.telenet.be en door je gegevens kom ( kwam) je automatisch in je eigen stukje webruimte terecht

mvg

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

Op dezelfde manier als je de website geupload hebt. Daar zou je toch ook al een backup van moeten hebben, niet dan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KC4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

Dat is juist het probleem. De link ftp://users.telent.be functioneert niet. Je kan in de webruimte niet ingeraken. Ook heb ik niet zelf mijn website geopload (in de tijd 25 jaar geleden). Een student deed dit en heb zijn gegevens niet meer. Grts KC4

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

Dan kan je doen wat @thomasdb voorstelde: een FTP-client gebruiken. FileZilla is er zo eentje, met WinSCP kan het ook.

FileZilla

Host: users.telenet.be   Username: a12345 (oid)   Password: xxxxxxxxx

Je krijgt een waarschuwing (Insecure server, it does not support FTP over TLS.)
te zien die je kan negeren. Daarna kan je werken zoals Explorer (Verkenner). Het linkse venster is de lokale directory, rechts is wat op je website staat, dus sleep de bestanden rechts naar een map links.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

@KC4Het is niet slim van Telenet om dit te sturen. De huidge browsers ondersteunen geen FTP meer. Chromium heeft dat drie jaar geleden al beslist. Vermits de belangrijkste browsers nu allemaal Chromium gebruiken als basis, hebben die ook geen ftp meer..

Zoals anderen aangeven gewoon een ftp programma gebruiken.  Als je nog wat wil bijleren kan je natuurlijk ook de ingebouwde ftp in de opdrachtenprompt van Windows gebruiken maar dan moet je wel al die opdrachten uitvissen.

 

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

wat je ook kan doen is in chrome ftp://user:pass@users.telenet.be typen, dan zal chrome hier internet explorer voor openen en krijg je de content alsnog in een browser te zien, maar kan je enkel uitlezen, niet uploaden

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

@thomasdb 

Mijn Chrome versie vraagt dan om Microsoft Edge te openen. Maar Edge is ook Chronium. Dus dat gaat niet.  Als @KC4 nog Internet Explorer staan heeft op zijn toestel kan die dat nog proberen. Hoe handig dat is, kan ik me niet meer herinneren. Niet zeer handig in elk geval, anders had ik nooit FileZilla geïnstalleerd.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Link om back-up van webruimte te maken werkt niet

Ik gebruik tegenwoordig WinSCP. Ik vind het handiger dan FileZilla.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes