Beantwoorden
treeby
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

Graag zou ik willen weten of er iemand is waarbij dit wel werkt.

geen discussies over waarom je dit werkend zou willen hebben of wat je beter kan doen om mensen van je netwerk te houden. Als je op dit onderwerp zoekt vind je jarenlang meldingen van mensen waarbij het niet werkt en excuses over zaken die er niet toe doen. 

alle apparaten in huis zijn van telenet, modem en wifi accespoints en toch werkt het niet.

Mijn punt is dat Telenet het aanbied in zijn modem en dat het niet werkt.

Bellen met de helpdesk brengt je ook niet verder omdat de medewerker ook niet precies weet hoe het moet. 

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

Mac filtering werkt in zoverre dat het dan dat apparaat moet zijn die probeert in te loggen. Maar....

een echte hacker verandert zijn mac-adress in een handomdraai of gebruikt een ander toestel. En het werkt trouwens, volgens mij, alleen op het Wifi netwerk van de Telenet modem. Als je extra AP's hebt moet je dit dan ook op elk AP doen. Het is het AP, in dit geval de AP van de modem/router of van een ander AP die filtert.

Corrigeer mij als mijn gedachtengang verkeerd is.

Dus volgens mij wordt mac-filtering niet gestuurd vanuit de router. Een beetje zoals een huis met deuren. Je stelt een blokkering in op je voordeur maar daarom is de achter- of zijdeur nog niet geblokkeerd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

In elk geval zou het moeten werken voor de Wifi aansluitingen. In het verleden meen ik opgemerkt te hebben dat de wijzigingen die je aanbrengt in mijn telenet soms een tijdje nodig hebben om doorgevoerd te worden en als je u ongeduldig maakt en te rap opnieuw probeert dan kan je zeker wachten en krijg je in het beste geval krijg je als reactie dat je er nog een opdracht bezig is.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

Bij mijn weten biedt Telenet dit niet zomaar aan, je hebt er de Security Pack voor nodig. Dat heb je?

 

Edit: Ik zit er blijkbaar naast, maar in zie dat dit al werd rechtgezet. (Sorry!)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

@sb In mijn Telenet staat de Mac-filtering (Bepaal welke toestellen toegang hebben tot je draadloos internet).

Deze optie staat bij verstek als niet actief. Als je deze optie op actief zet voor een Mac-adres een duidelijke naam opgeven en opgeven of deze actief is of niet actief.

 

@treeby heb je de optie Mac-Restrict mode op Actief gezet? Heb je de toegelaten mac-adressen op actief gezet? Heb je onderaan de pagina op Bewaar geklikt?

Het kan dat je effe moet wachten daarna en dat de HGW terug opstart. Indien het na een uurtje nog niet in orde is, zou ik de HGW manueel heropstarte: stekker uittrekken, minstens 10 seconden wachten, stekker terug insteken.

 

 

0 Likes
treeby
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

@igvfer 

Het is bekend dat het alleen op wifi werkt, dat is ook geen probleem, het gaat ook niet om hackers weren daar is dit ook niet voor bedoeld en de deuren redenering klopt niet helemaal,

de acces point zijn de keuken deur en slaapkamer deur . het modem is de voordeur, althans zo zou het moeten zijn. het ip adres van het acces point komt toch van het modem?  bovendien is daar ( accespoint telenet ) helemaal niets in te stellen via de web portal .

en in dit voorbeeld is er geen achter of zijdeur, althans dat mag ik hopen want anders is het goed mis

 

0 Likes
treeby
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

@sb als dat zo is waarom is dit nog nooit gemeld?

heb er al verschillende keren over gebeld met de helpdesk

en het antwoord is nee, heb ik niet.(security pack)

0 Likes
treeby
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

@janne_man uiteraard deze handelingen allemaal gedaan, ik ben er al maanden me bezig en alles opgeslagen , ge-reset. gewacht,. helpdesk gebeld  en die bevestigen dat de instellingen juist staan en dat de gewenste mac adressen geblokkeerd staan, het is in de praktijk echter niet zo

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet


@sb  schreef:

Bij mijn weten biedt Telenet dit niet zomaar aan, je hebt er de Security Pack voor nodig. Dat heb je?


Even corrigeren, om macfiltering op Mijn Telenet te gebruiken heb je geen Telenet Security Pack nodig. Het is wel zo dat als je op zoek bent naar parental control, dit bij Telenet inbegrepen is in het TSP. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

treeby
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

Met alle respect en dank voor alle reacties, ik hoor nog niemand die zegt dat het bij hem/haar wel werkt. dat is zo spijtig......

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Macfiltering werk anno 2019 nog steeds niet

@treeby om uw bewering te controleren heb ik het mac adres van mijn tablet ingegeven. Als ik vijf minuten later probeer om met mijn tablet verbinding te maken met mijn netwerk blijft die in een rondje draaien om de verbinding te kunnen maken.

 

Dus het werkt.

 

De overvloed aan reacties die je gekregen hebt, is allicht het gevolg van het zeer beperkt (on)nut van deze instelling. Zoals @igvfer geschreven heeft, werkt het enkel voor Wifi en enkel indien je rechtstreeks verbindt met de HGW. De wifi beperking staat immers expliciet vermeld op de pagina waar je de mac-adressen kan ingeven. Langs de ene kant van mijn het ik zeer goede verbinding met de HGW. Langs de andere kant heb ik de Wifi powerlinen van Telenet. Niettegenstaande het de HGW is die de ip-adressen verdeelt, heeft in dit geval mijn tablet toegang tot het internet via die powerline. Voor de HGW is dat immers geen draadloos signaal meer, maar een bedraad signaal (van de pwl). Hetzelfde verhaal als je een switch gebruikt.